UPPROP efter semestern
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 1998
    #1

    UPPROP efter semestern

    för den är väl slut nu va???

    Vem är här??
    Hur ser livet ut nu??
    Ja å lite allmänt svammel får också plats om ni vill..
    Jenny - Mamma till en underbar pojktriss födda 9812, 0610 & 0802
    http://fruchili.blogspot.com/

    .....Å en annan blogg som man inte får länka till här...

    http://www.varanara.se/
    http://www.sjalar.nu/
    SMS:A FORSKA till 72900 så bidrar du med 50:- till BARNCANCERFONDEN!!
  2. 1
    UPPROP efter semestern för den är väl slut nu va???

    Vem är här??
    Hur ser livet ut nu??
    Ja å lite allmänt svammel får också plats om ni vill..
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Åsa med Lovisa här!

    Här rusar livet på med tre barn varav den äldsta blir skolflicka på måndag, mellersta går upp till storbarnsavdelningen och den lilla hänger med och betraktar både systrar, föräldrar och omgivningen med ett leende och mycket "prat".
    Har varit "gräsänka" i fyra dagar när maken var i USA, men nu är han hemma igen- skönt!
  4. 2
    Åsa med Lovisa här! Här rusar livet på med tre barn varav den äldsta blir skolflicka på måndag, mellersta går upp till storbarnsavdelningen och den lilla hänger med och betraktar både systrar, föräldrar och omgivningen med ett leende och mycket "prat".
    Har varit "gräsänka" i fyra dagar när maken var i USA, men nu är han hemma igen- skönt!
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Karin är här! Det här blir sista semesterhelgen och på måndag börjar dagis igen. Det känns både skönt med lite rutiner igen och rätt trist att behöva passa tider och sånt. Vi har haft 9 veckor ledigt tillsammans, så sommaren har varit oändlig! Mina två äldre barn fyller 4 år om ett par veckor och Ebba börjar bli stor, nästan så att man längtar eter en till.. Nä inte än, men ett par av mina bästa kompisar får bebisar inom kort, och då kan jag ju låna dem när det kniper.
  6. 3
    Karin är här! Det här blir sista semesterhelgen och på måndag börjar dagis igen. Det känns både skönt med lite rutiner igen och rätt trist att behöva passa tider och sånt. Vi har haft 9 veckor ledigt tillsammans, så sommaren har varit oändlig! Mina två äldre barn fyller 4 år om ett par veckor och Ebba börjar bli stor, nästan så att man längtar eter en till.. Nä inte än, men ett par av mina bästa kompisar får bebisar inom kort, och då kan jag ju låna dem när det kniper.
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Lena med Milla är här Hos oss har det ju varit en del förändringar som jag skrev nedan men vi är på benen

    På tisadag börjar Rasmus 1:an och sommarlovet är redan slut Vart tog det vägen?? Millis växer, frodas och gör nya framsteg varje dag

    Kramen.
  8. 4
    Lena med Milla är här Hos oss har det ju varit en del förändringar som jag skrev nedan men vi är på benen

    På tisadag börjar Rasmus 1:an och sommarlovet är redan slut Vart tog det vägen?? Millis växer, frodas och gör nya framsteg varje dag

    Kramen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Therese med Hjalmar här!

    Ja stora barnen har haft sommarlov i 4 veckor drygt, dom började om dagis redan förra tisdagen.
    Lite tradigt att inte få ligga kvar i sängen hur länge som helst å dra sig...

    Har haft mina föräldrar på besök i två veckor och det va såååååååå sköööööönt!

    Annars har vi inte gjort så mycket....
    Maken jobbar ju på som vanligt när alla andra har semester

    Hjalmar växer å frodas även om han hör till dom mindre i klassen fortfarande.
    Äter både lunch å midda och å har upptäckt hur gott det är med välling!
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  10. 5
    Therese med Hjalmar här! Ja stora barnen har haft sommarlov i 4 veckor drygt, dom började om dagis redan förra tisdagen.
    Lite tradigt att inte få ligga kvar i sängen hur länge som helst å dra sig...

    Har haft mina föräldrar på besök i två veckor och det va såååååååå sköööööönt!

    Annars har vi inte gjort så mycket....
    Maken jobbar ju på som vanligt när alla andra har semester

    Hjalmar växer å frodas även om han hör till dom mindre i klassen fortfarande.
    Äter både lunch å midda och å har upptäckt hur gott det är med välling!
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    Jag är här !!

    Livet rusar på men jag har nu vant mig vid 3 barns tempot *ler*
    På Måndag Börjar stora killen i 2:an Lill killen som inte är så liten längre har 1 år kvar på dagis och jag känner att jag behöver få pusta ut lite efter semestern medans killarna är på skola/dagis. Men det är förvisso inte så lingt med lill huliganen Klara hemma *skratt* Den damen är precis överallt där hon inte bör vara. Kryper i rask takt och stoppar ALLT i munnen, Ställer sig upp mot diverse möbler men ramlar rätt som det är så man måste vara med HELA tiden.
    Krävande men otroligt rolig !!! Igår kblev hon överkörd av den självgående damsugaren efter att ha krypit dit och tryckt på knappen *skratt*
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
    http://quintuz.blogspot.com/
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
  12. 6
    Jag är här !! Livet rusar på men jag har nu vant mig vid 3 barns tempot *ler*
    På Måndag Börjar stora killen i 2:an Lill killen som inte är så liten längre har 1 år kvar på dagis och jag känner att jag behöver få pusta ut lite efter semestern medans killarna är på skola/dagis. Men det är förvisso inte så lingt med lill huliganen Klara hemma *skratt* Den damen är precis överallt där hon inte bör vara. Kryper i rask takt och stoppar ALLT i munnen, Ställer sig upp mot diverse möbler men ramlar rätt som det är så man måste vara med HELA tiden.
    Krävande men otroligt rolig !!! Igår kblev hon överkörd av den självgående damsugaren efter att ha krypit dit och tryckt på knappen *skratt*
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7

    Myggis med Måns här!

    Semestern är slut ja!
    Storebror har börjat på dagis igen. Vardagen har börjat.
    Ska börja gå på öppna förskolan med lillebror regelbundet nu under hösten. Efter jul ska jag börja jobba ett par dagar i veckan, ska bli kul tror jag.
    Myggis m. M -04 och M -08
  14. 7
    Myggis med Måns här! Semestern är slut ja!
    Storebror har börjat på dagis igen. Vardagen har börjat.
    Ska börja gå på öppna förskolan med lillebror regelbundet nu under hösten. Efter jul ska jag börja jobba ett par dagar i veckan, ska bli kul tror jag.
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Haha! Gud så förvånad hon ska ha blivit lillan Kan inte låta bli att fnissa åt bilden i huvudet när den dumma dammsugaren körde på henne...
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  16. 8
    Haha! Gud så förvånad hon ska ha blivit lillan Kan inte låta bli att fnissa åt bilden i huvudet när den dumma dammsugaren körde på henne...
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Leyse med Elin är här!

    Elin växer och frodas. Finns ingen mat hon ratar. Hon älskar andra barn och bebisar. Blir alldeles glad och börjar skrika upphetsat. Så idag blir nog en rolig dag för vi ska in till Skansen och träffa en kompis och hennes barn.

    Börjar komma in i vardagen nu igen efter semestern. Sambon var ledig i 6 veckor och det var så härligt. Blev lite bortskämd med att alltid kunna lämna bort Elin om jag ville göra något... Det största projektet nu är att jag ska ta körkort innan jul när jag börjar jobba igen.
  18. 9
    Leyse med Elin är här!

    Elin växer och frodas. Finns ingen mat hon ratar. Hon älskar andra barn och bebisar. Blir alldeles glad och börjar skrika upphetsat. Så idag blir nog en rolig dag för vi ska in till Skansen och träffa en kompis och hennes barn.

    Börjar komma in i vardagen nu igen efter semestern. Sambon var ledig i 6 veckor och det var så härligt. Blev lite bortskämd med att alltid kunna lämna bort Elin om jag ville göra något... Det största projektet nu är att jag ska ta körkort innan jul när jag börjar jobba igen.
  19. Medlem sedan
    Apr 2006
    #10
    Miffot med lillmiffot är här i vanlig ordning Viggo börjar dagis på måndag *sniff*, har skrubbat bort sommarskiten och klippt honom så att han ser presentabel ut inför dagisstart. Idun är en liten ligist ungefär halva tiden och kräver uppassning och nya grejor att leka med (=tugga på) eller nån annan stimulans för att inte bli arg som en tok. Däremellan är hon fullständigt överväldigande charmig och nöjd med att träna på att ta sig fram på olika sätt (rulla, åla, nästan krypa fast då välter hon) eller leka med nåt ooootroligt spännande i en halvtimma eller så. Hon är riktigt jobbig men helt underbar såklart Hon säger bababavavava hela tiden nu, det var så kul när hon kom på hur man sätter ihop ljud, hon blev som förvånad. Var till vår underbara läkare med Viggo och han trodde Idun var 8-10 månader gammal, då blir man lite mallig fast varför vet jag inte egentligen

    Hur ser ditt liv ut då? Kan ju inte fråga alla andra och inte lämna rapport själv :P
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  20. 10
    Miffot med lillmiffot är här i vanlig ordning Viggo börjar dagis på måndag *sniff*, har skrubbat bort sommarskiten och klippt honom så att han ser presentabel ut inför dagisstart. Idun är en liten ligist ungefär halva tiden och kräver uppassning och nya grejor att leka med (=tugga på) eller nån annan stimulans för att inte bli arg som en tok. Däremellan är hon fullständigt överväldigande charmig och nöjd med att träna på att ta sig fram på olika sätt (rulla, åla, nästan krypa fast då välter hon) eller leka med nåt ooootroligt spännande i en halvtimma eller så. Hon är riktigt jobbig men helt underbar såklart Hon säger bababavavava hela tiden nu, det var så kul när hon kom på hur man sätter ihop ljud, hon blev som förvånad. Var till vår underbara läkare med Viggo och han trodde Idun var 8-10 månader gammal, då blir man lite mallig fast varför vet jag inte egentligen

    Hur ser ditt liv ut då? Kan ju inte fråga alla andra och inte lämna rapport själv :P
  21. Medlem sedan
    Jan 2001
    #11

    Hi hi ja

    det såg rätt kul ut och hon gjorde sig inte illa.
    Inte lönt att bråka med Siri ( ja dammsugaren har ett namn)
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
    http://quintuz.blogspot.com/
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
  22. 11
    Hi hi ja det såg rätt kul ut och hon gjorde sig inte illa.
    Inte lönt att bråka med Siri ( ja dammsugaren har ett namn)
  23. Medlem sedan
    Aug 2004
    #12
    Jag är här! Inte så ofta, men ändå. Livet känns rätt smidigt och bra än så länge. Ellen är både mer och mindre nöjd just nu. Mer eftersom hon kan göra fler saker nu för att roa sig, men samtidigt lite "separationsångestig" så att hon måste se mig hela tiden. Hon är en glad tjej med busig glimt i ögat. Bara väntar mig att hon kommer bli en liten toktjej.
  24. 12
    Jag är här! Inte så ofta, men ändå. Livet känns rätt smidigt och bra än så länge. Ellen är både mer och mindre nöjd just nu. Mer eftersom hon kan göra fler saker nu för att roa sig, men samtidigt lite "separationsångestig" så att hon måste se mig hela tiden. Hon är en glad tjej med busig glimt i ögat. Bara väntar mig att hon kommer bli en liten toktjej.
  25. Medlem sedan
    Jul 2007
    #13
    Caroline och William är här! Min man har semester hela augusti. Så det är riktigt mysigt att vara hemma båda två. William växer i raketfart. På månad ska vi till BVC och det ska bli kul att se hur lång han blivit.
  26. 13
    Caroline och William är här! Min man har semester hela augusti. Så det är riktigt mysigt att vara hemma båda två. William växer i raketfart. På månad ska vi till BVC och det ska bli kul att se hur lång han blivit.
  27. Medlem sedan
    Apr 2004
    #14
    Åh. lycka till med körkortet! Jag skulle inte klara mig utan mitt, men det där beror ju mycket på var man bor...
    Anna m Tim 12/9-04 och Nela 12/2-08
  28. 14
    Åh. lycka till med körkortet! Jag skulle inte klara mig utan mitt, men det där beror ju mycket på var man bor...
  29. Medlem sedan
    Apr 2004
    #15
    Anna med Nela är här!

    Här har det blivit vardag igen. Tim började på förskolan igen i tisdags, efter att ha varit hemma med mamma och lillasyster i fem veckor. (Sambon har jobbat eftersom han hade sin semester i maj/juni.) Som lillkillen har längtat! Idag var han jättebesviken för att han inte fick gå till "försis".

    Det är ganska skönt att få lite egentid med Nela också.

    Annars är vi mitt uppe i ett utbyggnadsprojekt. Ojojoj, mycket jobb! Nu har det stått lite halvstill sedan sambons semester men i nästnästa vecka drar det igång igen. Då kommer en byggfirma och så ska sambon vara hemma igen, så då lär det hända en del. Och då får ju Tim vara hemma igen, eftersom sambon tar föräldraledigt...

    Jaja, det ska bli skönt när vi är klaraoch har ett rum till!
    Anna m Tim 12/9-04 och Nela 12/2-08
  30. 15
    Anna med Nela är här!

    Här har det blivit vardag igen. Tim började på förskolan igen i tisdags, efter att ha varit hemma med mamma och lillasyster i fem veckor. (Sambon har jobbat eftersom han hade sin semester i maj/juni.) Som lillkillen har längtat! Idag var han jättebesviken för att han inte fick gå till "försis".

    Det är ganska skönt att få lite egentid med Nela också.

    Annars är vi mitt uppe i ett utbyggnadsprojekt. Ojojoj, mycket jobb! Nu har det stått lite halvstill sedan sambons semester men i nästnästa vecka drar det igång igen. Då kommer en byggfirma och så ska sambon vara hemma igen, så då lär det hända en del. Och då får ju Tim vara hemma igen, eftersom sambon tar föräldraledigt...

    Jaja, det ska bli skönt när vi är klaraoch har ett rum till!
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16

    Linda m. Mattis är här!

    Såklart ... var annars?

    Här har Lasse nu jobbat sin första vecka efter semestern, Tindra har börjat på ny avdelning på dagis, jag har fyllt år och det har varit allmänt full rulle...

    Mattis är förnöjd för det mesta, men vill ha mycket uppmärksamhet och vill INTE ligga på golvet... Äter som en liten prins och gapar storrt för allt man ger honom... Är det varmt åker det dock ut igen... ´Inga tänder har han fått än, men han har ont i munnen till och från... Sitter rätt stadigt på golvet själv, men om det börjar tippa bakåt... *duns* I gåstolen tar han sig fram med en jäkla fart och han har börjat riva ner saker lite här & där...

    Har jobbat en del i sommar och ska jobba nåt/några pass i månaden för att dryga ut föräldrapenningen i fortsättningen också. Har satt Mattis i kö till dotterns dagis med start 1 mars, men får jag inte plats där så väntar vi tills de får en plats ledig. (typ augusti kanske) Tänkte inte ha honom så hemskt mycket på dagis i början.

    Håller med miffot! Din rapport då!?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  32. 16
    Linda m. Mattis är här! Såklart ... var annars?

    Här har Lasse nu jobbat sin första vecka efter semestern, Tindra har börjat på ny avdelning på dagis, jag har fyllt år och det har varit allmänt full rulle...

    Mattis är förnöjd för det mesta, men vill ha mycket uppmärksamhet och vill INTE ligga på golvet... Äter som en liten prins och gapar storrt för allt man ger honom... Är det varmt åker det dock ut igen... ´Inga tänder har han fått än, men han har ont i munnen till och från... Sitter rätt stadigt på golvet själv, men om det börjar tippa bakåt... *duns* I gåstolen tar han sig fram med en jäkla fart och han har börjat riva ner saker lite här & där...

    Har jobbat en del i sommar och ska jobba nåt/några pass i månaden för att dryga ut föräldrapenningen i fortsättningen också. Har satt Mattis i kö till dotterns dagis med start 1 mars, men får jag inte plats där så väntar vi tills de får en plats ledig. (typ augusti kanske) Tänkte inte ha honom så hemskt mycket på dagis i början.

    Håller med miffot! Din rapport då!?
  33. Medlem sedan
    Oct 2004
    #17

    *asg*

    hahaha! Då måste hon blivit bra förvånad!? Kanske får dammsugarskräck för livet och vääägrar städa nånsin?!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  34. 17
    *asg* hahaha! Då måste hon blivit bra förvånad!? Kanske får dammsugarskräck för livet och vääägrar städa nånsin?!
  35. Medlem sedan
    Oct 2004
    #18

    sån har Mattis också börjat

    bli! Går jag ut från rummet visar han missnöje direkt... Såvida inte nån annan är där och roar honom då...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  36. 18
    sån har Mattis också börjat bli! Går jag ut från rummet visar han missnöje direkt... Såvida inte nån annan är där och roar honom då...
  37. Medlem sedan
    Jun 2007
    #19
    Siri med Lowe är här! Kors i taket...nu blir ju detta ett inlägg
    Vi har haft en superskön semester tillsammans i 6 veckor. Storebror (3 år) skall skolas in på nytt dagis på måndag, så han har varit hemma med bara mig och Lowe i 2 veckor nu sedan maken börjat jobba. Puh! Men underbart.
    Lowe håller inte jämna steg med storebror och det är svårt att inte jämföra. Lowe sitter inte, kryper inte och har precis börjat äta mat (jag har kämpat i 2 månader!). Men han är underbart glad och sprallig, älskar gåstolen och babysittern som han gungat fart på själv i 2 månader. Han far runt på golvet, men inte så farligt fort att man inte hänger med än
    Jag är nyklippt och glad och skall ta tag i träningen snarast och börja gå på pass äntligen!
  38. 19
    Siri med Lowe är här! Kors i taket...nu blir ju detta ett inlägg
    Vi har haft en superskön semester tillsammans i 6 veckor. Storebror (3 år) skall skolas in på nytt dagis på måndag, så han har varit hemma med bara mig och Lowe i 2 veckor nu sedan maken börjat jobba. Puh! Men underbart.
    Lowe håller inte jämna steg med storebror och det är svårt att inte jämföra. Lowe sitter inte, kryper inte och har precis börjat äta mat (jag har kämpat i 2 månader!). Men han är underbart glad och sprallig, älskar gåstolen och babysittern som han gungat fart på själv i 2 månader. Han far runt på golvet, men inte så farligt fort att man inte hänger med än
    Jag är nyklippt och glad och skall ta tag i träningen snarast och börja gå på pass äntligen!
  39. Medlem sedan
    Apr 2004
    #20
    Oj, men då måste det ju vara storebror som var väldigt tidig, om han redan kunde sitta och krypa när han var så här liten.

    Mina barns kusiner var helt olika, storebror gick vid åtta månader medan lillasyster var runt året. Och det är inget fel på den lilla virvelvinden som numera är drygt två år, det kan jag lova!
    Anna m Tim 12/9-04 och Nela 12/2-08
  40. 20
    Oj, men då måste det ju vara storebror som var väldigt tidig, om han redan kunde sitta och krypa när han var så här liten.

    Mina barns kusiner var helt olika, storebror gick vid åtta månader medan lillasyster var runt året. Och det är inget fel på den lilla virvelvinden som numera är drygt två år, det kan jag lova!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Mjukstartade efter semestern
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 20:52
  2. Tillbaka efter semestern
    By Malin Lucas o Casper in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 22:08
  3. så här efter semestern..
    By Lindak79 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 17:47
  4. Viktkoll efter semestern!
    By Ikwood in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 13:53
  5. Tillbaka efter semestern
    By SiPen in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 13:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar