Fler som har svårt att somna?
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Fler som har svårt att somna?

    Alvin har sedan några veckor tillbaka, svårt att somna. Mest på kvällen men ibland även på dagen. Han snurrar och bökar, sätter sig upp, ställer sig på alla fyra och borrar ner huvudet i madrassen. En nattning kan ta mellan 10 min upp till en timme!! Förut somnade han oftast inom tio minuter. Han har ju inte napp eller snuttefilt, så det är som om hans bökande blir substitut för det. Är detta nån slags fas för att han börjat gå tro?
    Mari, Roger (4dadtobe), Alvin 18/6 2007 och Pelle 7/7 2009
  2. 1
    Fler som har svårt att somna? Alvin har sedan några veckor tillbaka, svårt att somna. Mest på kvällen men ibland även på dagen. Han snurrar och bökar, sätter sig upp, ställer sig på alla fyra och borrar ner huvudet i madrassen. En nattning kan ta mellan 10 min upp till en timme!! Förut somnade han oftast inom tio minuter. Han har ju inte napp eller snuttefilt, så det är som om hans bökande blir substitut för det. Är detta nån slags fas för att han börjat gå tro?
  3. Medlem sedan
    Oct 1998
    #2
    En fas tror jag. Svea visar samma tendens trots snuttefilt. Hon har jättesvårt att koppla av på dagarna och i går gick det bara inte och vi fick ta upp henne. Sen var vi tvungna att lägga henne kl 18 för att hon var helt knäckt. Så det verkar som att hon har samma fasoner för sig.
  4. 2
    En fas tror jag. Svea visar samma tendens trots snuttefilt. Hon har jättesvårt att koppla av på dagarna och i går gick det bara inte och vi fick ta upp henne. Sen var vi tvungna att lägga henne kl 18 för att hon var helt knäckt. Så det verkar som att hon har samma fasoner för sig.
  5. Medlem sedan
    Jul 1999
    #3
    Wilma knölar mycket på kvällarna och vaknar och har svårt att somna om. Hon sover ca1 timme på dagen sen på eftermiddagen är hon helt slut och kan somna vid 17 -18 tiden sen är det svårt att få henne sova på kvällen. Så har hon inte varit förut så det måste nog vara en fas som jag hoppas snart går över.
  6. 3
    Wilma knölar mycket på kvällarna och vaknar och har svårt att somna om. Hon sover ca1 timme på dagen sen på eftermiddagen är hon helt slut och kan somna vid 17 -18 tiden sen är det svårt att få henne sova på kvällen. Så har hon inte varit förut så det måste nog vara en fas som jag hoppas snart går över.
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4
    Åhh, detta känner jag mycket väl igen! Har blivit nästan omöjligt att lägga lillen. Både middagsvilan och nattningen. Mellan en halvtimme och en timme brukar det ta. Usch, så less jag börjar bli!
    Det där med att stå på huvudet i madrassen kör han också med. Men vad spännande att de är så lika, våra julibarn!
    Vet inte vad man ska göra åt det, men jobbigt har det börjat bli...
  8. 4
    Åhh, detta känner jag mycket väl igen! Har blivit nästan omöjligt att lägga lillen. Både middagsvilan och nattningen. Mellan en halvtimme och en timme brukar det ta. Usch, så less jag börjar bli!
    Det där med att stå på huvudet i madrassen kör han också med. Men vad spännande att de är så lika, våra julibarn!
    Vet inte vad man ska göra åt det, men jobbigt har det börjat bli...

Liknande trådar

  1. Svårt att somna
    By Andie69 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 10:46
  2. Svårt att somna
    By maria umeå in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 16:09
  3. Svårt att somna
    By Asa-73 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 18:26
  4. Svårt att somna
    By nilam in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 22:16
  5. Fler som har svårt att somna?
    By Jannika med Julia -20 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar