hjärtat går sönder
Barnsjukdomar
  1. anonymt namn
    #1

    hjärtat går sönder

    Hejsan

    Det här är lite känsligt så jag vill inte riktigt säga "vem jag är" så att säga...men jag har Touretts syndrom ... och har en del tics. Nu har min fyraåriga tös börjat harkla sig okontrollerat, hela tiden...Jag vet att barn kan börja med "ovanor" som går över av sig självt men jag blir helt förkrossad när jag hör henne. Jag vet ju hur jobbigt det är att leva med tics inte minst i skolan.... Min son som är några år äldre började blinka mycket när han var mindre men det har gått över som tur är. BVC-sköterskan har rått mig att ignorera dotterns tics i en månad för att ge det tid att försvinna men .. ja, jag vet inte vad jag vill säga med det här inlägget egenligen, är bara jätteledsen för hennes skull och hoppas väl att någon skall säga komma med en mirakellösning
  2. 1
    hjärtat går sönder Hejsan

    Det här är lite känsligt så jag vill inte riktigt säga "vem jag är" så att säga...men jag har Touretts syndrom ... och har en del tics. Nu har min fyraåriga tös börjat harkla sig okontrollerat, hela tiden...Jag vet att barn kan börja med "ovanor" som går över av sig självt men jag blir helt förkrossad när jag hör henne. Jag vet ju hur jobbigt det är att leva med tics inte minst i skolan.... Min son som är några år äldre började blinka mycket när han var mindre men det har gått över som tur är. BVC-sköterskan har rått mig att ignorera dotterns tics i en månad för att ge det tid att försvinna men .. ja, jag vet inte vad jag vill säga med det här inlägget egenligen, är bara jätteledsen för hennes skull och hoppas väl att någon skall säga komma med en mirakellösning
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Hej!

    Det är klart att det är jobbigt när ett barn får något som man (av egen erfarenhet eller inte) vet att det kan komma att orsaka stora svårigheter i framtiden.
    Samma för oss när vår son fick sin Asperger diagnos. Hela världen störtade in... Då...
    Men sen har man fattat och insett att life goes on.

    Så hoppas nu i ditt fall att ticsen går över och att ditt barn inte kommer att ha samma besvär av dom som du har haft...

    Kan inte säga så mycket mer...

    Såg förresten ett program en gång på TV att en man hade en dosa inopererad i huvudet som skickade stötar, om jag minns rätt. Hans tourettes var väldigt extremt och med hjälp av denna dosa helt borta. Så visst finns det mirakelmetoder.

    KRAM och njut av ditt underbara barn!

    Mamsen72
  4. 2
    Hej!

    Det är klart att det är jobbigt när ett barn får något som man (av egen erfarenhet eller inte) vet att det kan komma att orsaka stora svårigheter i framtiden.
    Samma för oss när vår son fick sin Asperger diagnos. Hela världen störtade in... Då...
    Men sen har man fattat och insett att life goes on.

    Så hoppas nu i ditt fall att ticsen går över och att ditt barn inte kommer att ha samma besvär av dom som du har haft...

    Kan inte säga så mycket mer...

    Såg förresten ett program en gång på TV att en man hade en dosa inopererad i huvudet som skickade stötar, om jag minns rätt. Hans tourettes var väldigt extremt och med hjälp av denna dosa helt borta. Så visst finns det mirakelmetoder.

    KRAM och njut av ditt underbara barn!

    Mamsen72
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Du kan messa Paxelle om hon inte susar förbi här, för hon har kunskaper om tourettes.
  6. 3
    Du kan messa Paxelle om hon inte susar förbi här, för hon har kunskaper om tourettes.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    hej jag förstår att du är orolig ,det behöver inte betyda att ditt barn får torettes också , försök att nochalera det så mkt som möjligt . Det kan ju lägga sig märkte att min ena son utav diagnos faktiskt började harkla sig ett par veckor men det var en besvärande kli i halsen . Nu har det lagt sig och inte återkommit mera. Jag har en son med tourettes och hans tics kommer och går. jag skulle ta kontakt med barnhab om jag ser att det inte går över .
  8. 4
    hej jag förstår att du är orolig ,det behöver inte betyda att ditt barn får torettes också , försök att nochalera det så mkt som möjligt . Det kan ju lägga sig märkte att min ena son utav diagnos faktiskt började harkla sig ett par veckor men det var en besvärande kli i halsen . Nu har det lagt sig och inte återkommit mera. Jag har en son med tourettes och hans tics kommer och går. jag skulle ta kontakt med barnhab om jag ser att det inte går över .
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5

    vår son har haft

    tics vid olika tillfällen men det har gått över. Det började vid 1 års ålderna när vi trodde att han stammade men det var "omtagningar " som det heter.Sen har han haft harklingar, knäcka fingrar (höll på länge) snurra med fingrarna i håret, det senaste är att "skaka" på ena armen. Vi gör ingen stor sak av det men försöker göra honom uppmärksam själv vad han gör. Han är nu 9 år.
  10. 5
    vår son har haft tics vid olika tillfällen men det har gått över. Det började vid 1 års ålderna när vi trodde att han stammade men det var "omtagningar " som det heter.Sen har han haft harklingar, knäcka fingrar (höll på länge) snurra med fingrarna i håret, det senaste är att "skaka" på ena armen. Vi gör ingen stor sak av det men försöker göra honom uppmärksam själv vad han gör. Han är nu 9 år.

Liknande trådar

  1. längtar hem så hjärtat går sönder...
    By Anonym in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 23:31
  2. Jag går sönder!
    By geggamojs in forum _0905 Majbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 07:14
  3. Jag går sönder...
    By Så ledsen in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 17:22
  4. Slå sönder
    By anonymt namn in forum Styvfamiljer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 08:32
  5. Jag går sönder!
    By starlet1 in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 10:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar