babys utvekling
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    babys utvekling

    babys utvekling
    Fråga ang utveckling
    Hej

    är jätte orolig för våran lilla gabriel .. han är nu snart 7 veckor och ger inga svars leenden alls ? och fäster blicken men inte på oss .. och jollrar inget alls ..

    detta står på 4 veckors babysar skall kunna i bvc boken ?

    hur är era små ?

    han är ju född i vecka 37 gör detta någon skillnad han är ju inte ålders korrigerad ?
    han blev också svårt sjuk i blodförgiftning som 9 dagars baby och hamnade på neo 1 vecka och går fortfarande på penicilin kan det spela in med ?


    MVH ANN
  2. 1
    babys utvekling babys utvekling
    Fråga ang utveckling
    Hej

    är jätte orolig för våran lilla gabriel .. han är nu snart 7 veckor och ger inga svars leenden alls ? och fäster blicken men inte på oss .. och jollrar inget alls ..

    detta står på 4 veckors babysar skall kunna i bvc boken ?

    hur är era små ?

    han är ju född i vecka 37 gör detta någon skillnad han är ju inte ålders korrigerad ?
    han blev också svårt sjuk i blodförgiftning som 9 dagars baby och hamnade på neo 1 vecka och går fortfarande på penicilin kan det spela in med ?


    MVH ANN
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Först och främst tycker jag att du ska kontakta bvc om du är orolig.

    Mitt barn (som förresten också föddes i v37) började le vid sex veckors ålder. Jag minns det för en väninna sade till mig när han var nyfödd att barn ofta börjar le vid sex veckors ålder och det stämde på honom.
  4. 2
    Först och främst tycker jag att du ska kontakta bvc om du är orolig.

    Mitt barn (som förresten också föddes i v37) började le vid sex veckors ålder. Jag minns det för en väninna sade till mig när han var nyfödd att barn ofta börjar le vid sex veckors ålder och det stämde på honom.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Precis som Cefe tycker jag att du ska prata med BVC. Du går ju säkert dit och väger och mäter med jämna mellanrum, passa på då!

    Det kan vara så enkelt att du har större "krav" på vad svarsleende är. Jag tyckte inte att mina barn log, men BVC-ssk var fullt nöjd med den millisekund av ryckning i mungipan som sonen presterade.
    Dessutom får man alltid ta tabeller över vad barnen "ska" kunna med en rejäl nypa salt.
  6. 3
    Precis som Cefe tycker jag att du ska prata med BVC. Du går ju säkert dit och väger och mäter med jämna mellanrum, passa på då!

    Det kan vara så enkelt att du har större "krav" på vad svarsleende är. Jag tyckte inte att mina barn log, men BVC-ssk var fullt nöjd med den millisekund av ryckning i mungipan som sonen presterade.
    Dessutom får man alltid ta tabeller över vad barnen "ska" kunna med en rejäl nypa salt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Jag minns faktiskt inte, jag har aldrig varit speciellt noga med att mäta barnet enligt tabeller. Allting kommer och visar det sig (mycket) senare att det är något fel så är det i alla fall inget man kan göra för en sjuveckors baby mer än att öva på kontakt med det
  8. 4
    Jag minns faktiskt inte, jag har aldrig varit speciellt noga med att mäta barnet enligt tabeller. Allting kommer och visar det sig (mycket) senare att det är något fel så är det i alla fall inget man kan göra för en sjuveckors baby mer än att öva på kontakt med det
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Jo, det kan vara bra att justera för dom veckorna han är tidig. Så är han sju veckor och föddes i 37+0 så är han alltså "egentligen" 4 veckor... Ta det lugnt du.
  10. 5
    Jo, det kan vara bra att justera för dom veckorna han är tidig. Så är han sju veckor och föddes i 37+0 så är han alltså "egentligen" 4 veckor... Ta det lugnt du.
  11. anonymt namn
    #6

    jösses

    vad har du att oroadig för?
    han är ju inte sjuk. Det kommer. Alla barn är olika.
  12. 6
    jösses vad har du att oroadig för?
    han är ju inte sjuk. Det kommer. Alla barn är olika.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    HEJ

    det som är är att han är mycket sjuk liten baby .. så man blir extra nojig .. men när han var 11 veckor kom det första leendet och ögon kontakt

    MVH... tack för alla svar !
  14. 7
    HEJ

    det som är är att han är mycket sjuk liten baby .. så man blir extra nojig .. men när han var 11 veckor kom det första leendet och ögon kontakt

    MVH... tack för alla svar !

Liknande trådar

  1. Jag tittar på house of babys
    By cilia m june & lisa in forum _0907 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 15:54
  2. babys utvekling
    By Skruttan04 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 22:08
  3. lär dig din babys språk
    By pysmunken in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 21:39
  4. Hur känner ni era babys?
    By Jen- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 10:25
  5. Utvekling
    By Jessica05 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 19:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar