Hon sa MAMMA!!!
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Hon sa MAMMA!!!

    Majken har envisats med att bara säga pappa hur länge som helst nu:
    -Kan du säga MA-MA?
    -pa-pa.
    Kan du säja MA-MA?
    -pa-pa.
    .....men igår....... när hon blev hon ledsen när jag reste mig upp och gick ifrån henne en bit ... och då kom det......det magiska ordet.... hon tittade mig rakt i ögonen och sa........MAMMA!!
    Både jag, sambon och Majkens farmor fick tårar i ögonen...det var ju så himla klockrent *glad* !
    Tror ni hon fick komma upp i famnen fort eller!?
    Ville bara dela med mig lite !
    ***stolt mamma till stora Bosse och lilla Majken***

    When life gives you lemons, make lemonade!
  2. 1
    Hon sa MAMMA!!! Majken har envisats med att bara säga pappa hur länge som helst nu:
    -Kan du säga MA-MA?
    -pa-pa.
    Kan du säja MA-MA?
    -pa-pa.
    .....men igår....... när hon blev hon ledsen när jag reste mig upp och gick ifrån henne en bit ... och då kom det......det magiska ordet.... hon tittade mig rakt i ögonen och sa........MAMMA!!
    Både jag, sambon och Majkens farmor fick tårar i ögonen...det var ju så himla klockrent *glad* !
    Tror ni hon fick komma upp i famnen fort eller!?
    Ville bara dela med mig lite !
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Åh jag ryser lite

    när du beskriver hur hon sa Mamma.....det är ju så underbart!

    Sara brukar krypa efter mig och säga: Mammmammmammma - så jag tolkar ju helt klart det som Mamma....

    Hon säger pappapappaa också, fast inte lika ofta som Mamma....

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  4. 2
    Åh jag ryser lite när du beskriver hur hon sa Mamma.....det är ju så underbart!

    Sara brukar krypa efter mig och säga: Mammmammmammma - så jag tolkar ju helt klart det som Mamma....

    Hon säger pappapappaa också, fast inte lika ofta som Mamma....

    kram kram
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Åh vad underbart!!!! Längtar...
  6. 3
    Åh vad underbart!!!! Längtar...
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Sigge brukar oxå säga mamma när han är ledsen. Annars nästan bara pappa!
  8. 4
    Sigge brukar oxå säga mamma när han är ledsen. Annars nästan bara pappa!
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    Happa har sluppit ur Linnea en gång - det är ganska likt pappa Annars är det inte mycket som liknar ord alls som kommer ur hennes mun...
  10. 5
    Happa har sluppit ur Linnea en gång - det är ganska likt pappa Annars är det inte mycket som liknar ord alls som kommer ur hennes mun...
  11. Medlem sedan
    May 1998
    #6
    Åååh!!! *får ju tårar i ögonen själv* Härligt!

    Svantemannen säger bara mamma när han är ledsen. Men pappa säger han när han är glad. Hrmffff.... Någon teori om det?
  12. 6
    Åååh!!! *får ju tårar i ögonen själv* Härligt!

    Svantemannen säger bara mamma när han är ledsen. Men pappa säger han när han är glad. Hrmffff.... Någon teori om det?
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    åååååååhhhhh vad fuskigt!! Joppe har sagt babababababaaba som vi tolkar som pappa ett tag nu. Började faktiskt dagen efter vi träffades Bossemor. Men mamma har han varit snål med.
    Någon gång har han sagt mamamamammmmmaamamamamam vilket lika gärna kan betyda att något var gott

    Vi får väl se om han kommer igång med snackandet nu när han varit ifrån mig i 2 veckor. Kanske kan han säga mamma av rena chocken att få se mig igen;D

    Mysigt ändå, eller hur, med Majken menar jag såklart

    (för Ville tog det en och en halv vecka innan han sa att han längtade efter mig.......suck)
  14. 7
    åååååååhhhhh vad fuskigt!! Joppe har sagt babababababaaba som vi tolkar som pappa ett tag nu. Började faktiskt dagen efter vi träffades Bossemor. Men mamma har han varit snål med.
    Någon gång har han sagt mamamamammmmmaamamamamam vilket lika gärna kan betyda att något var gott

    Vi får väl se om han kommer igång med snackandet nu när han varit ifrån mig i 2 veckor. Kanske kan han säga mamma av rena chocken att få se mig igen;D

    Mysigt ändå, eller hur, med Majken menar jag såklart

    (för Ville tog det en och en halv vecka innan han sa att han längtade efter mig.......suck)
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8
    ååh, va mysigt!! Blir SJUKT avis!! Fille skriker haaaammaa när han gråter, men det räknas liksom inte riktigt!! nu längtar man ju ännu mer!
  16. 8
    ååh, va mysigt!! Blir SJUKT avis!! Fille skriker haaaammaa när han gråter, men det räknas liksom inte riktigt!! nu längtar man ju ännu mer!
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    Vad mysigt!! Det är ju så fantastiskt! Tänk vilka stora barn vi har nu!!

    Tella kan säga ma-ma ibland men jag har bara trott att det varit sånt där vanligt joller, men så igår satt hon på golvet vid min stol o sträckte armarna mot mig o sa ma-ma - kan det ha varit på riktigt då alltså? Har liksom inte vågat tro att det är sant :O
  18. 9
    Vad mysigt!! Det är ju så fantastiskt! Tänk vilka stora barn vi har nu!!

    Tella kan säga ma-ma ibland men jag har bara trott att det varit sånt där vanligt joller, men så igår satt hon på golvet vid min stol o sträckte armarna mot mig o sa ma-ma - kan det ha varit på riktigt då alltså? Har liksom inte vågat tro att det är sant :O

Liknande trådar

  1. nu har jag hört mamma mamma mamma
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 20:43
  2. Alzheimers -mamma till mamma och mormor?
    By scamamma in forum Sorg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 17:47
  3. Vajföj mamma (= varför mamma)
    By marmelis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 15:14
  4. duktig mamma var dålig mamma
    By Lineaa in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 22:18
  5. Mamma utan sin mamma
    By mamma m 2 mysiga små in forum Värme & medkänsla
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 15:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar