Dikt/ord till Konfirmand?? (OT)
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Dikt/ord till Konfirmand?? (OT)

    Någon som kan hjälpa mig med tips som jag kan skriva till min lilla kusin som konfirmerar sig nu i helgen. Har scrappat ett fint kort till henne, men jag vill gärna skriva något fint med.

    Inspirationen är nu dessvärre på 0 Någon som har något bra tips på något kort, men meningsfullt som jag kan spinna vidare på??


    Vore supertacksam!! KRAMAR Lena.
    Lena 27 år, Mamma till två underbara vackra små ljuvlisar. R som är 9 och M som är 2.

    Besök gärna min blogg: http://www.lenalarssons.blogg.se
  2. 1
    Dikt/ord till Konfirmand?? (OT) Någon som kan hjälpa mig med tips som jag kan skriva till min lilla kusin som konfirmerar sig nu i helgen. Har scrappat ett fint kort till henne, men jag vill gärna skriva något fint med.

    Inspirationen är nu dessvärre på 0 Någon som har något bra tips på något kort, men meningsfullt som jag kan spinna vidare på??


    Vore supertacksam!! KRAMAR Lena.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Uj vad svårt! Sånt där är min fantasi oxå alltid så dålig på. Men går det inte att googla fram ngt bra?
    Hoppas det löser sej! Kram.
  4. 2
    Uj vad svårt! Sånt där är min fantasi oxå alltid så dålig på. Men går det inte att googla fram ngt bra?
    Hoppas det löser sej! Kram.
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Hittade inget bra tyvärr men det löser sig nog KRAM
  6. 3
    Hittade inget bra tyvärr men det löser sig nog KRAM
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Försökte googla, men

    hitta inget kul...
    Hojtar om jag kommer på nåt!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Försökte googla, men hitta inget kul...
    Hojtar om jag kommer på nåt!
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    TACK!! Hittade inget jag heller Vad 17 skriver man till en konfirmand förutom "Lycka till i framtiden typ..." Låter ju såååå tråkigt!!
  10. 5
    TACK!! Hittade inget jag heller Vad 17 skriver man till en konfirmand förutom "Lycka till i framtiden typ..." Låter ju såååå tråkigt!!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Kanske nånting om att låt kärleken genomsyra ditt liv? Kärleken till gud och sin nästa. Vet inte hur kristen hon är, en del konfirmerar sig ju av andra skäl...
  12. 6
    Kanske nånting om att låt kärleken genomsyra ditt liv? Kärleken till gud och sin nästa. Vet inte hur kristen hon är, en del konfirmerar sig ju av andra skäl...
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Inga tips att ge tyvärr.... Har du hittat något?
  14. 7
    Inga tips att ge tyvärr.... Har du hittat något?
  15. Medlem sedan
    May 2007
    #8
    Tack för tips!! Detta är verkligen svårt. Vill ju hitta något personligt som kommer från hjärtat, men jag har glömt vad som man oftast har med vid konfirmationer.

    Men kärlek passar ju till allt. TACK!! Kram på dig!!
  16. 8
    Tack för tips!! Detta är verkligen svårt. Vill ju hitta något personligt som kommer från hjärtat, men jag har glömt vad som man oftast har med vid konfirmationer.

    Men kärlek passar ju till allt. TACK!! Kram på dig!!
  17. Medlem sedan
    May 2007
    #9
    Inte hittat något än tyvärr Det är inte lätt detta... KRAMEN.
  18. 9
    Inte hittat något än tyvärr Det är inte lätt detta... KRAMEN.
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    Hej!

    Min brorsdotter konfirmerades i sommar och jag skrev följande dikt (psalm) på kortet till henne: "Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du." Den uppskattades!

    Lycka till med diktvalet!

    Qlia med lilleman 2 feb -08
  20. 10
    Hej! Min brorsdotter konfirmerades i sommar och jag skrev följande dikt (psalm) på kortet till henne: "Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du." Den uppskattades!

    Lycka till med diktvalet!

    Qlia med lilleman 2 feb -08
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #11
    Hej, skriver inte så ofta här inne (underdrift!) Men vi hade två konfirmander att fira i våras. Vad jag la tyngdpunkten på var att konfirmationen var en "passage in i vuxenlivet". Något som de allra flesta 14-15 åringar gillar att höra! Att konfirmeras var deras egna självständiga beslut och att detta i sig gjorde mig stolt; att fatta ett beslut, försvara det inför andra och att slutföra det. Jag skrev något om detta och kanske lite mindre om gud, vilket passade just för dessa två. Lycka till!
  22. 11
    Hej, skriver inte så ofta här inne (underdrift!) Men vi hade två konfirmander att fira i våras. Vad jag la tyngdpunkten på var att konfirmationen var en "passage in i vuxenlivet". Något som de allra flesta 14-15 åringar gillar att höra! Att konfirmeras var deras egna självständiga beslut och att detta i sig gjorde mig stolt; att fatta ett beslut, försvara det inför andra och att slutföra det. Jag skrev något om detta och kanske lite mindre om gud, vilket passade just för dessa två. Lycka till!
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12

    Glömde skriva "på besök" - imt

    ....
  24. 12
    Glömde skriva "på besök" - imt ....
  25. Medlem sedan
    May 2007
    #13
    Men gud, precis den har jag skrivit i kortet Vilket sammanträffande. Hittade den efter MYCKET sökande på google och tyckte att den var såååå vacker öch meningsfull utan att vara lång och krånglig.

    Men TACK för att du delade med dig även om vi redan hade tänkt samma

    KRAM
  26. 13
    Men gud, precis den har jag skrivit i kortet Vilket sammanträffande. Hittade den efter MYCKET sökande på google och tyckte att den var såååå vacker öch meningsfull utan att vara lång och krånglig.

    Men TACK för att du delade med dig även om vi redan hade tänkt samma

    KRAM
  27. Medlem sedan
    May 2007
    #14
    TACK TACK för tipset!! Hittade en liten vacker dikt, men skrev även lite egna tankar och ord!!

    KRAM
  28. 14
    TACK TACK för tipset!! Hittade en liten vacker dikt, men skrev även lite egna tankar och ord!!

    KRAM
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Har inge bra tips o ge dig, hoppas att du har fått lite inspiration av övriga tjejer här, du kommer o hitta ngt riktigt bra det är jag säker på.

    Kram
  30. 15
    Har inge bra tips o ge dig, hoppas att du har fått lite inspiration av övriga tjejer här, du kommer o hitta ngt riktigt bra det är jag säker på.

    Kram
  31. Medlem sedan
    Jan 2001
    #16

    vet inte men kanske

    du kan ha denna som grund är väll igentligen en dop dikt men som sagt man kan ändra vissa ord.

    Jag önskar dig inte guld, mitt barn
    ej heller pengar och makt.

    Jag önskar dig modet att vara dig själv
    och stå för det du har sagt.

    Jag önskar dig inte en stenfri väg,
    men kraften att vägen gå.

    Jag önskar dig vänner i rikligt mått
    och vänner att lita på.
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
    http://quintuz.blogspot.com/
    *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
  32. 16
    vet inte men kanske du kan ha denna som grund är väll igentligen en dop dikt men som sagt man kan ändra vissa ord.

    Jag önskar dig inte guld, mitt barn
    ej heller pengar och makt.

    Jag önskar dig modet att vara dig själv
    och stå för det du har sagt.

    Jag önskar dig inte en stenfri väg,
    men kraften att vägen gå.

    Jag önskar dig vänner i rikligt mått
    och vänner att lita på.

Liknande trådar

  1. Vers till konfirmand?
    By QiaS in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 14:50
  2. En till dikt
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 21:11
  3. Dikt till dop
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 11:56
  4. En dikt till.
    By asa81 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 22:24
  5. Presentförslag till konfirmand?
    By Fröken C in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 11:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar