Fosterrörelser eller förvärkar
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Fosterrörelser eller förvärkar

    Vet inte hur det är för er men skulle var aintressant att veta. Själv känner jag inte skillnaden på värkar och fosterrörelser, bara att det gör förbannat ont och att magen blir helt hård. Det ilar och hugger långt ner i låren och jag antar att det är bebben som håller på att fixera sig men så har det varit i ett par veckor nu. Riktigt obehagligt. Gör det ont när era bebisar rör sig i magen?
  2. 1
    Fosterrörelser eller förvärkar Vet inte hur det är för er men skulle var aintressant att veta. Själv känner jag inte skillnaden på värkar och fosterrörelser, bara att det gör förbannat ont och att magen blir helt hård. Det ilar och hugger långt ner i låren och jag antar att det är bebben som håller på att fixera sig men så har det varit i ett par veckor nu. Riktigt obehagligt. Gör det ont när era bebisar rör sig i magen?
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Nej, det gör det inte annat än om den kommer åt någon nerv eller mina revben. Låter lite konstigt att det ska göra så ont, men jag är inte erfaren nog att säga varför. Vad säger din bm?
  4. 2
    Nej, det gör det inte annat än om den kommer åt någon nerv eller mina revben. Låter lite konstigt att det ska göra så ont, men jag är inte erfaren nog att säga varför. Vad säger din bm?
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Magen blir inte hård bara av att bebisen rör sig, man kan känna olika kroppsdelar som ju är hårda men hela magen blir inte hård. Däremot kan bebisen röra sig under sammandragningarna vilket kan göra riktigt ont! Sonen blev skitförbannad så fort jag hade sammandragningar och stretade, sparkade och sprattlade som en galning vilket gjorde oooooont!! Han var riktigt stark också vilket dom kommenterade både under och efter förlossningen, han lyfte bla huvudet högt helt själv innan han var en timme gammal vilket tydligen inte är specielt vanligt.
  6. 3
    Magen blir inte hård bara av att bebisen rör sig, man kan känna olika kroppsdelar som ju är hårda men hela magen blir inte hård. Däremot kan bebisen röra sig under sammandragningarna vilket kan göra riktigt ont! Sonen blev skitförbannad så fort jag hade sammandragningar och stretade, sparkade och sprattlade som en galning vilket gjorde oooooont!! Han var riktigt stark också vilket dom kommenterade både under och efter förlossningen, han lyfte bla huvudet högt helt själv innan han var en timme gammal vilket tydligen inte är specielt vanligt.

Liknande trådar

  1. Förvärkar eller?
    By MondoCane in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 17:42
  2. Förvärkar eller allvar?
    By anna_kd in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 20:09
  3. Sammandragn. eller förvärkar?
    By eject in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 13:58
  4. Bara förvärkar - eller???
    By -Jalla- in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 16:12
  5. Sd eller förvärkar??
    By Linda m Elias o bf 29/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar