Stora fötter...
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Stora fötter...

    Hmm... Va å köpte skor å Mathilda igår.. Bad om hjälp i affären eftersom dom ändå vet vad dom sysslar med.. :-) Å på dom skor vi köpte blev det strl 21.. hon sa ju att de varierar från sko till sko.... Men endå, dom såg så himla stora ut...

    Svårt att jämföra i storlek på skorna när alla märken e olika, Men hennes fötter mäter 12cm, låter stort tycker jag..

    Hur stora fötter har era barn???? ( cm alltså)
    Mathilda - 07 07 27
    Melvin - 09 02 17
    http://www.tessa84.blogg.se
  2. 1
    Stora fötter... Hmm... Va å köpte skor å Mathilda igår.. Bad om hjälp i affären eftersom dom ändå vet vad dom sysslar med.. :-) Å på dom skor vi köpte blev det strl 21.. hon sa ju att de varierar från sko till sko.... Men endå, dom såg så himla stora ut...

    Svårt att jämföra i storlek på skorna när alla märken e olika, Men hennes fötter mäter 12cm, låter stort tycker jag..

    Hur stora fötter har era barn???? ( cm alltså)
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Sambon snabbmätte igår, och det blev mellan 12 och 12,5 cm. Sen ska man lägga på 1-1,5 cm. Om man räknar så hamnade Alvins fötter mellan stl 21 och 22, så jag köpte 22. De hade halva priet på Kavat-skor. Alvin som preciiiis lärt sig gå, tyckte inte det var kul med skor överhuvudtaget. En helt annan teknik att gå. Såg ut ungefär som när själv går med slalompjäxor!
    /Mari med Alvin 18/6-07
  4. 2
    Sambon snabbmätte igår, och det blev mellan 12 och 12,5 cm. Sen ska man lägga på 1-1,5 cm. Om man räknar så hamnade Alvins fötter mellan stl 21 och 22, så jag köpte 22. De hade halva priet på Kavat-skor. Alvin som preciiiis lärt sig gå, tyckte inte det var kul med skor överhuvudtaget. En helt annan teknik att gå. Såg ut ungefär som när själv går med slalompjäxor!
    /Mari med Alvin 18/6-07
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3
    Hur är det med Er?

    Jag har tänkt en massa på dig, vad kul att han har lärt sig gå.

    Gillar Alvin att gå på dagis?

    Kram kram
  6. 3
    Hur är det med Er?

    Jag har tänkt en massa på dig, vad kul att han har lärt sig gå.

    Gillar Alvin att gå på dagis?

    Kram kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Tjingeling! Med oss är det bara bra, jag har börjat jobba igen efter fyra veckors semester. A börjar inte på dagis förrän i januari, så han röjer runt hemma med pappa under hösten. Såg att du skrev att V ska börja senare i höst. Har ni fått besked om plats eller? Hoppas ni mår bra allihopa! Kram kram
  8. 4
    Tjingeling! Med oss är det bara bra, jag har börjat jobba igen efter fyra veckors semester. A börjar inte på dagis förrän i januari, så han röjer runt hemma med pappa under hösten. Såg att du skrev att V ska börja senare i höst. Har ni fått besked om plats eller? Hoppas ni mår bra allihopa! Kram kram
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    jo så sa dom på skoaffären oxå, på dom skorna vi köpte hade hon strl. 20, men köpte 21 för den där centimetern som ska va..
    Ett par stövlar vi provade skule hon ha strl 20 på.. men men, de e väl olika...
    Då kanske hon inte har så stora fötter endå som jag inbillat mig.. -D
  10. 5
    jo så sa dom på skoaffären oxå, på dom skorna vi köpte hade hon strl. 20, men köpte 21 för den där centimetern som ska va..
    Ett par stövlar vi provade skule hon ha strl 20 på.. men men, de e väl olika...
    Då kanske hon inte har så stora fötter endå som jag inbillat mig.. -D
  11. Medlem sedan
    Jul 1999
    #6
    Jag hade storlek 21 på min sons första skor och då gick han vid 10 mån. Wilma har stl 19 men de är lite för stora (hon kan inte gå än)
  12. 6
    Jag hade storlek 21 på min sons första skor och då gick han vid 10 mån. Wilma har stl 19 men de är lite för stora (hon kan inte gå än)
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Sist jag mätte fötter på Malva var de 10 cm, har väldiga problem att hitta skor just nu, det är storlek 19 med sula som gäller nu när hon är på dagis och inte mjuka skor funkar lika bra, typ såna från hm, då har hon 16/17.
  14. 7
    Sist jag mätte fötter på Malva var de 10 cm, har väldiga problem att hitta skor just nu, det är storlek 19 med sula som gäller nu när hon är på dagis och inte mjuka skor funkar lika bra, typ såna från hm, då har hon 16/17.
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8
    Just det pappa är ju hemma, glömde det

    Japp den 15 Oktober börjar Vincent på dagis men vi har inte fått reda på vilket dagis ännu.

    Vi mår bra, Vincent har kommit in i bra rutiner (såg att A kommit ur sin rutin vid sovdags) han somnar på studs och vaknar glad.

    Faser kommer och går, när ena är slut börjar oftast den andra, jobbigt men sant.

    Kram på Er.
  16. 8
    Just det pappa är ju hemma, glömde det

    Japp den 15 Oktober börjar Vincent på dagis men vi har inte fått reda på vilket dagis ännu.

    Vi mår bra, Vincent har kommit in i bra rutiner (såg att A kommit ur sin rutin vid sovdags) han somnar på studs och vaknar glad.

    Faser kommer och går, när ena är slut börjar oftast den andra, jobbigt men sant.

    Kram på Er.
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9
    Vincent har 12 cm på sina också han fick köpa skor i storlek 21 också.

    Tjejen som mätte gjorde det 3 gånger för hon trodde inte att det var sant, hon skrattade till och sa nej nu måste jag ge mig han har så stora fötter även fast han ser liten ut.

    Han står stadigt i alla fall.
  18. 9
    Vincent har 12 cm på sina också han fick köpa skor i storlek 21 också.

    Tjejen som mätte gjorde det 3 gånger för hon trodde inte att det var sant, hon skrattade till och sa nej nu måste jag ge mig han har så stora fötter även fast han ser liten ut.

    Han står stadigt i alla fall.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Oj, då har jag en riktig bigfoot, Astrid har stl 22 i skor!
  20. 10
    Oj, då har jag en riktig bigfoot, Astrid har stl 22 i skor!

Liknande trådar

  1. Stora fötter
    By QiaS in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 23:19
  2. Stora fötter
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 22:30
  3. Stora fötter?
    By Ann m Isa & Em in forum _0406 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 14:47
  4. För stora fötter?
    By Aipolas in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 19:42
  5. Stora fötter? *s*
    By Humla med tre in forum _0506 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar