Nattning
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Nattning

    Tänkte kolla lite hur era nattningar går till???
    Själv så läser vi en saga, sätter på sagoband, pussas gonatt, och går ut, jag brukar typ pilla i köket så hon hör mig, e jag tyst brukar hon börja hojjta, men så länge jag låter somnar hon själv.
  2. 1
    Nattning Tänkte kolla lite hur era nattningar går till???
    Själv så läser vi en saga, sätter på sagoband, pussas gonatt, och går ut, jag brukar typ pilla i köket så hon hör mig, e jag tyst brukar hon börja hojjta, men så länge jag låter somnar hon själv.
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Vi läser bok, ibland sjunger vi lite, sen ligger vi kvar hos henne tills hon somnat. Det brukar gå snabbt, men i perioder är det lite bökigare.
  4. 2
    Vi läser bok, ibland sjunger vi lite, sen ligger vi kvar hos henne tills hon somnat. Det brukar gå snabbt, men i perioder är det lite bökigare.
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Vi kör bad, pyjamas, välling i soffan och sen tandborstning. Sen pussas vi gonatt, och helst ska vi gosa med näsorna mot varandra också. Sen följer någon av oss med henne in och hjälper henne komma tillrätta med napp, snutte och nalle och sen säger vi gonatt och att vi finns i vardagsrummet. Sen somnar hon själv, ibland ropar hon och någon gång har hon kommit utsmygande.
  6. 3
    Vi kör bad, pyjamas, välling i soffan och sen tandborstning. Sen pussas vi gonatt, och helst ska vi gosa med näsorna mot varandra också. Sen följer någon av oss med henne in och hjälper henne komma tillrätta med napp, snutte och nalle och sen säger vi gonatt och att vi finns i vardagsrummet. Sen somnar hon själv, ibland ropar hon och någon gång har hon kommit utsmygande.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Vi satt Hos henne från början, men innan sommaren började d ta typ 40 min för henne att komma till ro, skulle stöka och böka som en galning, så då ändrade vi, trodde d skulle ta flera veckor, men d tog tre dar, sen va d ok.
  8. 4
    Vi satt Hos henne från början, men innan sommaren började d ta typ 40 min för henne att komma till ro, skulle stöka och böka som en galning, så då ändrade vi, trodde d skulle ta flera veckor, men d tog tre dar, sen va d ok.
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    det e så härligt när d går så smärtfritt...
  10. 5
    det e så härligt när d går så smärtfritt...
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Vi går helt enkelt

    in i rummet, drar ner rullgardinen, lägger honom i spjälsängen, säger godnatt, stänger dörren och går ut. För det mesta somnar han på en gång, men ibland står han där inne och skriker argt på oss ett tag. Någon enstaka gång får vi gå in och lugna ner honom och kanske buffa lite så att han kommer till ro, men oftast inte. Saga och sådant har vi inte börjat med ännu, det blir nog när han får stor säng sedan.
  12. 6
    Vi går helt enkelt in i rummet, drar ner rullgardinen, lägger honom i spjälsängen, säger godnatt, stänger dörren och går ut. För det mesta somnar han på en gång, men ibland står han där inne och skriker argt på oss ett tag. Någon enstaka gång får vi gå in och lugna ner honom och kanske buffa lite så att han kommer till ro, men oftast inte. Saga och sådant har vi inte börjat med ännu, det blir nog när han får stor säng sedan.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Vi läser en saga, eller två just nu är Max den store favoriten.
    Ibland sjunger vi, det är lite olika.

    Därefter ligger vi bredvid honom tills han somnar vilket inte brukar ta särskilld lång stund.
    Eller vi, just nu är det enbart jag som gäller, han skriker sig blå om F försöker lägga honom...
    Läsa är iofs ok, det får även F göra men själva läggandet är uteslutande min sak...enligt Lucas alltså.

    Inte bara lite jobbigt och dags att göra något åt, vilket vi ska göra nu snart.
  14. 7
    Vi läser en saga, eller två just nu är Max den store favoriten.
    Ibland sjunger vi, det är lite olika.

    Därefter ligger vi bredvid honom tills han somnar vilket inte brukar ta särskilld lång stund.
    Eller vi, just nu är det enbart jag som gäller, han skriker sig blå om F försöker lägga honom...
    Läsa är iofs ok, det får även F göra men själva läggandet är uteslutande min sak...enligt Lucas alltså.

    Inte bara lite jobbigt och dags att göra något åt, vilket vi ska göra nu snart.
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    Vi börjar med att plocka undan leksakerna, gå in i badrummet och göra Eric i ordning (ev bad/dusch, blöjbyte, pyamas & tandborstning) och därefter går vi in på hans rum och lägger oss i hans säng och läser saga/sagor samt pratar om dagen! Sen säger vi godnatt och lämnar rummet och Eric somnar av sig själv - ibland nästan direkt och ibland ligger han och pratar för sig själv en stund.
  16. 8
    Vi börjar med att plocka undan leksakerna, gå in i badrummet och göra Eric i ordning (ev bad/dusch, blöjbyte, pyamas & tandborstning) och därefter går vi in på hans rum och lägger oss i hans säng och läser saga/sagor samt pratar om dagen! Sen säger vi godnatt och lämnar rummet och Eric somnar av sig själv - ibland nästan direkt och ibland ligger han och pratar för sig själv en stund.
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Vi börjar med gröt någon halvtimma innan bad eller dusch, pyjamas på och sedan mys i soffan med en bok. Går upp och lägger honom, säger godnatt och går ut. Oftast somnar han själv, men några gånger de senaste veckorna har vi fått tala om att vi finns där för att han ska slappna av och somna.
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  18. 9
    Vi börjar med gröt någon halvtimma innan bad eller dusch, pyjamas på och sedan mys i soffan med en bok. Går upp och lägger honom, säger godnatt och går ut. Oftast somnar han själv, men några gånger de senaste veckorna har vi fått tala om att vi finns där för att han ska slappna av och somna.

Liknande trådar

  1. Nattning
    By FinlandsSofia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 20:16
  2. Hur går nattning för er?
    By peggypoo in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 21:00
  3. Nattning
    By Heidi.P in forum _0706 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 17:14
  4. Nattning
    By Maiden in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 20:59
  5. Nattning?
    By Mini in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 08:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar