ägglossning??
_0905 Majbarn
  1. anonymt namn
    #1

    ägglossning??

    hej, min mens slutar nu på tisdag eller onsdag.. brukar ha en cykel på ca 26-28 dagars cykel..
    hur räknar jag ut när ägglossningen är??
  2. 1
    ägglossning?? hej, min mens slutar nu på tisdag eller onsdag.. brukar ha en cykel på ca 26-28 dagars cykel..
    hur räknar jag ut när ägglossningen är??
  3. majbebbe
    #2
    14dgar efter första mensdagen, jag har cykel på 27dgr. Lycka till
  4. 2
    14dgar efter första mensdagen, jag har cykel på 27dgr. Lycka till
  5. Anonym
    #3
    Oftast, men inte alltid, är den 14 dagar innan nästa första mensdag. Det är det som kallas lutealfasen.
    Oftast är det också så att den här fasen är konstant och att om man har olika antal dagar i menscykeln så är det dagarna mellan första mensdag och ägglossningen som varierar i antal...

    Det enklaste är att testa någon månad med ägglossningstester så vet du säkert.

    Här står det lite mer:
    http://www.niomanader.se/content.asp?ID=22

    Lycka till!
  6. 3
    Oftast, men inte alltid, är den 14 dagar innan nästa första mensdag. Det är det som kallas lutealfasen.
    Oftast är det också så att den här fasen är konstant och att om man har olika antal dagar i menscykeln så är det dagarna mellan första mensdag och ägglossningen som varierar i antal...

    Det enklaste är att testa någon månad med ägglossningstester så vet du säkert.

    Här står det lite mer:
    http://www.niomanader.se/content.asp?ID=22

    Lycka till!
  7. Hemlig vårmamma
    #4
    Jag har oregelbunden ägglossning. Oftas har jag väldigt tidigt, typ på dag 8 men ibland på dag 14. Jag har en menscykel på 27 dagar. Bästa sättet att räkna ut äl är att använda äl-stickor. Utan dem skulle jag aldrig kunnat räkna ut min konstiga äl.
  8. 4
    Jag har oregelbunden ägglossning. Oftas har jag väldigt tidigt, typ på dag 8 men ibland på dag 14. Jag har en menscykel på 27 dagar. Bästa sättet att räkna ut äl är att använda äl-stickor. Utan dem skulle jag aldrig kunnat räkna ut min konstiga äl.
  9. anonymt namn
    #5

    Kolla tecken

    I vanliga fall är flytningarna gulvita och tjocka. När du har ägglossning blir de genomskinliga och tunna. Det är för att spermierna lättare skall ta sig in.
  10. 5
    Kolla tecken I vanliga fall är flytningarna gulvita och tjocka. När du har ägglossning blir de genomskinliga och tunna. Det är för att spermierna lättare skall ta sig in.

Liknande trådar

  1. ägglossning?
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 10:58
  2. Ägglossning
    By anonymt namn in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 19:18
  3. ägglossning??
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 07:31
  4. När ägglossning?
    By Höstros in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 22:34
  5. Ägglossning den 15/10
    By jesifer in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 09:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar