Jag trotsade regnet och gick ut och gick
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Jag trotsade regnet och gick ut och gick

    i en och en halv timma! Först i skogen och sedan ute bland hus... Stanande en liten stund hos en väninna, fyllde på och fyllde ur lite vätska där...:-) Nu sitter jag i morgonrock med en stor mugg te brevid mig:-)

    Promenader är som meditation för mig, jag känner mig så lugn... Skönt...

    Tror ni att det är höst på riktigt nu? Vi har värmen på!!! 17 aug!
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Jag trotsade regnet och gick ut och gick i en och en halv timma! Först i skogen och sedan ute bland hus... Stanande en liten stund hos en väninna, fyllde på och fyllde ur lite vätska där...:-) Nu sitter jag i morgonrock med en stor mugg te brevid mig:-)

    Promenader är som meditation för mig, jag känner mig så lugn... Skönt...

    Tror ni att det är höst på riktigt nu? Vi har värmen på!!! 17 aug!
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Ja,det är nog höst på riktigt.
    Visst är det skönt att promenera,lite regn gör det bara ännu skönare ibland.
  4. 2
    Ja,det är nog höst på riktigt.
    Visst är det skönt att promenera,lite regn gör det bara ännu skönare ibland.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Ja, jag hoppas faktiskt det! I och med att skolan och jobbet börjar så minskar suget efter högtryck och stekande sol. Jag läste "Lantliv" från förra hösten och julen och blev mest sugen på hyacinter och dörrkransar!
  6. 3
    Ja, jag hoppas faktiskt det! I och med att skolan och jobbet börjar så minskar suget efter högtryck och stekande sol. Jag läste "Lantliv" från förra hösten och julen och blev mest sugen på hyacinter och dörrkransar!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag hade hoppats på en solig varm augusti, men tji fick jag...
  8. 4
    Jag hade hoppats på en solig varm augusti, men tji fick jag...
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Så gjorde vi också

    vi gick till skogen och plockade blåbär. 1 ½ timme senare bakade jag en paj av skörden. Den var god.
    Men idag är en dålig dag för mig. Känns också deppigt med allt regn.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  10. 5
    Så gjorde vi också vi gick till skogen och plockade blåbär. 1 ½ timme senare bakade jag en paj av skörden. Den var god.
    Men idag är en dålig dag för mig. Känns också deppigt med allt regn.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Du, jag längtar ockcå efter advent... Har redan planerat julpyntet i huvudet...:-)Kommer troligtvis ej vara hemma i jul men hela adventstiden.
  12. 6
    Du, jag längtar ockcå efter advent... Har redan planerat julpyntet i huvudet...:-)Kommer troligtvis ej vara hemma i jul men hela adventstiden.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Vad tråkigt med en dålig dag. Men blåbärspaj, det är mumma det, en lisa för själen.
  14. 7
    Vad tråkigt med en dålig dag. Men blåbärspaj, det är mumma det, en lisa för själen.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Härligt med skogens luft, den renar själen och skänker ny energi.

    Höst? Nja, inte än va?
  16. 8
    Härligt med skogens luft, den renar själen och skänker ny energi.

    Höst? Nja, inte än va?
  17. Medlem sedan
    Mar 2007
    #9
    Lyllo dej här visar termometern på...: +14, huuuuu inte skönt, måste fylla på med varmt te o sitta under filten o mysa, bra att ha en varm o skön gubbe intill sig nu när höstmörkret falller in.
  18. 9
    Lyllo dej här visar termometern på...: +14, huuuuu inte skönt, måste fylla på med varmt te o sitta under filten o mysa, bra att ha en varm o skön gubbe intill sig nu när höstmörkret falller in.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Ja skogen är bättre en en kurator:-)(för mig)
  20. 10
    Ja skogen är bättre en en kurator:-)(för mig)
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Inomhus? Oj oj, ja det var kyligt!
  22. 11
    Inomhus? Oj oj, ja det var kyligt!
  23. Medlem sedan
    Mar 2007
    #12
    Kul kul naturligtvis "outside" tror du jag bor o lever i nordpolen?
  24. 12
    Kul kul naturligtvis "outside" tror du jag bor o lever i nordpolen?
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Vi har också 14 grader ute, brrr....Dottern däremot, där hon är är det varmt, lyllos henne säger jag:-)Hon älskar värme som sin moder.
  26. 13
    Vi har också 14 grader ute, brrr....Dottern däremot, där hon är är det varmt, lyllos henne säger jag:-)Hon älskar värme som sin moder.
  27. Medlem sedan
    Mar 2007
    #14
    Det är supervarmt även där min dotter befinner sig, har ännu inte hört gradantalet men efter egen erfarehet fattar jag att hon har det varmt och skönt!
  28. 14
    Det är supervarmt även där min dotter befinner sig, har ännu inte hört gradantalet men efter egen erfarehet fattar jag att hon har det varmt och skönt!
  29. Medlem sedan
    Oct 1999
    #15

    Nej då, det blir säkert

    lite mer sommar tror jag! Hoppas i allafall på lite varma aug-septemberdagar. Själv har jag trotsat hela dan idag, ridklubben har haft tävlingar - ute -och jag har stått på ridbanan i typ 4 timmar plus alla förberedelser och undanplockning efteråt. Det bästa med att vara ute är att det är så skönt när man kommer in!
  30. 15
    Nej då, det blir säkert lite mer sommar tror jag! Hoppas i allafall på lite varma aug-septemberdagar. Själv har jag trotsat hela dan idag, ridklubben har haft tävlingar - ute -och jag har stått på ridbanan i typ 4 timmar plus alla förberedelser och undanplockning efteråt. Det bästa med att vara ute är att det är så skönt när man kommer in!
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Var är hon då?
  32. 16
    Var är hon då?
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Ja så måste man tänka sådana här dagar:-) och det är ju det, en varm dusch och nått varm att svepa in sig i, då glömmer man snart att man frusit och huttrat.
  34. 17
    Ja så måste man tänka sådana här dagar:-) och det är ju det, en varm dusch och nått varm att svepa in sig i, då glömmer man snart att man frusit och huttrat.
  35. Medlem sedan
    Mar 2007
    #18
    Just nu i Bulgarien
  36. 18
    Just nu i Bulgarien

Liknande trådar

  1. Trotsade regnet och
    By Marisan in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 20:46
  2. Trotsade regnet :)
    By leetaah in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 20:49
  3. Trotsade Nalle och gick min runda
    By Anonym in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 19:52
  4. Jaha så gick det som det gick
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 18:41
  5. Trotsade regnet
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 22:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar