Umgängesyta för 11 åring
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Umgängesyta för 11 åring

    Våra barn delar rum, dom är 8 och 11 (fyller i sept), nu vill inte stora tjejen bjuda hem kompisar för lillasyster är alltid där dom är. Vi håller på att bygga ut, men det tar tid, då byggaren plötsligt har personal som sagt upp sig. Så nu funderar jag på att köpa en begagnad friggebod som hon kan ha att ungås med kompisar i, tror ni att det kan funka?
    Hon kommer då att få medverka att inreda den, måla mm. Har hittat en sin kostar "bara" 5 000 kronor.
    Tror ni att hon skulle tycka det skulle vara roligt?
  2. 1
    Umgängesyta för 11 åring Våra barn delar rum, dom är 8 och 11 (fyller i sept), nu vill inte stora tjejen bjuda hem kompisar för lillasyster är alltid där dom är. Vi håller på att bygga ut, men det tar tid, då byggaren plötsligt har personal som sagt upp sig. Så nu funderar jag på att köpa en begagnad friggebod som hon kan ha att ungås med kompisar i, tror ni att det kan funka?
    Hon kommer då att få medverka att inreda den, måla mm. Har hittat en sin kostar "bara" 5 000 kronor.
    Tror ni att hon skulle tycka det skulle vara roligt?
  3. maylin
    #2

    svarar

    Visst kan väl det vara en bra ide att få ett eget utrymme för att kunna umgås med kompisar. Egen friggeboda kan ju bli jättemysigt. Men det höst och hur löser ni det med värmen då?
    Min 11 åring delar rum med sin bror på 9 år som brukar också hänga efter storebror då han har kompisar. Men vi brukar försöka få honom att hitta på egna saker eller fara till en egen kompis så att 11 åringen får vara ifred. Det finns ju fler rum i en bostad såa tt de kan ta varsitt.
    Hoppas det löser sig!
  4. 2
    svarar Visst kan väl det vara en bra ide att få ett eget utrymme för att kunna umgås med kompisar. Egen friggeboda kan ju bli jättemysigt. Men det höst och hur löser ni det med värmen då?
    Min 11 åring delar rum med sin bror på 9 år som brukar också hänga efter storebror då han har kompisar. Men vi brukar försöka få honom att hitta på egna saker eller fara till en egen kompis så att 11 åringen får vara ifred. Det finns ju fler rum i en bostad såa tt de kan ta varsitt.
    Hoppas det löser sig!

Liknande trådar

  1. Boktips till 8-åring och 6-åring
    By Stella** in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 11:06
  2. Lektips 4-åring och 1,5-åring? (långt)
    By Gaaah in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 21:39
  3. 5-åring som en 2-åring igen?
    By desperat och rådvill in forum Bokstavsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 22:21
  4. 5-åring som en 2-åring igen?
    By rådvill... in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 09:13
  5. Mamma, pappa, 3-åring + 1-åring!
    By Mamman in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar