Sara planar ut...
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Sara planar ut...

    Nu när Sara rör sig hela tiden - hon verkar inte vara still en minut så märker jag på viktkurvan att hon planar ut ordentligt.
    Hon har legat två kurvor över medel tidigare men är nu nere på en kurva över medel.....får se vilken som blir hennes kurva till slut!

    Vid 8 månader ser hennes siffror ut så här: (inom parantes 6 månader)
    Vikt: 9460gr, (8840gr)
    Längd: 70cm (67,5cm)
    Huvud: 45,5cm (44,5cm)

    Vi kanske får göra nåt åt VIKTLISTAN - det går inte att skriva in värden där längre, den är föööör lång.....
    Ska vi behålla födelsemånaden och sen ta bort några månader?
    Vi kan ju tex behålla: Födesel, 3 månader, 6 månader, 9 månader och 12 månader....då kanske vi plats med alla?!

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  2. 1
    Sara planar ut... Nu när Sara rör sig hela tiden - hon verkar inte vara still en minut så märker jag på viktkurvan att hon planar ut ordentligt.
    Hon har legat två kurvor över medel tidigare men är nu nere på en kurva över medel.....får se vilken som blir hennes kurva till slut!

    Vid 8 månader ser hennes siffror ut så här: (inom parantes 6 månader)
    Vikt: 9460gr, (8840gr)
    Längd: 70cm (67,5cm)
    Huvud: 45,5cm (44,5cm)

    Vi kanske får göra nåt åt VIKTLISTAN - det går inte att skriva in värden där längre, den är föööör lång.....
    Ska vi behålla födelsemånaden och sen ta bort några månader?
    Vi kan ju tex behålla: Födesel, 3 månader, 6 månader, 9 månader och 12 månader....då kanske vi plats med alla?!

    kram kram
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Dom brukar ju plana ut när dom börjar röra sig mer och mer.
    Tycker det låter alldeles utmär kt med födelse 3 6 9 12månader
  4. 2
    Dom brukar ju plana ut när dom börjar röra sig mer och mer.
    Tycker det låter alldeles utmär kt med födelse 3 6 9 12månader
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Albin har också planat ut ordentligt. Från 6 till 8 månader har han bara gått upp 270 gr, och hoppat ner en kurva.

    Han vägde 9990 gr och var 73,5 cm lång. Jag tror huvudmåttet var 46 cm. Eftersom jag har börjat jobba så var det pappa som var med honom hos BVC och då har man inte lika bra koll längre.

    Jag tycker också det låter bra med att ta bort lite månader från viktlistan.
  6. 3
    Albin har också planat ut ordentligt. Från 6 till 8 månader har han bara gått upp 270 gr, och hoppat ner en kurva.

    Han vägde 9990 gr och var 73,5 cm lång. Jag tror huvudmåttet var 46 cm. Eftersom jag har börjat jobba så var det pappa som var med honom hos BVC och då har man inte lika bra koll längre.

    Jag tycker också det låter bra med att ta bort lite månader från viktlistan.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Får se om Dina blir största bruttan här inne då, eller om hennes kurva också planar ut.
  8. 4
    Får se om Dina blir största bruttan här inne då, eller om hennes kurva också planar ut.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    som sagt, Joppe väger trots ett ihärdigt "krypande" 10,2 kg......ingen utplaning här ännu
  10. 5
    som sagt, Joppe väger trots ett ihärdigt "krypande" 10,2 kg......ingen utplaning här ännu

Liknande trådar

  1. Planar ut...
    By Malla in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 12:07
  2. Sara...........
    By tottis in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 13:08
  3. Sara!!!!
    By Kattis med 4 killar! in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 12:58
  4. Knubbe planar ut...
    By -Johanna- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar