Större barn
Många barn
  1. Medlem sedan
    Oct 1998
    #1

    Större barn

    Har precis tillbringat en vecka i Kroatien med man och 3 barn, 10, 8 och 5 år.
    Vad otroligt mycket lugnare det är när barnen blivit lite äldre.! Så skönt att slippa passa varje steg de tar!

    8-åringen och 10-åringen är mycket goda simmare och dessa behöver jag inte alls ha under ständig uppsikt. 5-åringen har precis lärt sig simma. Henne kan man inte lämna ur synhåll men hon sjunker inte som en sten om hon hamnar i vattnet vilket lättar oron avsevärt.

    Man kunde verkligen ta det lugnt vissa stunder vilket man inte gjort de senaste 10 åren. Dessutom börjar barnen bli riktigt roliga motståndare när det gäller sporter som tex minigolf.

    Lättnaden kommer!
  2. 1
    Större barn Har precis tillbringat en vecka i Kroatien med man och 3 barn, 10, 8 och 5 år.
    Vad otroligt mycket lugnare det är när barnen blivit lite äldre.! Så skönt att slippa passa varje steg de tar!

    8-åringen och 10-åringen är mycket goda simmare och dessa behöver jag inte alls ha under ständig uppsikt. 5-åringen har precis lärt sig simma. Henne kan man inte lämna ur synhåll men hon sjunker inte som en sten om hon hamnar i vattnet vilket lättar oron avsevärt.

    Man kunde verkligen ta det lugnt vissa stunder vilket man inte gjort de senaste 10 åren. Dessutom börjar barnen bli riktigt roliga motståndare när det gäller sporter som tex minigolf.

    Lättnaden kommer!
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    Tänk vad olika man kan tycka

    Nu är vi visserligen inte ute och reser men jag tycker då att allt är mycket "lättare" när barnen är små, från det att de är nyfödda och fram till 4-5 års åldern. Sen får de ju mycket mer egen vilja och det är så mycket annat runtomkring.

    När de är små hänger de ju liksom bara med och jag har aldrig upplevt att jag har behövt bevaka varje steg våra barn tagit som små eller "passa" dem.

    Hur man upplever det där beror kanske på hur barnen varit som bebisar och små barn också.
  4. 2
    Tänk vad olika man kan tycka Nu är vi visserligen inte ute och reser men jag tycker då att allt är mycket "lättare" när barnen är små, från det att de är nyfödda och fram till 4-5 års åldern. Sen får de ju mycket mer egen vilja och det är så mycket annat runtomkring.

    När de är små hänger de ju liksom bara med och jag har aldrig upplevt att jag har behövt bevaka varje steg våra barn tagit som små eller "passa" dem.

    Hur man upplever det där beror kanske på hur barnen varit som bebisar och små barn också.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Det finns kanske hopp då...

    Åhh vilket skönt inlägg att läsa när våran vardag är ett stort kaos, för att inte tala om när vi åker iväg på nåt... Det är vakta vakta vakta hela tiden som gäller. Just nu är det väl mest ettåringen men den andra går ju inte heller att släppa iväg. Är vi hemma måste alla våra stolar ligga under bordet så att han inte klättrar upp och dansar på matbordet, i köket sitter det skohorn i samtliga lådrader, går vi ut springer han konstant iväg åt fel håll... Jag är SÅ trött på att jaga barn hela tiden och jag fasar för semestern i september (även om det ska bli skönt).

    Skönt när de blir lite större så man slipper vakta VARJE steg!

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  6. 3
    Det finns kanske hopp då... Åhh vilket skönt inlägg att läsa när våran vardag är ett stort kaos, för att inte tala om när vi åker iväg på nåt... Det är vakta vakta vakta hela tiden som gäller. Just nu är det väl mest ettåringen men den andra går ju inte heller att släppa iväg. Är vi hemma måste alla våra stolar ligga under bordet så att han inte klättrar upp och dansar på matbordet, i köket sitter det skohorn i samtliga lådrader, går vi ut springer han konstant iväg åt fel håll... Jag är SÅ trött på att jaga barn hela tiden och jag fasar för semestern i september (även om det ska bli skönt).

    Skönt när de blir lite större så man slipper vakta VARJE steg!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Åh,jag känner precis likadant.
    Mina stora är 8,5 år och 6,5 år och de är ju rena drömmen att ha hand om om man jämför med lillebror ,3 år.Om ett par år kommer vi också att kunna slappna av en hel del mer.
  8. 4
    Åh,jag känner precis likadant.
    Mina stora är 8,5 år och 6,5 år och de är ju rena drömmen att ha hand om om man jämför med lillebror ,3 år.Om ett par år kommer vi också att kunna slappna av en hel del mer.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Åh håller verkligen med. MIna stora är 7 och drygt 5 år. De klarar sig verkligen mycket bra och är jätteduktiga. Min minsting som är 2.5 är dock väldigt intensiv och ibland längtar jag efter att han ska bli lite större och lugnare. Han är dock världens gosigaste och det är underbart.
  10. 5
    Åh håller verkligen med. MIna stora är 7 och drygt 5 år. De klarar sig verkligen mycket bra och är jätteduktiga. Min minsting som är 2.5 är dock väldigt intensiv och ibland längtar jag efter att han ska bli lite större och lugnare. Han är dock världens gosigaste och det är underbart.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    En till som tycker likadant!!
    Mina är ju 10,5 och 4,5 - de klarar sig mycket man behöver ju liksom inte ha verkligen superkoll för jag litar på dem. Den yngsta som är 15,5 mån är det mer full fart på..längtar också lite tills hon blir mer säkrare!!!
  12. 6
    En till som tycker likadant!!
    Mina är ju 10,5 och 4,5 - de klarar sig mycket man behöver ju liksom inte ha verkligen superkoll för jag litar på dem. Den yngsta som är 15,5 mån är det mer full fart på..längtar också lite tills hon blir mer säkrare!!!
  13. Medlem sedan
    Mar 2007
    #7
    Hej!
    Vi var en 6 barnsfamilj under en v. i sommar. 7,5. 4,5. 4. 2,5. 2,5 år och tillsist en på 9 mån. Tre av barnen är ganska vilda av sig och för att lösa situvationen när vi var ute så hade vi sele på dem när så krävdes eller så fick de åka i vagenen. Det spara mycket och så får vi också njuta av resan och barnen kan utforska utan att det blir farligt.
    Så mitt råd inför din sem är köp en sele om du interedan har den.
    Trevlig resa.
  14. 7
    Hej!
    Vi var en 6 barnsfamilj under en v. i sommar. 7,5. 4,5. 4. 2,5. 2,5 år och tillsist en på 9 mån. Tre av barnen är ganska vilda av sig och för att lösa situvationen när vi var ute så hade vi sele på dem när så krävdes eller så fick de åka i vagenen. Det spara mycket och så får vi också njuta av resan och barnen kan utforska utan att det blir farligt.
    Så mitt råd inför din sem är köp en sele om du interedan har den.
    Trevlig resa.

Liknande trådar

  1. Ni med större barn
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 21:26
  2. Större barn>hur mycket större sko?
    By Innerjoin in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 13:15
  3. Ni med större barn
    By Linda & Filippa+Måns in forum _05 Höstbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 20:38
  4. Ni som har större barn typ 4-5
    By noone01 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 19:18
  5. Ni som har större barn...
    By agohiw in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 16:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar