Tradera, skicka till Finland?
Småbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Tradera, skicka till Finland?

    Har auktioner ute och har fått förfrågan om att skicka till Finland. Hur funkar det? Kan man betala till svenskt konto från andra länder? Det gäller en overall strl 110, hur mycket tror ni portot skulle gå på?
  2. 1
    Tradera, skicka till Finland? Har auktioner ute och har fått förfrågan om att skicka till Finland. Hur funkar det? Kan man betala till svenskt konto från andra länder? Det gäller en overall strl 110, hur mycket tror ni portot skulle gå på?
  3. anonymt namn
    #2

    Mallinnn

    Jag bor i Finland och har handlat en del på Tradera. Det funkar lika bra som om man bodde i Sverige, kanske aningen dyrare porto förstås. Man kan betala till svenskt konto från utlandet lika enkelt som inom Sverige, bara för säljaren att uppge SWIFT och IBAN nummer. Hur enkelt som helst. Dock tycker jag att utbudet är mycket begränsat på Tradera för dom flesta säljare har uppgett att dom bara accepterar köpare inom Sverige.
  4. 2
    Mallinnn Jag bor i Finland och har handlat en del på Tradera. Det funkar lika bra som om man bodde i Sverige, kanske aningen dyrare porto förstås. Man kan betala till svenskt konto från utlandet lika enkelt som inom Sverige, bara för säljaren att uppge SWIFT och IBAN nummer. Hur enkelt som helst. Dock tycker jag att utbudet är mycket begränsat på Tradera för dom flesta säljare har uppgett att dom bara accepterar köpare inom Sverige.
  5. anonymt namn
    #3
    Tack för ditt svar! Jag gissar att de som säljer just väljer att avstå från utlandsförsäljning för att det är lite krångligt. Blev lite ställd faktiskt och vet inte hur jag ska göra. Var kan man ta redan på portokostnaderna?
  6. 3
    Tack för ditt svar! Jag gissar att de som säljer just väljer att avstå från utlandsförsäljning för att det är lite krångligt. Blev lite ställd faktiskt och vet inte hur jag ska göra. Var kan man ta redan på portokostnaderna?
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    På postens hemsida finns en portoguide för brev till utlandet. Hutlöst porto är det dit. Om jag tippar på att overallen skulle kosta 55 kr att skicka inom Sverige, dvs viktklass upp till 1 kilo och skrymmande. Då blir det 130 kr + 11 kr för skrymmande. Över 1 kilo skulle kosta 205+11 kr.

    Jag har sålt till utlandet flera gånger och har alltid angivet att jag säljer till utlandet
    Inte så mycket jobbigare än en auktion inom landet så länge folk är beredda att betala vad portot går på.
  8. 4
    På postens hemsida finns en portoguide för brev till utlandet. Hutlöst porto är det dit. Om jag tippar på att overallen skulle kosta 55 kr att skicka inom Sverige, dvs viktklass upp till 1 kilo och skrymmande. Då blir det 130 kr + 11 kr för skrymmande. Över 1 kilo skulle kosta 205+11 kr.

    Jag har sålt till utlandet flera gånger och har alltid angivet att jag säljer till utlandet
    Inte så mycket jobbigare än en auktion inom landet så länge folk är beredda att betala vad portot går på.
  9. anonymt namn
    #5

    Tusen tack

    Sitter chockad och läser på postens hemsida över priset Tror inte att köparen tycker det är värt besväret för en overall med slitna knän, men jag får maila henne och skriva att hon blir ruinerad.
  10. 5
    Tusen tack Sitter chockad och läser på postens hemsida över priset Tror inte att köparen tycker det är värt besväret för en overall med slitna knän, men jag får maila henne och skriva att hon blir ruinerad.

Liknande trådar

  1. Tradera, skicka till annan adress?
    By Anonym säljare in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 16:13
  2. Tradera - skicka
    By nybörjare in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 16:25
  3. Tradera - skicka/hämtas??
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 07:15
  4. Skicka smycken på tradera.
    By jennie in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 19:16
  5. Hur skicka varor (tradera)?
    By Madicken in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 13:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar