Förskoleklass....
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Förskoleklass....

    när dottern började där så var det två delat som gällde. Tror inte att jag sett en enda unge med overall där. Men det är ju på vår skola.
  2. 1
    Förskoleklass.... när dottern började där så var det två delat som gällde. Tror inte att jag sett en enda unge med overall där. Men det är ju på vår skola.
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Skulle vara svar till overall vilken ålder såklart!!!!!
  4. 2
    Skulle vara svar till overall vilken ålder såklart!!!!!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Instämmer!

    Men det beror nog helt på var man bor....Här hade vi ju nytta av termobyxorna bara någon gång i vintras...så overall hade varit helt onödigt!
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  6. 3
    Instämmer! Men det beror nog helt på var man bor....Här hade vi ju nytta av termobyxorna bara någon gång i vintras...så overall hade varit helt onödigt!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Min förskoleklassing har jag köpt både tvådelat och overall till, så får hon välja. Vi har haft båda delarna länge. Overall för det mesta på dagis men om overallen är megaskitig och i tvätten så har hon använt tvådelat. Tvådelat används också när vi åker och handlar eller så när man inte alltid behöver byxorna. Jag kan tänka mig att hon kommer att använda tvådelat oftare nu i förskoleklass eftersom de inte är ute lika mycket som på dagis och det är smidigt att bara använda jackan på väg till gympan eller matsalen. vi åker dock skidor och skridskor en del och då är det skönare med overall, i alla fall om man ramlar ofta :-)
  8. 4
    Min förskoleklassing har jag köpt både tvådelat och overall till, så får hon välja. Vi har haft båda delarna länge. Overall för det mesta på dagis men om overallen är megaskitig och i tvätten så har hon använt tvådelat. Tvådelat används också när vi åker och handlar eller så när man inte alltid behöver byxorna. Jag kan tänka mig att hon kommer att använda tvådelat oftare nu i förskoleklass eftersom de inte är ute lika mycket som på dagis och det är smidigt att bara använda jackan på väg till gympan eller matsalen. vi åker dock skidor och skridskor en del och då är det skönare med overall, i alla fall om man ramlar ofta :-)
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Och i vår skola har nästan alla 0r och 1.or overall...och en del 2r med.
  10. 5
    Och i vår skola har nästan alla 0r och 1.or overall...och en del 2r med.
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Hos oss uppe i Norrland så är det overall som gäleer i f-skolan
  12. 6
    Hos oss uppe i Norrland så är det overall som gäleer i f-skolan

Liknande trådar

  1. Är förskoleklass
    By KAJOärbäst in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 21:45
  2. förskoleklass
    By Maria med A.L.H in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 19:20
  3. Förskoleklass.
    By Nalliwer in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 16:31
  4. Ang Förskoleklass
    By ulrika gi in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 17:38
  5. Mer förskoleklass!
    By Jica in forum Småbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 16:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar