Ni som inte stryker
Småbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Ni som inte stryker

    Ang diskussionen nedan. Ni som inte stryker era barns kläder. Hur lyckas ni få kläderna att se okej ut? Torktumlar ni allt eller hänger på galgar eller hur gör ni?
  2. 1
    Ni som inte stryker Ang diskussionen nedan. Ni som inte stryker era barns kläder. Hur lyckas ni få kläderna att se okej ut? Torktumlar ni allt eller hänger på galgar eller hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Jag stryker aldrig

    Jag stryker aldrig _någonting_. De kläder som kan bli skrynkliga (skjortor, vissa klänningar mm) Skakar jag ut ordentligt när de är våta och sen får de torka på galge. Blir alldeles utmärkt, eller iaf gott nog för mig.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  4. 2
    Jag stryker aldrig Jag stryker aldrig _någonting_. De kläder som kan bli skrynkliga (skjortor, vissa klänningar mm) Skakar jag ut ordentligt när de är våta och sen får de torka på galge. Blir alldeles utmärkt, eller iaf gott nog för mig.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Strycker heller inget...

    ...eller, jo, nån skjorta eller blus nån gång men mycket sällan.

    Jag tvättar utan sköljmedel och hänger tvätten på tork men upplever inte att vi ser "skrynkliga" ut
    http://barnsligt.blogspot.com/
    http://lawomanhemma.blogspot.com/

    "This is the end
    Beautiful friend
    This is the end
    My only friend, the end"


    Hanna med Matilda januari 2001 och Felicia februari 2007
  6. 3
    Strycker heller inget... ...eller, jo, nån skjorta eller blus nån gång men mycket sällan.

    Jag tvättar utan sköljmedel och hänger tvätten på tork men upplever inte att vi ser "skrynkliga" ut
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Samma här...stryker kläder gör jag dock när jag skall på jobbintervju
  8. 4
    Samma här...stryker kläder gör jag dock när jag skall på jobbintervju
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Skakar rejält innan jag hänger dem samt ser till att de hängs slätt. Ytterst få plagg som behövs strykas om man gör så (förutom då mannen hängt tvätten )
  10. 5
    Skakar rejält innan jag hänger dem samt ser till att de hängs slätt. Ytterst få plagg som behövs strykas om man gör så (förutom då mannen hängt tvätten )
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    På sommarhalvåret torkar all tvätt utomhus. På vintern - tumlar endast underkläder, handdukar och sängkläder, hänger tröjor och byxor i torkskåp. Viker ihop plaggen direkt när det är torrt, alltså inga tvätthögar liggande i huset. Upplever inte att familjen är skrynkliga.
  12. 6
    På sommarhalvåret torkar all tvätt utomhus. På vintern - tumlar endast underkläder, handdukar och sängkläder, hänger tröjor och byxor i torkskåp. Viker ihop plaggen direkt när det är torrt, alltså inga tvätthögar liggande i huset. Upplever inte att familjen är skrynkliga.
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7
    Det ska ju till bra mycket skrynkel innan jag tycker att ett plagg inte ser okej ut... Men själv snärtar jag bara till plaggen innan jag hänger upp dem, det räcker gott.
  14. 7
    Det ska ju till bra mycket skrynkel innan jag tycker att ett plagg inte ser okej ut... Men själv snärtar jag bara till plaggen innan jag hänger upp dem, det räcker gott.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Innan jag hänger kläderna kör jag dem 20 min i torktumlaren på full värme, då blir de släta och fina.

    De kläder som är lite grövre (typ jeans) kör jag, då de är torra, på vädringsprogrammet på torktumlaren (6 minuter), då blir de mjuka och sköna.
    Även plagg som efter torkning är lite skrynkliga åker med där.
  16. 8
    Innan jag hänger kläderna kör jag dem 20 min i torktumlaren på full värme, då blir de släta och fina.

    De kläder som är lite grövre (typ jeans) kör jag, då de är torra, på vädringsprogrammet på torktumlaren (6 minuter), då blir de mjuka och sköna.
    Även plagg som efter torkning är lite skrynkliga åker med där.
  17. Medlem sedan
    Feb 2004
    #9
    Ett tips är att inte låta kläderna ligga kvar i tvättmaskinen utan att ta ut dem direkt, sträcka och skaka ur och sedan hänga upp. Vid tumling ordnar ju skrynklorna till sig själv men bara om man inte packar in tvätt för fullt.
  18. 9
    Ett tips är att inte låta kläderna ligga kvar i tvättmaskinen utan att ta ut dem direkt, sträcka och skaka ur och sedan hänga upp. Vid tumling ordnar ju skrynklorna till sig själv men bara om man inte packar in tvätt för fullt.
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10
    Jag låter aldrig tvätten ligga kvar i maskinen utan skakar kläderna släta och hänger upp direkt. Tumlar bara strumpor och underkläder eller om något snabbt måste bli torrt.
  20. 10
    Jag låter aldrig tvätten ligga kvar i maskinen utan skakar kläderna släta och hänger upp direkt. Tumlar bara strumpor och underkläder eller om något snabbt måste bli torrt.
  21. Medlem sedan
    May 1999
    #11

    Jag stryker....

    _aldrig_ (vet knappt hur man gör! *ler*) Jag kör det mesta i torktummlaren och sen viker jag det och huttar in i garderoben bara! Och våra kläder ser helt OK ut! Har personligen aldrig förstått vad strykjärn ska vara bra till, känns som helt onödigt jobb.
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  22. 11
    Jag stryker.... _aldrig_ (vet knappt hur man gör! *ler*) Jag kör det mesta i torktummlaren och sen viker jag det och huttar in i garderoben bara! Och våra kläder ser helt OK ut! Har personligen aldrig förstått vad strykjärn ska vara bra till, känns som helt onödigt jobb.
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Kör i torktumlaren

    bara en kort kort stund. När de är varma och blöta hänger jag upp dem på galge. Blir kanon!
    Det löser sig...
  24. 12
    Kör i torktumlaren bara en kort kort stund. När de är varma och blöta hänger jag upp dem på galge. Blir kanon!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Hänger tvätten och sedan viker jag den och slätar ut när jag lägger det i garderoben.
  26. 13
    Hänger tvätten och sedan viker jag den och slätar ut när jag lägger det i garderoben.
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14

    Gör ingenting

    Speciellt, tvättar bara kläderna och hänger i torkrum, viker och sen in i garderoberna. Klänningar hänger på galge, det andra viks.
    Torktumlar aldrig eller så för någon sådan finess finns inte i våran usla tvättstuga.
  28. 14
    Gör ingenting Speciellt, tvättar bara kläderna och hänger i torkrum, viker och sen in i garderoberna. Klänningar hänger på galge, det andra viks.
    Torktumlar aldrig eller så för någon sådan finess finns inte i våran usla tvättstuga.
  29. Medlem sedan
    Feb 2004
    #15
    Det ÄR alltså ett manligt syndrom ;=) trodde bara det var min karl som hänger tvätt "klumpvis".
  30. 15
    Det ÄR alltså ett manligt syndrom ;=) trodde bara det var min karl som hänger tvätt "klumpvis".
  31. Medlem sedan
    Feb 2008
    #16
    Här är det tvärtom, min man är superbra på att hänga tvätten så den blir slät och fin, jag lyckas aldrig lika bra
  32. 16
    Här är det tvärtom, min man är superbra på att hänga tvätten så den blir slät och fin, jag lyckas aldrig lika bra
  33. Medlem sedan
    Sep 1999
    #17

    ja

    eller att en arm hänfger in i tröjan eöller ett ben i i byxan, sånt märker man inte..
  34. 17
    ja eller att en arm hänfger in i tröjan eöller ett ben i i byxan, sånt märker man inte..
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18
    men... på de flesta plagg står det att de inte ska tumlas, i alla fall på våra. Tumlar du ändå?
  36. 18
    men... på de flesta plagg står det att de inte ska tumlas, i alla fall på våra. Tumlar du ändå?
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    #19
    Tumlar det som kan tumlas (utom vissa saker som blir snyggare om de hänger) och hänger resten, stryker gör jag ibland men det är bara skjortor och klänningar (och då inte alla klänningar utan sådana som behövs - alltså inga vardaggskläder)
    Eller JAG stryker inget, det är maken som gör det
  38. 19
    Tumlar det som kan tumlas (utom vissa saker som blir snyggare om de hänger) och hänger resten, stryker gör jag ibland men det är bara skjortor och klänningar (och då inte alla klänningar utan sådana som behövs - alltså inga vardaggskläder)
    Eller JAG stryker inget, det är maken som gör det
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20

    men vissa plagg...

    i vissa material _måste_ man ju stryka, annars ser det ju helt bedrövligt skrynkligt ut. Tänker på vissa bomullspoplinmaterial t.ex..
    Men du kanske inte köper såna plagg iöht..?

    Som sagt, jag är förundrad över hur ni lyckas klara er utan att stryka! Förundrad på ett positivt sätt alltså, det har hänt att jag inte hunnit stryka plagg (och då hänger jag alltid upp dem fint efter tvätt, precis som många av er skriver att ni gör) men jag tycker _ändå_ inte plaggen blir fina alltså. Finns inget som slår strykning!
  40. 20
    men vissa plagg... i vissa material _måste_ man ju stryka, annars ser det ju helt bedrövligt skrynkligt ut. Tänker på vissa bomullspoplinmaterial t.ex..
    Men du kanske inte köper såna plagg iöht..?

    Som sagt, jag är förundrad över hur ni lyckas klara er utan att stryka! Förundrad på ett positivt sätt alltså, det har hänt att jag inte hunnit stryka plagg (och då hänger jag alltid upp dem fint efter tvätt, precis som många av er skriver att ni gör) men jag tycker _ändå_ inte plaggen blir fina alltså. Finns inget som slår strykning!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ni som inte stryker tvätten
    By laidlawii in forum Mammasnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 00:01
  2. stryker ni sängkläder
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 18:59
  3. Stryker ni kläderna...
    By kotten2000 in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 17:26
  4. Vad stryker ni för ngt?
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 16:07
  5. Sitter och stryker...
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 22:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar