Black lava salt och rökt salt...
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Black lava salt och rökt salt...

    Någon som testat dessa?

    Jag fick salt från 2 olika håll i födelsedagspresent (fyllde jämt idag) och det verkar vara helspännande saker. Men vad katten ska jag ha dem till?

    Lavasaltet kan jag nog komma på lite till, det tycks vara som vanligt salt - bara kolsvart, men det rökta saltet då? Någon som har nån idé?
    Anna E med Viktor och Emma

    Hitta massa goda recept och matbudgettips på
    http://eklund.dyndns.org/mat/index.html -
    även med julrecept från tidigare års julsnack
    -o0===0o-
  2. 1
    Black lava salt och rökt salt... Någon som testat dessa?

    Jag fick salt från 2 olika håll i födelsedagspresent (fyllde jämt idag) och det verkar vara helspännande saker. Men vad katten ska jag ha dem till?

    Lavasaltet kan jag nog komma på lite till, det tycks vara som vanligt salt - bara kolsvart, men det rökta saltet då? Någon som har nån idé?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Det rökta saltet använder du i marinader eller på nått du steket eller grillat det blir ju lite röksmak av det precis som grillat. Jag kör med rök salt
    hemma har santa marias som är väldigt rökigt och falksalt som är mindre rökigt.

    Citronsalt är underbart till fisk så det kan jag också rekomendera.
    Sen finns det ju många kula salter smaka och testa dig fram.
    Himalya salt som är mer salt än salt ska vara kanon att koka pasta i sa leverantören när vi var på mat mässan i våras.

    Hittade detta om black lava salt

    Cypern Black Lava flinga salt är helt enkelt Medelhavet flinga salt blandat med aktivt kol. Den vackra färgen är inte den enda fördel som träkol tillägger. Det ger också det en unik smak och fungerar som en naturlig detoxifier.
  4. 2
    Det rökta saltet använder du i marinader eller på nått du steket eller grillat det blir ju lite röksmak av det precis som grillat. Jag kör med rök salt
    hemma har santa marias som är väldigt rökigt och falksalt som är mindre rökigt.

    Citronsalt är underbart till fisk så det kan jag också rekomendera.
    Sen finns det ju många kula salter smaka och testa dig fram.
    Himalya salt som är mer salt än salt ska vara kanon att koka pasta i sa leverantören när vi var på mat mässan i våras.

    Hittade detta om black lava salt

    Cypern Black Lava flinga salt är helt enkelt Medelhavet flinga salt blandat med aktivt kol. Den vackra färgen är inte den enda fördel som träkol tillägger. Det ger också det en unik smak och fungerar som en naturlig detoxifier.

Liknande trådar

  1. Salt
    By Wernan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 20:48
  2. Salt mat
    By M-Irre in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 19:27
  3. Salt & salt,vad är skillnaden?
    By peperomia in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 08:22
  4. Hur mkt salt...
    By ~JENN~ in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 20:33
  5. det här med salt?
    By po in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 14:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar