Vilken j***a vecka
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Vilken j***a vecka

    Förra tisdagen var ju bilolyckan. Killen var inte bara arbetskamrat med sonen men brukade köra honom hem. Killens föräldrar var där när olyckan hände. hans bror och två av hans bästa kompisar jobbar också på restaurangen.
    Lördag kväll ringer sonen från jobbet vid 23. Mamma du måste komma hit. något har hänt. Tillslut säger han att han skurit sig och att vi borde nog åka till akuten 45 km bort.
    jag packar bok och sticke. Hämtar honom. Han hade blivit omplåstrad av en off duty polis som var där. De erbjuder sig att ringa taxi. men tur i oturen hade jag itne druckit något eftersom jag hade ett race på söndagen.
    Kommer till akuten vid midnatt. Två till tre timmars väntan. Kl. 2.58 AM får vi träffa doktorn som syr ihop sonen. Två stygn i handen. Vi kör igenom Tim Hortons på hemvägen. En stor kaffe till mig. Kom isäng vid 4.30. Kl. 6.30 ringde klockan igen. Sprang loppet. På högvarv ....
    vid 11.30 öppnar jag och väninnan en flaska skumpa för att fira.
    Måndag helgdag. Kom grannens pojk över efter jobbet. Han ahde fått sparken. 16 år gammal första sommarjobbet.

    Sedan igår bröt sonen ihop totalt. insåg att han inte får se katten igen förrens vid jul. Jag fick ligga brevid honom i 1 timme tills kl.2 imorse. Han och mannen åkte vid 8.30.

    Och nu... kom till biblioteket... knappt någon bensin i bilen... bagaget fullt av smutstvätt... handlingslista åt grannen... INGEN handväska... gah. 18 km till stugan... Jag hittade 5 dollar i bilen som jag får köpa 3.5 liter bensin för... åka hem, hämta handväskan, åka och handla. Ingen tvätt idag.
    "Running is the greatest metaphor for life, because you get out of it what you put into it".
    OW
  2. 1
    Vilken j***a vecka Förra tisdagen var ju bilolyckan. Killen var inte bara arbetskamrat med sonen men brukade köra honom hem. Killens föräldrar var där när olyckan hände. hans bror och två av hans bästa kompisar jobbar också på restaurangen.
    Lördag kväll ringer sonen från jobbet vid 23. Mamma du måste komma hit. något har hänt. Tillslut säger han att han skurit sig och att vi borde nog åka till akuten 45 km bort.
    jag packar bok och sticke. Hämtar honom. Han hade blivit omplåstrad av en off duty polis som var där. De erbjuder sig att ringa taxi. men tur i oturen hade jag itne druckit något eftersom jag hade ett race på söndagen.
    Kommer till akuten vid midnatt. Två till tre timmars väntan. Kl. 2.58 AM får vi träffa doktorn som syr ihop sonen. Två stygn i handen. Vi kör igenom Tim Hortons på hemvägen. En stor kaffe till mig. Kom isäng vid 4.30. Kl. 6.30 ringde klockan igen. Sprang loppet. På högvarv ....
    vid 11.30 öppnar jag och väninnan en flaska skumpa för att fira.
    Måndag helgdag. Kom grannens pojk över efter jobbet. Han ahde fått sparken. 16 år gammal första sommarjobbet.

    Sedan igår bröt sonen ihop totalt. insåg att han inte får se katten igen förrens vid jul. Jag fick ligga brevid honom i 1 timme tills kl.2 imorse. Han och mannen åkte vid 8.30.

    Och nu... kom till biblioteket... knappt någon bensin i bilen... bagaget fullt av smutstvätt... handlingslista åt grannen... INGEN handväska... gah. 18 km till stugan... Jag hittade 5 dollar i bilen som jag får köpa 3.5 liter bensin för... åka hem, hämta handväskan, åka och handla. Ingen tvätt idag.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Vad mycket och jobbigt som du har fått gå igenom på sistone. Skickar en kram!
  4. 2
    Vad mycket och jobbigt som du har fått gå igenom på sistone. Skickar en kram!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Stackars Malin2 och sonen. Men vad fasen människa, springa loppet...? Det kändes säkert jätteskönt och jag hoppas att det inte inträffar fler olyckor och missöden på vägen hem för att hämta handväskan!
  6. 3
    Stackars Malin2 och sonen. Men vad fasen människa, springa loppet...? Det kändes säkert jätteskönt och jag hoppas att det inte inträffar fler olyckor och missöden på vägen hem för att hämta handväskan!
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    ☆☆☆☆ SKickar lite mammamedaljer till dig! Det kan vara rätt tungt emellanåt med allt rännande för andra, coh stöttande, och körande och allt annat man gör som morsa. DU är en supermamma malin2! ☆☆☆☆
  8. 4
    ☆☆☆☆ SKickar lite mammamedaljer till dig! Det kan vara rätt tungt emellanåt med allt rännande för andra, coh stöttande, och körande och allt annat man gör som morsa. DU är en supermamma malin2! ☆☆☆☆

Liknande trådar

  1. Vilken vecka
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 20:16
  2. Vilken vecka är jag i??
    By Jessica~5barnsmamma in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 12:19
  3. Vilken vecka!!!
    By Cheyenne78 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 08:28
  4. Vilken vecka är jag i?
    By Maria m2+bf 29 jan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 10:33
  5. I vilken vecka är jag???
    By mallan med hilda in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar