Skolstart snart....
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Skolstart snart....

    Nu närmar det sig skolstart och FY vilken jobbig helg vi har haft.

    Jag är så ruskigt nära att kollapsa känner jag. En hel sommar hemma med familjen är tyvärr sååå påfrestande. Hur orkar ni? Hur hittar ni ork, energi och livslust!?

    Håll tummarna för att skolstarten denna veckan kommer att gå bra!

    Kram C.
  2. 1
    Skolstart snart.... Nu närmar det sig skolstart och FY vilken jobbig helg vi har haft.

    Jag är så ruskigt nära att kollapsa känner jag. En hel sommar hemma med familjen är tyvärr sååå påfrestande. Hur orkar ni? Hur hittar ni ork, energi och livslust!?

    Håll tummarna för att skolstarten denna veckan kommer att gå bra!

    Kram C.
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2

    Jag håller tummarna!

    och tror säkert att skolstarten går bra. Jag känner mig i samma stadie som du, helt slut, på gränsen till sammanbrott. Jag har ändå inte varit ledig hela sommaren. Fyra veckor med man och dotter räcker för att man ska bli helt slut. Dottern skriker "mamma" var och varannan minut för att hon inte kan kommunicera med sin pappa pga att han är så kass på teckenspråk.
  4. 2
    Jag håller tummarna! och tror säkert att skolstarten går bra. Jag känner mig i samma stadie som du, helt slut, på gränsen till sammanbrott. Jag har ändå inte varit ledig hela sommaren. Fyra veckor med man och dotter räcker för att man ska bli helt slut. Dottern skriker "mamma" var och varannan minut för att hon inte kan kommunicera med sin pappa pga att han är så kass på teckenspråk.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Kommunicerar er dotter alltså via teckenspråk? Hur kommer det sig att pappan är kass på det?
  6. 3
    Kommunicerar er dotter alltså via teckenspråk? Hur kommer det sig att pappan är kass på det?
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4

    Ja hon kommunicerar

    enbart via teckenspråk eftersom hon är döv. Hennes pappa har inte gått lika många kurser som jag och har inte deltagit så mycket i allt runt omkring henne.
  8. 4
    Ja hon kommunicerar enbart via teckenspråk eftersom hon är döv. Hennes pappa har inte gått lika många kurser som jag och har inte deltagit så mycket i allt runt omkring henne.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ah ok. Ja det är ju inte lätt att lära sig ett nytt språk (kan en del teckenspråk jag också , makens bror är döv). Deras mamma kan inte teckenspråk och jag fattar inte hur man klarar ett barns uppväxt utan att kunna prata ordentligt med barnet. Hon var ju dessutom ensamstående så där fanns inte en andra förälder som kunde språket bättre :/
  10. 5
    Ah ok. Ja det är ju inte lätt att lära sig ett nytt språk (kan en del teckenspråk jag också , makens bror är döv). Deras mamma kan inte teckenspråk och jag fattar inte hur man klarar ett barns uppväxt utan att kunna prata ordentligt med barnet. Hon var ju dessutom ensamstående så där fanns inte en andra förälder som kunde språket bättre :/
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    Svar på frågan: Man orkar inte.. eller knappt med, dessa somrar. Ändå har jag en drömtillvaro idag om jag jämför med somrarna förr , men massor av småbarn runt benen...minns då jag åkte o handlade med en nyfödd i vagnen o fem småbarn omkring..då gäller det att ha ögon i nacken, eller helst runt hela huvudet..
    Nu har vi just haft en otroligt tröttsam "semester" o jag är slut i kropp o själ. Man blir rätt slut av att få fjorton nackskott inom 10 minuter.. Sonen har nya "tics" för sig ( eller vad det nu kan kallas) Han låtsaskjuter nackskott på allt o alla men mest på mig. Med ett ljud som låter exakt som då man skjuter..o han svär på finska, mest hela tiden..
  12. 6
    Svar på frågan: Man orkar inte.. eller knappt med, dessa somrar. Ändå har jag en drömtillvaro idag om jag jämför med somrarna förr , men massor av småbarn runt benen...minns då jag åkte o handlade med en nyfödd i vagnen o fem småbarn omkring..då gäller det att ha ögon i nacken, eller helst runt hela huvudet..
    Nu har vi just haft en otroligt tröttsam "semester" o jag är slut i kropp o själ. Man blir rätt slut av att få fjorton nackskott inom 10 minuter.. Sonen har nya "tics" för sig ( eller vad det nu kan kallas) Han låtsaskjuter nackskott på allt o alla men mest på mig. Med ett ljud som låter exakt som då man skjuter..o han svär på finska, mest hela tiden..
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Tack för tumhållningen! Det är skönt att veta att fler är i något så när, likadan sits.
  14. 7
    Tack för tumhållningen! Det är skönt att veta att fler är i något så när, likadan sits.
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Nä, det är väl så...man orkar inte. Men ändå gör man det. För man måste. Men nu är jag i stort behov av egentid. Hoppas den kommer så småningom så att jag får läka...

    Ja, de där nackskotten låter inge vidare. Man kan bli trött i huvudet för mindre.

    Kram!
  16. 8
    Nä, det är väl så...man orkar inte. Men ändå gör man det. För man måste. Men nu är jag i stort behov av egentid. Hoppas den kommer så småningom så att jag får läka...

    Ja, de där nackskotten låter inge vidare. Man kan bli trött i huvudet för mindre.

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9
    Förstår hur du känner det. Jag har varit hemma i stort sett hela sommaren och har väl brutit ihop si sådär tre gånger... Hur man orkar..? Jag orkade inte utan begärde och fick extra dygn på korttids för lillan.

    Håller tummarna för att skolstarten gick/kommer att gå bra. Här startar skolorna nästa vecka så jag har ytterligare en vecka hemma...
  18. 9
    Förstår hur du känner det. Jag har varit hemma i stort sett hela sommaren och har väl brutit ihop si sådär tre gånger... Hur man orkar..? Jag orkade inte utan begärde och fick extra dygn på korttids för lillan.

    Håller tummarna för att skolstarten gick/kommer att gå bra. Här startar skolorna nästa vecka så jag har ytterligare en vecka hemma...

Liknande trådar

  1. snart skolstart...
    By Malmis in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 14:46
  2. Snart dags för skolstart..
    By Nike1234 in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 07:14
  3. Snart skolstart!
    By Jennifer med C,B & L in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 20:10
  4. skolstart
    By larchik in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 09:23
  5. skolstart
    By Ebba & kidsen in forum _98 Alla barn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar