Fråga om skolstarten!
Skolbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Fråga om skolstarten!

    Hej!

    Mitt i sommaren fick jag veta att jag skulle ta emot en etta nu till hösten på en ny skola där jag är okänd. Jag har alltså inte träffat barnen alls i våras. Föräldrarna har i ett brev fått mitt namn nu i sommar, men inte mer.
    Skulle ni som föräldrar till blivande ettor uppskatta att i förhand få ett personligt brev med bild eller skulle det kännas lika ok att uppropsdagen var första dagen du fick ett ansikte och fick veta mer om ditt barns blivande lärare?
  2. 1
    Fråga om skolstarten! Hej!

    Mitt i sommaren fick jag veta att jag skulle ta emot en etta nu till hösten på en ny skola där jag är okänd. Jag har alltså inte träffat barnen alls i våras. Föräldrarna har i ett brev fått mitt namn nu i sommar, men inte mer.
    Skulle ni som föräldrar till blivande ettor uppskatta att i förhand få ett personligt brev med bild eller skulle det kännas lika ok att uppropsdagen var första dagen du fick ett ansikte och fick veta mer om ditt barns blivande lärare?
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Jag skulle uppskatta ett personligt brev, men jag ser det inte som nödvändigt.
  4. 2
    Jag skulle uppskatta ett personligt brev, men jag ser det inte som nödvändigt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Samma här: uppskatta väldigt mycket, men itne se det som nödvändigt
    Lycka till!
  6. 3
    Samma här: uppskatta väldigt mycket, men itne se det som nödvändigt
    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Jag uppskattar ett presentationsbrev!
    Jag har flera gånger fått brev från blivande lärare till mina barn och uppskattat det mycket.
  8. 4
    Jag uppskattar ett presentationsbrev!
    Jag har flera gånger fått brev från blivande lärare till mina barn och uppskattat det mycket.
  9. Anonym
    #5
    Tack för svar! Jag tycker själv som dagismamma att det alltid är bättre att få veta mer än mindre så att säga. Tycker någon det är onödigt tar jag hellre det än att någon känner sig orolig för att man fått för lite information.
    Jättebra att få feedback!
  10. 5
    Tack för svar! Jag tycker själv som dagismamma att det alltid är bättre att få veta mer än mindre så att säga. Tycker någon det är onödigt tar jag hellre det än att någon känner sig orolig för att man fått för lite information.
    Jättebra att få feedback!
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Absolut, det är ju ett gigantiskt oros moment att inte veta något om en av de viktigaste personerna i barnets omgivning.

    Ett av mina barn börjar nu i 4:an och vi vet inte ens om skolan lyckats rekrytera någon lärare. De svarar inte på mail eller på telefon. Jag hade sett stjärnor av lycka om jag fått ett sådant brev.
  12. 6
    Absolut, det är ju ett gigantiskt oros moment att inte veta något om en av de viktigaste personerna i barnets omgivning.

    Ett av mina barn börjar nu i 4:an och vi vet inte ens om skolan lyckats rekrytera någon lärare. De svarar inte på mail eller på telefon. Jag hade sett stjärnor av lycka om jag fått ett sådant brev.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    O ja det skulle både barnen och jag uppskatta.
  14. 7
    O ja det skulle både barnen och jag uppskatta.
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Jag skulle absolut uppskatta ett personlig brev med bild och barnen skulle def bli glada att få se vem deras fröken är innan skolan börjar.
  16. 8
    Jag skulle absolut uppskatta ett personlig brev med bild och barnen skulle def bli glada att få se vem deras fröken är innan skolan börjar.

Liknande trådar

  1. Hur har det gått med skolstarten?
    By Monica med 3 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 12:37
  2. 10 kg sen skolstarten:)
    By LottaJ in forum Vikt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 09:14
  3. Skolstarten närmar sig.
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 20:23
  4. Ang. skolstarten
    By mizen in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 13:29
  5. En liten fråga om skolstarten
    By ulrika gi in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 13:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar