Egen gröt ?
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Egen gröt ?

    Jag och mellan sonen äter gärna gröt till frukost och jag tänkte nu ge Klara av samma gröt Mannagryn och Graham (útan salt) men bör man tillsätta något då ?
    I köpe gröten är det väll järn mm tillsatt.
    Ger man fruktpure till så är det ju extra järn i den och i vällingen också som hon får morgon och kväll.
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
    http://quintuz.blogspot.com/
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
  2. 1
    Egen gröt ? Jag och mellan sonen äter gärna gröt till frukost och jag tänkte nu ge Klara av samma gröt Mannagryn och Graham (útan salt) men bör man tillsätta något då ?
    I köpe gröten är det väll järn mm tillsatt.
    Ger man fruktpure till så är det ju extra järn i den och i vällingen också som hon får morgon och kväll.
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Man kan järnberika med paltbröd (ett slags tunnbröd man kan smula i). Men som du säger, det beror ju på vad de äter i övrigt om det behövs. Har du något bra recept, mannagryn och graham låter bra. Har sådana funderingar själv.
  4. 2
    Man kan järnberika med paltbröd (ett slags tunnbröd man kan smula i). Men som du säger, det beror ju på vad de äter i övrigt om det behövs. Har du något bra recept, mannagryn och graham låter bra. Har sådana funderingar själv.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Nä inget recept

    Jag efter paketet fast utan salt sen kan man ju göra hennes portion lite lösare.
    Hmm ja undrar om jag behöver lägga till extra gröt få se om någon annan vet annars var ju palt bröd en god ide hittar jag det på typ ica eller ?
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
    http://quintuz.blogspot.com/
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
  6. 3
    Nä inget recept Jag efter paketet fast utan salt sen kan man ju göra hennes portion lite lösare.
    Hmm ja undrar om jag behöver lägga till extra gröt få se om någon annan vet annars var ju palt bröd en god ide hittar jag det på typ ica eller ?
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Läste

    att man inte skulle ge mannagrynsgröt för offta då det innehåller för lite näring typ.
    Men hur är det med mjölk igentligen ?
    Vi gillar att koka gröt i mjölk då även havregrynsgröten tanken är ju att vi ska kunna äta samma sort.
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
    http://quintuz.blogspot.com/
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
  8. 4
    Läste att man inte skulle ge mannagrynsgröt för offta då det innehåller för lite näring typ.
    Men hur är det med mjölk igentligen ?
    Vi gillar att koka gröt i mjölk då även havregrynsgröten tanken är ju att vi ska kunna äta samma sort.

Liknande trådar

  1. Ni som gör egen gröt
    By Missel in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-06-09, 10:49
  2. Egen gröt?
    By onlylonely in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 11:11
  3. Gör ni egen gröt
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 20:26
  4. Egen gröt
    By Plutt i april in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 21:16
  5. Ni som ger egen gröt...
    By mamin in forum _05 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 15:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar