Varför ville du ha barn?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Varför ville du ha barn?

    Frågan är inte tänkt att provocera. Förlåt om någon tar illa upp, det är inte meningen.

    Hur tänkte du innan du skaffade/fick/började kämpa för barn? Alltså vad var det som fick dig att vilja bli förälder?

    Och om du har fler än ett: Varför blev det fler? Vad fick dig att vilja ha mer än ett barn?
  2. 1
    Varför ville du ha barn? Frågan är inte tänkt att provocera. Förlåt om någon tar illa upp, det är inte meningen.

    Hur tänkte du innan du skaffade/fick/började kämpa för barn? Alltså vad var det som fick dig att vilja bli förälder?

    Och om du har fler än ett: Varför blev det fler? Vad fick dig att vilja ha mer än ett barn?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Jag har alltid älskat barn för mig är det livets mening..och nu har jag fem
    Hade någon sagt till mig att jag skulle bli fem-barnsmamma (sex i mars...) så hade jag nog tuppat av
  4. 2
    Jag har alltid älskat barn för mig är det livets mening..och nu har jag fem
    Hade någon sagt till mig att jag skulle bli fem-barnsmamma (sex i mars...) så hade jag nog tuppat av
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3

    För mig var det....

    mest för att jag fick panik över att det snart var för sent :-) Jag var hela 35 år när tanken på barn kom. Innan dess hade jag varit helt avog till barn och min man också. Sedan kom längtan mer och mer och jag blev nästan fixerad vid att jag måste få barn. Vet faktiskt inte vad det var som drev fram den här längtan; troligen den biologiska klockan. Jag längtade inte efter något specifikt som man kan få uppleva med ett barn utan mer efter ett barn i sig.
  6. 3
    För mig var det.... mest för att jag fick panik över att det snart var för sent :-) Jag var hela 35 år när tanken på barn kom. Innan dess hade jag varit helt avog till barn och min man också. Sedan kom längtan mer och mer och jag blev nästan fixerad vid att jag måste få barn. Vet faktiskt inte vad det var som drev fram den här längtan; troligen den biologiska klockan. Jag längtade inte efter något specifikt som man kan få uppleva med ett barn utan mer efter ett barn i sig.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Tja...

    jag har ju bara blivit gravid alla fyra gångerna, och när graviditeten varit ett faktum har valet varit väldigt enkelt!
    Jag älskar barn, även om jag blir gråhårig ibland, och valet skulle vara lika enkelt en gång till!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  8. 4
    Tja... jag har ju bara blivit gravid alla fyra gångerna, och när graviditeten varit ett faktum har valet varit väldigt enkelt!
    Jag älskar barn, även om jag blir gråhårig ibland, och valet skulle vara lika enkelt en gång till!
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Ända sen jag var liten så har jag velat ha barn! Nu har vi 3 st men jag skulle kunna tänka mig flera.. börjar kanske bli lite gammal för det? men ja, jag kan tänka mig flera.. Att vara gravid är mysigt och ett tillstånd man inte känner annars (såklart )

    Vi har alltså 3 barn tillsammans och jag tycker att barn är det som gör livet värt att leva
  10. 5
    Ända sen jag var liten så har jag velat ha barn! Nu har vi 3 st men jag skulle kunna tänka mig flera.. börjar kanske bli lite gammal för det? men ja, jag kan tänka mig flera.. Att vara gravid är mysigt och ett tillstånd man inte känner annars (såklart )

    Vi har alltså 3 barn tillsammans och jag tycker att barn är det som gör livet värt att leva
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    tänkte inte så mycket

    min son är ett mycket välkommet misstag. Visst ville jag ha barn men inte i det skedet av livet hade nog trott under mer planerade former.
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  12. 6
    tänkte inte så mycket min son är ett mycket välkommet misstag. Visst ville jag ha barn men inte i det skedet av livet hade nog trott under mer planerade former.
  13. Medlem sedan
    Jan 1998
    #7
    Hur tänkte du innan du skaffade/fick/började kämpa för barn? Alltså vad var det som fick dig att vilja bli förälder?
    ** En längtan typ. urkraft - bara ville det. Ville ha fler än jag har men det blev inte så pga 2 utomkvedshavandeskap.

    Och om du har fler än ett: Varför blev det fler? Vad fick dig att vilja ha mer än ett barn?
    ** Jag ville att barnen skulle ha syskon. Jag har själv inga och saknar det utan att lägga någon värdering i andras val.
  14. 7
    Hur tänkte du innan du skaffade/fick/började kämpa för barn? Alltså vad var det som fick dig att vilja bli förälder?
    ** En längtan typ. urkraft - bara ville det. Ville ha fler än jag har men det blev inte så pga 2 utomkvedshavandeskap.

    Och om du har fler än ett: Varför blev det fler? Vad fick dig att vilja ha mer än ett barn?
    ** Jag ville att barnen skulle ha syskon. Jag har själv inga och saknar det utan att lägga någon värdering i andras val.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Innan första barnet så blev jag gravid av ett "hoppsan" och efter inget moget övervägande alls så ville vi behålla barnet. Så fick jag missfall i v 16... sen ett till direkt efter ett nytt hoppsan, bara 6 veckor senare. Och då hade vi blivit så inställda på att vi skulle ha barn att vi båda ville att det skulle bli så. Andra barnet hade vi bestämt skulle bli till snart, så jag slutade med p-pillren och vips så var han på väg

    Tredje barnet var med en ny pappa, och vi kände nog bara att vi trots allt ville ha barn tillsammans.

    För mig har det aldrig varit någon tvekan om att jag ville ha barn, det hör livet och kärleken till. JAg ahr nog levt under parollen att "kärlek föder barn"...
  16. 8
    Innan första barnet så blev jag gravid av ett "hoppsan" och efter inget moget övervägande alls så ville vi behålla barnet. Så fick jag missfall i v 16... sen ett till direkt efter ett nytt hoppsan, bara 6 veckor senare. Och då hade vi blivit så inställda på att vi skulle ha barn att vi båda ville att det skulle bli så. Andra barnet hade vi bestämt skulle bli till snart, så jag slutade med p-pillren och vips så var han på väg

    Tredje barnet var med en ny pappa, och vi kände nog bara att vi trots allt ville ha barn tillsammans.

    För mig har det aldrig varit någon tvekan om att jag ville ha barn, det hör livet och kärleken till. JAg ahr nog levt under parollen att "kärlek föder barn"...
  17. mandelblomma
    #9
    kärlek vill ha barn finns det något som heter och lite så var det nog för mig.
    Ville ha något som var "oss"..det kom liksom till en punkt då det saknades något större av livet.
  18. 9
    kärlek vill ha barn finns det något som heter och lite så var det nog för mig.
    Ville ha något som var "oss"..det kom liksom till en punkt då det saknades något större av livet.
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10
    Jag har velat ha barn så länge jag kan minnas,eller i allafall sedan jag var tonåring.Jag hade sedan turen att fräffa en man som gärna ville ha 3-4 barn också.Nu har vi tre barn och jag skulle gärna kunna tänka mig fler bara jag slapp graviditeten och de 2 första åren.Våra barn ger mitt liv syor mening.
  20. 10
    Jag har velat ha barn så länge jag kan minnas,eller i allafall sedan jag var tonåring.Jag hade sedan turen att fräffa en man som gärna ville ha 3-4 barn också.Nu har vi tre barn och jag skulle gärna kunna tänka mig fler bara jag slapp graviditeten och de 2 första åren.Våra barn ger mitt liv syor mening.
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11
    Jag skaffade barn för att jag hade börjat längta efter barn, ja både jag och makendå alltså . Vi har hela tiden velat ha två barn, men efter jag fick missfall när vi väntade andra så vågade jag inte ta steget att bli gravid igen. Nu skötte naturen det så bra själv så nu har vi två underbara töser och är nöjda på barnfronten
    http://barnsligt.blogspot.com/
    http://lawomanhemma.blogspot.com/

    "This is the end
    Beautiful friend
    This is the end
    My only friend, the end"


    Hanna med Matilda januari 2001 och Felicia februari 2007
  22. 11
    Jag skaffade barn för att jag hade börjat längta efter barn, ja både jag och makendå alltså . Vi har hela tiden velat ha två barn, men efter jag fick missfall när vi väntade andra så vågade jag inte ta steget att bli gravid igen. Nu skötte naturen det så bra själv så nu har vi två underbara töser och är nöjda på barnfronten
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12

    Fråga

    Blir nyfiken på hur du resonerar!
    Varför har du "bara" blivit gravid? Är du emot preventivmedel eller hur tänker du? Jag tänker som så att om man låter bli att äta preventivmedel då vill man ha barn och då blir man inte "bara" gravid utan alla barnen är planerade eftersom inga p-medel oftast = barn.
  24. 12
    Fråga Blir nyfiken på hur du resonerar!
    Varför har du "bara" blivit gravid? Är du emot preventivmedel eller hur tänker du? Jag tänker som så att om man låter bli att äta preventivmedel då vill man ha barn och då blir man inte "bara" gravid utan alla barnen är planerade eftersom inga p-medel oftast = barn.
  25. Medlem sedan
    Apr 2007
    #13
    Jag bara ville ha barn. Så är det. Hade inga djupa funderingar kring det utan jag ville ha barn och blev gravid....

    Tvåan och trean blev trots p-piller så det gick som det gick med lyckat resultat och fyran blev efter övertalning från pappan men naturligtvis väldigt välkommen av oss alla och numera grundligt bortskämd av framförallt sina storasyskon.
  26. 13
    Jag bara ville ha barn. Så är det. Hade inga djupa funderingar kring det utan jag ville ha barn och blev gravid....

    Tvåan och trean blev trots p-piller så det gick som det gick med lyckat resultat och fyran blev efter övertalning från pappan men naturligtvis väldigt välkommen av oss alla och numera grundligt bortskämd av framförallt sina storasyskon.
  27. Medlem sedan
    Feb 2000
    #14

    Men första barnet...

    använde vi kondom. Inget synligt hål...
    Med andra barnet åt jag mini-piller.
    Med tredje barnet hade jag en kopparspiral, som iofs. var felinsatt, men det kunde ju inte vi veta.
    4:e gången använde jag p-ring...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  28. 14
    Men första barnet... använde vi kondom. Inget synligt hål...
    Med andra barnet åt jag mini-piller.
    Med tredje barnet hade jag en kopparspiral, som iofs. var felinsatt, men det kunde ju inte vi veta.
    4:e gången använde jag p-ring...
  29. Medlem sedan
    Jan 2008
    #15
    Ok då kanske inte jag är för gammal har ju en snart 16 åring nu och är i din ålder
  30. 15
    Ok då kanske inte jag är för gammal har ju en snart 16 åring nu och är i din ålder
  31. Medlem sedan
    Dec 2007
    #16

    Ojdå!

    Där ser man att vad som helst kan hända trots att man skyddar sig! Tack för svaret!
  32. 16
    Ojdå! Där ser man att vad som helst kan hända trots att man skyddar sig! Tack för svaret!
  33. Medlem sedan
    Jul 2008
    #17
    Tack för svaren allihopa! mycket urkraft, längtan och kärlek bakom barnen alltså
  34. 17
    Tack för svaren allihopa! mycket urkraft, längtan och kärlek bakom barnen alltså
  35. Medlem sedan
    Jan 2008
    #18
    Graviditeten och dom 2 första åren? är det inte dom som är bäst??
  36. 18
    Graviditeten och dom 2 första åren? är det inte dom som är bäst??
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19
    Det ville jag inte. Jag blev gravid trots p-piller. Jag behöll barnet för att jag började älska det lilla livet i magen och det ångrar jag inte att jag gjorde. Jag kommer inte att skaffa fler barn.
  38. 19
    Det ville jag inte. Jag blev gravid trots p-piller. Jag behöll barnet för att jag började älska det lilla livet i magen och det ångrar jag inte att jag gjorde. Jag kommer inte att skaffa fler barn.
  39. Medlem sedan
    Mar 2004
    #20
    Får jag fråga hur ni fick ett till barn fast du inte vågade bli gravid. Blev du gravid trots p-medel då?
  40. 20
    Får jag fråga hur ni fick ett till barn fast du inte vågade bli gravid. Blev du gravid trots p-medel då?
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Om ert barn ville vara med i BB
    By Mamman*3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 09:03
  2. varför ville ingen gratulera mig
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 19:29
  3. Kom era barn in på det progr dom ville?
    By QiaS in forum _95 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 15:25
  4. nu vet jag varför bm ville sterilisera
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 13:55
  5. Men varför ville Bob Geldof
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 21:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar