Leka med snoppen?
_05 Höstbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Leka med snoppen?

    Min 05 son leker ganska mycket med snoppen. Jag har noterat att den ser lite större ut när han gör det.

    Jag har sagt till honom att han får gå in på toaleten när han är själv och leka med snoppen, inte när andra ser.

    Då han ej slutar med detta frågade jag honom varför han tar så mycket på snoppen.
    Han svarade då "det är roligt när den blir hård".

    Jag känner mig lite äklad och har svårt att hantera detta. Hans pappa tycker inte alls det är någon big deal och menar på att han inte känner "kåt känslor" och att det inte är riktigt stånd, alltså inte riktigt början till stånd.

    Vad skulle ni gjort?
    Har nån varit med om samma?
  2. 1
    Leka med snoppen? Min 05 son leker ganska mycket med snoppen. Jag har noterat att den ser lite större ut när han gör det.

    Jag har sagt till honom att han får gå in på toaleten när han är själv och leka med snoppen, inte när andra ser.

    Då han ej slutar med detta frågade jag honom varför han tar så mycket på snoppen.
    Han svarade då "det är roligt när den blir hård".

    Jag känner mig lite äklad och har svårt att hantera detta. Hans pappa tycker inte alls det är någon big deal och menar på att han inte känner "kåt känslor" och att det inte är riktigt stånd, alltså inte riktigt början till stånd.

    Vad skulle ni gjort?
    Har nån varit med om samma?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Som mamma till två söner har jag varit med om det här. Måååånga gånger. Särskilt med storebror, som ju är på väg mot 5,5 år nu.

    Det är bara att acceptera, snoppen är kul! Sen jag fick barn förstår jag varifrån smeknamnet "pillesnopp" kommer, det går helt enkelt inte att låta bli att pilla på den verkar det som.

    Jag brukar också säga att snoppen får man leka med när man är ensam, men jag säger att de får gå till sitt rum och inte till badrummet. Risken finns att de blir sittande där en bra stund, och någon annan kanske vill in.
  4. 2
    Som mamma till två söner har jag varit med om det här. Måååånga gånger. Särskilt med storebror, som ju är på väg mot 5,5 år nu.

    Det är bara att acceptera, snoppen är kul! Sen jag fick barn förstår jag varifrån smeknamnet "pillesnopp" kommer, det går helt enkelt inte att låta bli att pilla på den verkar det som.

    Jag brukar också säga att snoppen får man leka med när man är ensam, men jag säger att de får gå till sitt rum och inte till badrummet. Risken finns att de blir sittande där en bra stund, och någon annan kanske vill in.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Jorå....

    .... snoppen är en spännande leksak tycker mina söner. Fast jag tror inte det ligger några sexuella känslor bakom det hela än. Försöker också säga att snoppen leker man med på sitt rum, men det går inte in än.
    Häromdagen var vi på Ica och handlade. En stor affär. Plötsligt ropar storebror högt, högt: "HÄR ÄR MIN SNOPP" och drar ner byxorna. Lillebror skrattade på sig och ville göra samma sak, men jag hann stoppa. Jösses. Än har storebror inga hämningar vad gäller att visa sig naken och så. Vet inte när det kommer.
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  6. 3
    Jorå.... .... snoppen är en spännande leksak tycker mina söner. Fast jag tror inte det ligger några sexuella känslor bakom det hela än. Försöker också säga att snoppen leker man med på sitt rum, men det går inte in än.
    Häromdagen var vi på Ica och handlade. En stor affär. Plötsligt ropar storebror högt, högt: "HÄR ÄR MIN SNOPP" och drar ner byxorna. Lillebror skrattade på sig och ville göra samma sak, men jag hann stoppa. Jösses. Än har storebror inga hämningar vad gäller att visa sig naken och så. Vet inte när det kommer.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Helt normalt

    Jag tycker du gör rätt som säger att det är något man gör när man är själv, men äcklad tycker jag inte du ska känna dig. Även tjejer pillar ju, även om det inte syns lika mycket (snoppen blir ju som sagt styv). Barns sexualtitet är inte som vuxnas, de tänker ju inte alls på samma vis. Tids nog lär de sig ju att "tygla sig", men som sagt att tala om att man gör det när man är ensam är ju inte fel, eftersom det inte riktigt ses med blida ögon att sitta offentligt och pilla på sig själv.
  8. 4
    Helt normalt Jag tycker du gör rätt som säger att det är något man gör när man är själv, men äcklad tycker jag inte du ska känna dig. Även tjejer pillar ju, även om det inte syns lika mycket (snoppen blir ju som sagt styv). Barns sexualtitet är inte som vuxnas, de tänker ju inte alls på samma vis. Tids nog lär de sig ju att "tygla sig", men som sagt att tala om att man gör det när man är ensam är ju inte fel, eftersom det inte riktigt ses med blida ögon att sitta offentligt och pilla på sig själv.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    skrattar

    Himmel vilken rolig grej, undrar hur jag skulle reagera om det var Linus som drog ner byxorna. Hihi.
    Hur reagerade du? Fick han skäll?

    Linus pillar gärna på snoppen och har handen där om han bara han kalsonger på sig. Jag säger inget, jag tar fram byxor till honom så han får ta på sig.
  10. 5
    skrattar Himmel vilken rolig grej, undrar hur jag skulle reagera om det var Linus som drog ner byxorna. Hihi.
    Hur reagerade du? Fick han skäll?

    Linus pillar gärna på snoppen och har handen där om han bara han kalsonger på sig. Jag säger inget, jag tar fram byxor till honom så han får ta på sig.
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6
    Jag tycker att det är ganska naturligt att barn är nyfikna på sin kropp. Min son som är snart 5 har handen i brallorna i tid och otid. Brukar säga att man kan pilla på snoppen när man är själv på sitt rum :-)
  12. 6
    Jag tycker att det är ganska naturligt att barn är nyfikna på sin kropp. Min son som är snart 5 har handen i brallorna i tid och otid. Brukar säga att man kan pilla på snoppen när man är själv på sitt rum :-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Inte bara pojkar...

    Amanda hade en period runt 3,5-4 år då hon och hennes kompis (en jämnårig kille) roade sig med att leka doktor i smyg. Vilket även innebar att de smög av sig kläderna och lekte gynekolog ibland. En gång råkade kompisen undersöka för noga, och Amanda blev lite skadad av plastinstrumentet (de hade en doktorslekväska som de använde till undersökningarna). Då upptäckte vi det och då blev det doktor-med-öppen-dörr-mottagning, eller inte alls. Det var ju absolut inget sexuellt, utan bara ren och skär nyfikenhet av hur deras kroppar såg ut och hur olika de var. Efter ett halvår så var det inte intressant längre och Amanda har ett väldigt distansierat förhållande till snippor och snoppar.

    Annica
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  14. 7
    Inte bara pojkar... Amanda hade en period runt 3,5-4 år då hon och hennes kompis (en jämnårig kille) roade sig med att leka doktor i smyg. Vilket även innebar att de smög av sig kläderna och lekte gynekolog ibland. En gång råkade kompisen undersöka för noga, och Amanda blev lite skadad av plastinstrumentet (de hade en doktorslekväska som de använde till undersökningarna). Då upptäckte vi det och då blev det doktor-med-öppen-dörr-mottagning, eller inte alls. Det var ju absolut inget sexuellt, utan bara ren och skär nyfikenhet av hur deras kroppar såg ut och hur olika de var. Efter ett halvår så var det inte intressant längre och Amanda har ett väldigt distansierat förhållande till snippor och snoppar.

    Annica
  15. Anonym
    #8
    Tack för era svar, känner mig lite bättre till mods nu. =)
  16. 8
    Tack för era svar, känner mig lite bättre till mods nu. =)
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    Reagerade...

    ... så där fånigt som man gör även när man ramlar och egentligen slår sig rejält: dvs tittade först runtomkring om några såg vad som hände . Upptäckte att många gjorde det. Rodnade rejält. Drog på honom byxorna och sa att "så gör vi inte här" och rusade fram mot Ville för att hejda honom från att göra likadant. Sedan satte jag snabbt storebror i arbete i affären för han var rejält sugen på att upprepa incidenten då han märkte att jag reagerade och framför allt att han lyckades få med lillebror på upptåget. Hmm...
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  18. 9
    Reagerade... ... så där fånigt som man gör även när man ramlar och egentligen slår sig rejält: dvs tittade först runtomkring om några såg vad som hände . Upptäckte att många gjorde det. Rodnade rejält. Drog på honom byxorna och sa att "så gör vi inte här" och rusade fram mot Ville för att hejda honom från att göra likadant. Sedan satte jag snabbt storebror i arbete i affären för han var rejält sugen på att upprepa incidenten då han märkte att jag reagerade och framför allt att han lyckades få med lillebror på upptåget. Hmm...
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    *skrattar*

    Ja, de vet verkligen vilka knappar de ska trycka på för att genera en! =)

    Ungefär som när man står i affären i sommarkjol och ens barn sitter på huk bredvid och kan se under kjolen och utbrister högt:
    - Men mamma, du har ju inga trosor på dig!
    Nu hade mamman trosor på sig och till på köpet ganska rejäla sådana men hur bevisar man det för folk i kassakön utan att dra upp kjolen och visa?
    Jag kan garantera att det var minst 10 stycken som trodde att mamman var troslös!
  20. 10
    *skrattar* Ja, de vet verkligen vilka knappar de ska trycka på för att genera en! =)

    Ungefär som när man står i affären i sommarkjol och ens barn sitter på huk bredvid och kan se under kjolen och utbrister högt:
    - Men mamma, du har ju inga trosor på dig!
    Nu hade mamman trosor på sig och till på köpet ganska rejäla sådana men hur bevisar man det för folk i kassakön utan att dra upp kjolen och visa?
    Jag kan garantera att det var minst 10 stycken som trodde att mamman var troslös!
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Haha, jaaa, hur talar man om det för medmänniskorna i butiken. Å har dom eg med det att göra
    Inser att jag har SNÄLLA barn
  22. 11
    Haha, jaaa, hur talar man om det för medmänniskorna i butiken. Å har dom eg med det att göra
    Inser att jag har SNÄLLA barn
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Haha!

    Fy vad pinsamt!
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  24. 12
    Haha! Fy vad pinsamt!
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13
    Ha ha ha! Min kompis dotter satte sig brevid en man på tunnelbanan och säger "mamma, han där har lika stor snopp som farfar". Det tyckte min kompis var mäkta pinsamt. Då det lät ganska konstigt!
  26. 13
    Ha ha ha! Min kompis dotter satte sig brevid en man på tunnelbanan och säger "mamma, han där har lika stor snopp som farfar". Det tyckte min kompis var mäkta pinsamt. Då det lät ganska konstigt!
  27. Medlem sedan
    Aug 2000
    #14
    Jag har två killar så visst har jag varit med om det... i början är det just reaktionen de är ute efter... hm, vad hände liksom

    Nu är stora sonen snart 8 år och har fortfarande väldigt kul med sin snopp - och han börjar ju komma i ålder för att faktiskt känna att det är skönt också.

    Jag har alltid berättat för dem att man inte leker med snoppen bland andra människor - antingen är man på toaletten eller så är man ensam i sitt rum. Junior har tagit till sig budskapet även om han kan sitta och pilla framför TVn när han sitter själv och sedan snabbt som attan släppa allt när vi kommer ... Minior har inte fattat något ännu utan har precis upptäkt att snoppen finns där.
  28. 14
    Jag har två killar så visst har jag varit med om det... i början är det just reaktionen de är ute efter... hm, vad hände liksom

    Nu är stora sonen snart 8 år och har fortfarande väldigt kul med sin snopp - och han börjar ju komma i ålder för att faktiskt känna att det är skönt också.

    Jag har alltid berättat för dem att man inte leker med snoppen bland andra människor - antingen är man på toaletten eller så är man ensam i sitt rum. Junior har tagit till sig budskapet även om han kan sitta och pilla framför TVn när han sitter själv och sedan snabbt som attan släppa allt när vi kommer ... Minior har inte fattat något ännu utan har precis upptäkt att snoppen finns där.

Liknande trådar

  1. Ont i snoppen!
    By Sintra in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 22:17
  2. Ont i snoppen
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 20:59
  3. Snoppen...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 23:27
  4. Ont i snoppen
    By woody in forum _01 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 13:47
  5. Att leka eller inte leka (enkät)
    By Indra in forum _0506 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 13:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar