Med sorg
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Med sorg

    i hjärtat MÅSTE jag avamma Oliver omgående Har ett sånt elakt ryggproblem som bara blivit värre så nu blir det remiss till magnetröntgen+ sjukgymnast& så snart Oliver slutat ska jag nog ant få Tradolan.. Suck, jag mår verkligen jättedåligt över det här& gråter titt som tätt.. Lite fjantigt kanske, men även om han nu har 6 tänder så har det gått så fint& e så mysigt m amningen.. *ledsen i ögat* Han har bara i dagarna nu börjat acceptera flaskan mer, ngt positivt i allt
    Ser du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  2. 1
    Med sorg i hjärtat MÅSTE jag avamma Oliver omgående Har ett sånt elakt ryggproblem som bara blivit värre så nu blir det remiss till magnetröntgen+ sjukgymnast& så snart Oliver slutat ska jag nog ant få Tradolan.. Suck, jag mår verkligen jättedåligt över det här& gråter titt som tätt.. Lite fjantigt kanske, men även om han nu har 6 tänder så har det gått så fint& e så mysigt m amningen.. *ledsen i ögat* Han har bara i dagarna nu börjat acceptera flaskan mer, ngt positivt i allt
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Jag tyckte också att det var lite sorgligt att inse att det inte var så länge kvar på amningen, även om jag då inte ammade så mycket mer än morgon, kväll och nätter.
    Jag visste ju att han skulle klara sig ändå, och det var rätt tungt (Albin har aldrig varit en lättviktare).

    Så när han vägrade amma på nästan 24 timmar så var lite lite jobbigt, jag slutade inte amma då utan fortsatte ett tag till så att jag mentalt kunde förbereda mig på att det snart var slut. Det gick lite lättare när jag väl var förberedd, nu saknar jag det inte så mycket.
    Vi har rätt mysigt speciellt nu när han börjar visa att han tycker om sina föräldrar och gärna vill kramas och pussas (dock bits han mer än han pussas just nu, så vi håller på att lär honom att man pussas inte med tänderna).

    Det går säkert bra med avamningen och jag hoppas att ni hittar andra sätt att ha det mysigt tillsammans.
  4. 2
    Jag tyckte också att det var lite sorgligt att inse att det inte var så länge kvar på amningen, även om jag då inte ammade så mycket mer än morgon, kväll och nätter.
    Jag visste ju att han skulle klara sig ändå, och det var rätt tungt (Albin har aldrig varit en lättviktare).

    Så när han vägrade amma på nästan 24 timmar så var lite lite jobbigt, jag slutade inte amma då utan fortsatte ett tag till så att jag mentalt kunde förbereda mig på att det snart var slut. Det gick lite lättare när jag väl var förberedd, nu saknar jag det inte så mycket.
    Vi har rätt mysigt speciellt nu när han börjar visa att han tycker om sina föräldrar och gärna vill kramas och pussas (dock bits han mer än han pussas just nu, så vi håller på att lär honom att man pussas inte med tänderna).

    Det går säkert bra med avamningen och jag hoppas att ni hittar andra sätt att ha det mysigt tillsammans.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Förstår så väl hur du känner! Hade ju ett liknande problem o fick sluta amma för snart två månader sedan

    Men tänk ändå så lång tid du faktiskt fick amma honom! Nu får du ge närhet på annat sätt.

    *kramar om*
  6. 3
    Förstår så väl hur du känner! Hade ju ett liknande problem o fick sluta amma för snart två månader sedan

    Men tänk ändå så lång tid du faktiskt fick amma honom! Nu får du ge närhet på annat sätt.

    *kramar om*
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Tack så otroligt mkt för era uppmuntrande& värmande ord Genast känns det faktiskt lite bättre.. Kram
  8. 4
    Tack så otroligt mkt för era uppmuntrande& värmande ord Genast känns det faktiskt lite bättre.. Kram
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Hej,

    förstår hur du känner, det är ju så mysigt med amningen, även om jag kan önska att min bebis kanske åt något helt annat mål per dag åtminstonde... Men se det positivt, du har ju ammat länge ändå!!! Han har fått en bra start, och du har fått många gosstunder med honom!
    Hoppas att det går bra för både dig och Ollver, med ryggen och med flaskan!

    kram
  10. 5
    Hej,

    förstår hur du känner, det är ju så mysigt med amningen, även om jag kan önska att min bebis kanske åt något helt annat mål per dag åtminstonde... Men se det positivt, du har ju ammat länge ändå!!! Han har fått en bra start, och du har fått många gosstunder med honom!
    Hoppas att det går bra för både dig och Ollver, med ryggen och med flaskan!

    kram
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Vad tråkigt. Men det är ju hvudsaken att du blir bra i ryggen.
    Jag skulle själv känna likadant, för det är ju så mysigt.
    Lycka till
  12. 6
    Vad tråkigt. Men det är ju hvudsaken att du blir bra i ryggen.
    Jag skulle själv känna likadant, för det är ju så mysigt.
    Lycka till
  13. Medlem sedan
    May 1998
    #7
    Oj! *kramar om*

    Det blir bra hur det än blir. För det finns ju värre saker som kan hända - försök tänka så!
  14. 7
    Oj! *kramar om*

    Det blir bra hur det än blir. För det finns ju värre saker som kan hända - försök tänka så!
  15. Medlem sedan
    Jun 2008
    #8
    *kramar om*

    Tråkigt. Helst vill man ju att barnet själv ska få välja när det slutar amma, i andra hand att man själv väljer tidpunkt. Inte någon "dum" yttre omständighet... Men du måste ju bli bra i ryggen!
  16. 8
    *kramar om*

    Tråkigt. Helst vill man ju att barnet själv ska få välja när det slutar amma, i andra hand att man själv väljer tidpunkt. Inte någon "dum" yttre omständighet... Men du måste ju bli bra i ryggen!

Liknande trådar

  1. Bok om sorg
    By MammaMia62 in forum Värme & medkänsla
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 12:27
  2. Sorg...
    By kerras in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 18:06
  3. Bok om sorg
    By MammaMia62 in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 12:42
  4. Sorg...
    By Piaalex in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 23:21
  5. sorg..
    By anonymt namn in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 12:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar