Bekräftat....
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Bekräftat....

    Måste bara berätta! I helgen så sov David borta för första gången, hos min mamma. Hon har hela tiden varit på mig att han måste äta annat och så. Jag har bara svarat att vad tror du jag försöker? Hon är lite knepig min mamma, men ack så snäll. Tror inte hon har förstått att jag gör mitt yttersta.
    Nu så när hon kom hem med David igen så avslöjade hon att hon hade försökt att ge honom youghut... Och bekräftade att det var stort omöjligt att få honom att öppna munnen.
    Kändes rätt skönt faktiskt att hon har upptäckt det nu och jag slipper höra hennes uppmaningar. Hon vill bara väl det vet jag, men ibland så fattar hon inte riktigt hur jobbigt vi har det, men nu i helgen kanske det gick upp ett ljus.
    Ville bara berätta......
    Vicketick nu med fyra underverk här hemma.
    Isac -94, Adam -99, Victoria -02 och David 07.04.20.
  2. 1
    Bekräftat.... Måste bara berätta! I helgen så sov David borta för första gången, hos min mamma. Hon har hela tiden varit på mig att han måste äta annat och så. Jag har bara svarat att vad tror du jag försöker? Hon är lite knepig min mamma, men ack så snäll. Tror inte hon har förstått att jag gör mitt yttersta.
    Nu så när hon kom hem med David igen så avslöjade hon att hon hade försökt att ge honom youghut... Och bekräftade att det var stort omöjligt att få honom att öppna munnen.
    Kändes rätt skönt faktiskt att hon har upptäckt det nu och jag slipper höra hennes uppmaningar. Hon vill bara väl det vet jag, men ibland så fattar hon inte riktigt hur jobbigt vi har det, men nu i helgen kanske det gick upp ett ljus.
    Ville bara berätta......
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Ibland blir jag tokig på alla "goda" råd. Min pappa har varit krasslig - men nu är han piggare och började direkt ifrågasätta varför lilltjejen inte åt. Jag hade glömt hur besvärlig han kan vara när han är frisk

    Folk vill väl men när man kämpar varje dag så är det svårt att inte bli förbannad på folks ibland väldigt tanklösa kommentarer. Jag har träffat på flera personer som är övertygade om att lilltjejen bara "är lite sen" och snart kommer att lära sig sitta och gå. Visst - hjärnskadan växer säkert bort...
  4. 2
    Ibland blir jag tokig på alla "goda" råd. Min pappa har varit krasslig - men nu är han piggare och började direkt ifrågasätta varför lilltjejen inte åt. Jag hade glömt hur besvärlig han kan vara när han är frisk

    Folk vill väl men när man kämpar varje dag så är det svårt att inte bli förbannad på folks ibland väldigt tanklösa kommentarer. Jag har träffat på flera personer som är övertygade om att lilltjejen bara "är lite sen" och snart kommer att lära sig sitta och gå. Visst - hjärnskadan växer säkert bort...
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Det där möter jag också ofta. Precis som de tror att de måste uppmuntra en. Det blir svårt för det hindrar lite i ens sorgeprocess där man själv försöker bli vän med diagnosen och acceptera och se "sanningen" när andra ska försöka "peppa" en därifrån. som du skriver så menar de väl...
  6. 3
    Det där möter jag också ofta. Precis som de tror att de måste uppmuntra en. Det blir svårt för det hindrar lite i ens sorgeprocess där man själv försöker bli vän med diagnosen och acceptera och se "sanningen" när andra ska försöka "peppa" en därifrån. som du skriver så menar de väl...

Liknande trådar

  1. Bekräftat
    By 4:an på G in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 14:35
  2. så då var det bekräftat..
    By Flippen med två in forum Missfall
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 21:54
  3. Då var det bekräftat...
    By plingpling in forum Epilepsi
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 15:02
  4. Så var det bekräftat!
    By miadros in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 19:11
  5. Bekräftat
    By Anonym in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 08:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar