God morgon
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    God morgon

    Här har jag vaknat tidigt, kunde inte somna om... Somnade så tidigt igårkväll.

    Idag ska vi gå och köpa en ny rycksäck till Emma, hon börjar förskoleklassen på tisdag. Här i Finland börjar skolorna då. Det ska bli kul tycker hon Spännande att gå i en skola mitt i stan. Hon behöver ingen fritids så det blir lagom långa dagar, 4 timmar varje dag inkl lunch (8:30-12:30).
    Emil ska gå på en förskola (samma som Emma har gått) en dag i veckan och så på parklek. Vi ska nog på öppen förskola också, det brukar vara trevligt. Så blir det en hel del promenader när vi ska hämta Emma. Pappan ska lämna henne på morgnarna.

    S har semester nu under två veckor och han läser samtidigt finska (intensivkurs på två veckor ger 3 poäng) på universitetet! Kul med språk Han trivs väldigt bra här och längtar inte tillbaks till Stockholm, det är skönt. Han jobbar fortfarande på distans till Sthlm och det funkar så fint.

    Och så sist en liten nyhet.......























    ...vi ska få barn igen !!!!!

    Bf är i januari så jag är nu i femte månaden!
    Allt ska vara bra nu och nu är det bara att vänta, vad vi längtar!

    Nu ska jag ta en kopp te och läsa nyheterna innan alla vaknar här hemma. Ha en skön dag, kram!
    ♥ KATARIINA 'S LIVING ♥
    http://katariinasliving.blogspot.com
  2. 1
    God morgon Här har jag vaknat tidigt, kunde inte somna om... Somnade så tidigt igårkväll.

    Idag ska vi gå och köpa en ny rycksäck till Emma, hon börjar förskoleklassen på tisdag. Här i Finland börjar skolorna då. Det ska bli kul tycker hon Spännande att gå i en skola mitt i stan. Hon behöver ingen fritids så det blir lagom långa dagar, 4 timmar varje dag inkl lunch (8:30-12:30).
    Emil ska gå på en förskola (samma som Emma har gått) en dag i veckan och så på parklek. Vi ska nog på öppen förskola också, det brukar vara trevligt. Så blir det en hel del promenader när vi ska hämta Emma. Pappan ska lämna henne på morgnarna.

    S har semester nu under två veckor och han läser samtidigt finska (intensivkurs på två veckor ger 3 poäng) på universitetet! Kul med språk Han trivs väldigt bra här och längtar inte tillbaks till Stockholm, det är skönt. Han jobbar fortfarande på distans till Sthlm och det funkar så fint.

    Och så sist en liten nyhet.......























    ...vi ska få barn igen !!!!!

    Bf är i januari så jag är nu i femte månaden!
    Allt ska vara bra nu och nu är det bara att vänta, vad vi längtar!

    Nu ska jag ta en kopp te och läsa nyheterna innan alla vaknar här hemma. Ha en skön dag, kram!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Nämen nämen nämen!!!! :-D Ååååååh så underbart - stort STORT jättegrattis till er... tänk att du har kunnat hålla det hemligt för oss så länge *s* trots att du garanterat haft en del grubblerier längs vägen. Underbart att höra att allt är bra, vet ni om det blir en liten syster eller en liten bror?

    bamsekramar!!!!!!
  4. 2
    Nämen nämen nämen!!!! :-D Ååååååh så underbart - stort STORT jättegrattis till er... tänk att du har kunnat hålla det hemligt för oss så länge *s* trots att du garanterat haft en del grubblerier längs vägen. Underbart att höra att allt är bra, vet ni om det blir en liten syster eller en liten bror?

    bamsekramar!!!!!!
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3

    Åh spännande

    med en graviditet! Stort grattis Misstänkte att det var något på gång för du har ju skrivit innan att ni ville gärna ha syskon. He he ocha tt hålla hemligt är ju inte så svårt med tanke på att det inte syns när man sitter vid datorn. *ler*
    Kram från oss.
  6. 3
    Åh spännande med en graviditet! Stort grattis Misstänkte att det var något på gång för du har ju skrivit innan att ni ville gärna ha syskon. He he ocha tt hålla hemligt är ju inte så svårt med tanke på att det inte syns när man sitter vid datorn. *ler*
    Kram från oss.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Åh vad mysigt!!

    Stor grattis till hela familjen!

    Vad härligt att höra

    Stor kram!!
  8. 4
    Åh vad mysigt!! Stor grattis till hela familjen!

    Vad härligt att höra

    Stor kram!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Åhhh, så härligt Skulle vilja ge er en stor kram nu, synd att ni är så långt borta. Blir så glad för er skull Ni vet om det är en pojke eller flicka antar jag. Har Emma och Emil sagt något? Antar att du har mage nu, det är ju redan en bra bit på väg

    *kramar om jättemycket*
  10. 5
    Åhhh, så härligt Skulle vilja ge er en stor kram nu, synd att ni är så långt borta. Blir så glad för er skull Ni vet om det är en pojke eller flicka antar jag. Har Emma och Emil sagt något? Antar att du har mage nu, det är ju redan en bra bit på väg

    *kramar om jättemycket*
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6

    Grattis!

    Vad roligt med bebis!!
  12. 6
    Grattis! Vad roligt med bebis!!
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Grattis! Är det därför du har så tidiga morgonvanor kanske??? Jättespännande med ett barn till - nu undrar man ju hur stor magen hunnit bli och om syskonen vet vad som ska hända.

    Stor kram!
  14. 7
    Grattis! Är det därför du har så tidiga morgonvanor kanske??? Jättespännande med ett barn till - nu undrar man ju hur stor magen hunnit bli och om syskonen vet vad som ska hända.

    Stor kram!
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    Åhh men så roligt!!

    jättegrattis!! Fast jag har haft mina aningar faktiskt Jag blir så himla glad! Och som vanligt pirrar det till i bebistarmen *s* Kan du inte visa någon fin bild på den fina magen nu då, för den måste ju synas väl?
    stor stor kram!
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  16. 8
    Åhh men så roligt!! jättegrattis!! Fast jag har haft mina aningar faktiskt Jag blir så himla glad! Och som vanligt pirrar det till i bebistarmen *s* Kan du inte visa någon fin bild på den fina magen nu då, för den måste ju synas väl?
    stor stor kram!
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Grattis!

    Vad bra att du tar över gravidstafettpinnen nu när Elin är på sluttampen! Vad roligt att ni väntar smått och jag vet att ni längtat efter en 3:a! GRATTIS!
    (blir spännande vem som tar över efter dig i gravidloppet)
  18. 9
    Grattis! Vad bra att du tar över gravidstafettpinnen nu när Elin är på sluttampen! Vad roligt att ni väntar smått och jag vet att ni längtat efter en 3:a! GRATTIS!
    (blir spännande vem som tar över efter dig i gravidloppet)
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Tack!
    Jo, det har varit svårt att inte säga något...Det har varit en lång väg hit men nu känns det helt underbart att vi ska få en liten......













    lillasyster i familjen

    Kramar!!!
  20. 10
    Tack!
    Jo, det har varit svårt att inte säga något...Det har varit en lång väg hit men nu känns det helt underbart att vi ska få en liten......













    lillasyster i familjen

    Kramar!!!
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Tack!
    Ja, vi har ju längtat efter en bebis nu så länge, kan knappt tro själv att det är sant!
    När har du bf förresten? Det är inte långt kvar nu eller hur? Hur mår du? Många kramar
  22. 11
    Tack!
    Ja, vi har ju längtat efter en bebis nu så länge, kan knappt tro själv att det är sant!
    När har du bf förresten? Det är inte långt kvar nu eller hur? Hur mår du? Många kramar
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12
    Tack vännen!
    Många kramar till er
  24. 12
    Tack vännen!
    Många kramar till er
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13
    Tack!
    Jo, vi gjorde ju moderkaksbiopsin den här gången med och efter att vi hade fått veta att det är en liten flickbebis så berättade vi för barnen. De blev jätte glada Nu pratas det om en liten lillasyster här hemma.
    Magen har börjar synas nu

    Kramar till er alla, hur är det med er? Skulla vara så kul att ses igen
  26. 13
    Tack!
    Jo, vi gjorde ju moderkaksbiopsin den här gången med och efter att vi hade fått veta att det är en liten flickbebis så berättade vi för barnen. De blev jätte glada Nu pratas det om en liten lillasyster här hemma.
    Magen har börjar synas nu

    Kramar till er alla, hur är det med er? Skulla vara så kul att ses igen
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14
    Tack
  28. 14
    Tack
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15
    Tack!
    Jag har nog alltid varit en morgonmänniska och det är skönt att få egen tid på morgonen innan allt sätter igång och sedan har jag ju fullt upp hela dagen
    Nu ser man att jag har en bebismage och Emma och Emil brukar fråga ibland om bebisen. De vet att bebisen ska komma på vintern, efter jul.
    Kram!
  30. 15
    Tack!
    Jag har nog alltid varit en morgonmänniska och det är skönt att få egen tid på morgonen innan allt sätter igång och sedan har jag ju fullt upp hela dagen
    Nu ser man att jag har en bebismage och Emma och Emil brukar fråga ibland om bebisen. De vet att bebisen ska komma på vintern, efter jul.
    Kram!
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16
    Tack!
    Ja, nu börjar magen synas och jag vågar tro att det kommer att gå bra den här gången. Längtar ju så efter vår lilla dotter
    Har inte ens fotat magen än. skulle kanske försöka få till en bild
    Kram!
  32. 16
    Tack!
    Ja, nu börjar magen synas och jag vågar tro att det kommer att gå bra den här gången. Längtar ju så efter vår lilla dotter
    Har inte ens fotat magen än. skulle kanske försöka få till en bild
    Kram!
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17
    Tack!
    Det är härligt att få uppleva allt en gång till Längtar så, men än är det långt kvar.

    Ja, vi får se vem som blir nästa här i vår grupp

    Kram
  34. 17
    Tack!
    Det är härligt att få uppleva allt en gång till Längtar så, men än är det långt kvar.

    Ja, vi får se vem som blir nästa här i vår grupp

    Kram
  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18

    ÅH stort, stort GRATTIS

    Katarina vad underbart med en bebisflicka till i familjen.

    JätteGrattis till er.

    När är BF - hinner lilltjejen titta ut detta året eller blir det en Januaribebis?

    Många kramar
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  36. 18
    ÅH stort, stort GRATTIS Katarina vad underbart med en bebisflicka till i familjen.

    JätteGrattis till er.

    När är BF - hinner lilltjejen titta ut detta året eller blir det en Januaribebis?

    Många kramar
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19
    GRATTIS!

    Så himla roligt att det är dags för ett nytt litet underverk

    Kram!
  38. 19
    GRATTIS!

    Så himla roligt att det är dags för ett nytt litet underverk

    Kram!
  39. Medlem sedan
    Nov 1998
    #20

    Jag har

    BF den 27/9 men vi får se när den kommer, blir kanske en oktoberbebis igen Gick ju över länge länge med Hannes och det vill jag inte göra denna gången.
    Jag mår inte speciellt bra men det kunde varit värre! Har svårt att gå ordentligt pga fogarna och illamåendet och en del kärkningar finns kvar.
    Kram till er och klapp på magen
  40. 20
    Jag har BF den 27/9 men vi får se när den kommer, blir kanske en oktoberbebis igen Gick ju över länge länge med Hannes och det vill jag inte göra denna gången.
    Jag mår inte speciellt bra men det kunde varit värre! Har svårt att gå ordentligt pga fogarna och illamåendet och en del kärkningar finns kvar.
    Kram till er och klapp på magen
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. God morgon god morgon hör fåglar...
    By Viivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 08:36
  2. Godmorgon.. eller morgon och morgon :)
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 19:28
  3. god morgon! Måndag morgon och en ny
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 08:34
  4. God morgon god morgon*sjunger'
    By fröken solsken in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 19:46
  5. God morgon! (Äntligen morgon!)
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 16:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar