Han svalde!
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Han svalde!

    Ikväll vid middagen var D så intresserad av maten av vi beslöt göra en smakportion gröt till han fast han redan fått en gång i fm(men då åt han inget var bara ledsen...)
    Pappa fick ge för med mig vill han inte alls såklart
    !Han svalde flera skedar!!!
    Vi har väl gett vid fel tidpunkter helt enkelt.
    Han vill ju ha på kvällen såklart
    Trevligt att det händer ngt kul.
    Nu är det ett steg närmare mer kvalitetstid med mina äldre barn
    (han vill inta ha utpumpad mjölk i flaska tydligen)
  2. 1
    Han svalde! Ikväll vid middagen var D så intresserad av maten av vi beslöt göra en smakportion gröt till han fast han redan fått en gång i fm(men då åt han inget var bara ledsen...)
    Pappa fick ge för med mig vill han inte alls såklart
    !Han svalde flera skedar!!!
    Vi har väl gett vid fel tidpunkter helt enkelt.
    Han vill ju ha på kvällen såklart
    Trevligt att det händer ngt kul.
    Nu är det ett steg närmare mer kvalitetstid med mina äldre barn
    (han vill inta ha utpumpad mjölk i flaska tydligen)
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Jaha, det hade han nog sagt till er om han bara kunde att han ville ha gröt på kvällen!
    Undra om det går imorgon kväll igen?

    Vi gav Vilgot smakportion gröt på morgonen, men nu äter han ½ portion på kvällen.

    Heja Dante!
  4. 2
    Jaha, det hade han nog sagt till er om han bara kunde att han ville ha gröt på kvällen!
    Undra om det går imorgon kväll igen?

    Vi gav Vilgot smakportion gröt på morgonen, men nu äter han ½ portion på kvällen.

    Heja Dante!
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Ja ibland önskar man att de kunde berätta exakt vad de ville med ordMen samtidig är det ju utmaningen med
    Han har ju inte alls velat ha ngt så det va en väldigt kul vinst att han faktiskt svalde lite och var nöjd med det dag
  6. 3
    Ja ibland önskar man att de kunde berätta exakt vad de ville med ordMen samtidig är det ju utmaningen med
    Han har ju inte alls velat ha ngt så det va en väldigt kul vinst att han faktiskt svalde lite och var nöjd med det dag
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    Åh vad kul att han gillade det . Hannah är också lite beroende av tidpunkt (och humör) för tidigt på morgonen funkar inte utan hellre lunchtid eller senare på dagen.

    Det här med flaska hade jag önskat funkade bra för oss. Storasyster tog inte flaska förrän vi slutade med amningen vid 9 mån ålder och jag hade önskat på bättre tur den här gången men än så länge funkar det ej. Med Ebba spelade det inte såå stor roll men nu skulle jag gärna ha lite mamma-stordotter-tid och att sambon då lätt kunde ge lite flaska. Men vi ska börja öva varje kväll nu efter semestern och se om hon kanske kan börja gilla läget .
  8. 4
    Åh vad kul att han gillade det . Hannah är också lite beroende av tidpunkt (och humör) för tidigt på morgonen funkar inte utan hellre lunchtid eller senare på dagen.

    Det här med flaska hade jag önskat funkade bra för oss. Storasyster tog inte flaska förrän vi slutade med amningen vid 9 mån ålder och jag hade önskat på bättre tur den här gången men än så länge funkar det ej. Med Ebba spelade det inte såå stor roll men nu skulle jag gärna ha lite mamma-stordotter-tid och att sambon då lätt kunde ge lite flaska. Men vi ska börja öva varje kväll nu efter semestern och se om hon kanske kan börja gilla läget .

Liknande trådar

  1. Svalde tuggummit
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 16:48
  2. svalde sin tand
    By Ängelmamma in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-28, 21:44
  3. Jag svalde en pipleksak typ....
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 17:38
  4. Så nu svalde jag stoltheten..
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 16:15
  5. Han svalde en trasig ballong!!
    By Ponder in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 13:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar