Hur dags lägger sig era barn?
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Hur dags lägger sig era barn?

    Måste bara fråga en sak, hur dags lägger era 4,5-åringar sig? Vi har gjort så att vi har lagt alla barnen samma tid, runt 19 - 19.30, för att få lite lugnt på kvällen. Det funkar bra och Elias är nog den som somnar fortast men sen vaknar han så in i bomben tidigt så jag undrar om vi kanske lägger honom för tidigt...

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    Hur dags lägger sig era barn? Måste bara fråga en sak, hur dags lägger era 4,5-åringar sig? Vi har gjort så att vi har lagt alla barnen samma tid, runt 19 - 19.30, för att få lite lugnt på kvällen. Det funkar bra och Elias är nog den som somnar fortast men sen vaknar han så in i bomben tidigt så jag undrar om vi kanske lägger honom för tidigt...

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Vardagar så börjar vi göra iordning honom sju, och sen somnar han runt halv åtta.
    På helgerna så är han uppe kanske en timme längre. Rasmus vaknar också tidigt, men han är ju super trött på kvällarna så det är inte mycket att göra...
  4. 2
    Vardagar så börjar vi göra iordning honom sju, och sen somnar han runt halv åtta.
    På helgerna så är han uppe kanske en timme längre. Rasmus vaknar också tidigt, men han är ju super trött på kvällarna så det är inte mycket att göra...
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Loke lägger sig mellan 18.30- 19.30 oftast. Han är otroligt aktiv så han vill ofta lägga sig/ber om att få lägga sig.Han vaknar ofta tidigt men det går bara inte att hålla honom vaken heller. Han är ingen kvällsmänniska.
  6. 3
    Loke lägger sig mellan 18.30- 19.30 oftast. Han är otroligt aktiv så han vill ofta lägga sig/ber om att få lägga sig.Han vaknar ofta tidigt men det går bara inte att hålla honom vaken heller. Han är ingen kvällsmänniska.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Runt 19-19.30

    går Johanna och lägger sig, och somnar oftast väldigt fort. Hon är en kvällstrött tjej. Sen nu på semestern så har det såklart blivit en del sena kvällar. Hon sover till 7-8 på morgonen.
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  8. 4
    Runt 19-19.30 går Johanna och lägger sig, och somnar oftast väldigt fort. Hon är en kvällstrött tjej. Sen nu på semestern så har det såklart blivit en del sena kvällar. Hon sover till 7-8 på morgonen.
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Nej...

    inte mycket att göra åt, bara gå upp på morgonen och vara tacksam för att man slipper sova bort hela dagen

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  10. 5
    Nej... inte mycket att göra åt, bara gå upp på morgonen och vara tacksam för att man slipper sova bort hela dagen

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Man får väl vara tacksam...

    att man iaf får lite lugn och ro på kvällen

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  12. 6
    Man får väl vara tacksam... att man iaf får lite lugn och ro på kvällen

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Skönt...

    att hon ändå sover så pass "länge", hade han gjort det hade jag varit nöjd (fast nu spelar det ju mindre roll när Felix ändå tycker att det är morgon före klockan sex varje dag).

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  14. 7
    Skönt... att hon ändå sover så pass "länge", hade han gjort det hade jag varit nöjd (fast nu spelar det ju mindre roll när Felix ändå tycker att det är morgon före klockan sex varje dag).

    Kram!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Mina tjejer...

    Är oftast ganska kvällspigga... Men på vardagarna ska de ligga i sängen senast 8. Moa somnar då oftast inom fem minuter. Sedan sover hon hela natten fram till ca 7:30-8.
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  16. 8
    Mina tjejer... Är oftast ganska kvällspigga... Men på vardagarna ska de ligga i sängen senast 8. Moa somnar då oftast inom fem minuter. Sedan sover hon hela natten fram till ca 7:30-8.

Liknande trådar

  1. Hur dags lägger sig
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 14:19
  2. Hur dags lägger
    By Jag ska bara... in forum Skolbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 21:22
  3. När lägger sig era barn?
    By sprengja in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 08:54
  4. Hur dags går era barn o lägger sig
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 12:37
  5. när går era barn lägger sig
    By CHENOA in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 18:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar