Hjälp, råd om badrutiner
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Hjälp, råd om badrutiner

    Hur ska vi göra:
    Lisa Lo gillar vatten, i lagom mängd. Från att ha älskat att bada är hon nu mer restrektiv. Hon sitter gärna i en liten balja och plaskar, men duschen är hon rädd för. Och hon skriker, som att hon var livrädd, när vi blöter henens hår. Hon vill inte ha vatten över naveln, då gråter hon och verkar rädd.

    Hur ska vi göra? jag vill inte att hon ska bli rädd för vatten och att tvätta sig. Samtidigt måste hon ju bli ren, det måste svida att vara svettig och skitig i hårbotten och på kroppen.
  2. 1
    Hjälp, råd om badrutiner Hur ska vi göra:
    Lisa Lo gillar vatten, i lagom mängd. Från att ha älskat att bada är hon nu mer restrektiv. Hon sitter gärna i en liten balja och plaskar, men duschen är hon rädd för. Och hon skriker, som att hon var livrädd, när vi blöter henens hår. Hon vill inte ha vatten över naveln, då gråter hon och verkar rädd.

    Hur ska vi göra? jag vill inte att hon ska bli rädd för vatten och att tvätta sig. Samtidigt måste hon ju bli ren, det måste svida att vara svettig och skitig i hårbotten och på kroppen.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Leka

    Hon kanske vill ha en svamp att leka med i badet, och burkar att hälla med, en tratt? Såna saker som gör att det naturligt rinner lite vatten här och där i badet... just duchen för egentligen ett himla oväsen och så dyker liksom vatten upp någon annanstans ifrån, kan ju vara lite läskigt om man vill ha koll på läget.
    Men har hon lite olika häll-grejer att leka med själv, och hon badar rätt ofta kommer hon nog snart gå med på att ni häller lite försiktigt också. Sålänge hon är ren i hudveck och så klarar hon sej ett par veckor med skitigt hår, skulle jag säga
  4. 2
    Leka Hon kanske vill ha en svamp att leka med i badet, och burkar att hälla med, en tratt? Såna saker som gör att det naturligt rinner lite vatten här och där i badet... just duchen för egentligen ett himla oväsen och så dyker liksom vatten upp någon annanstans ifrån, kan ju vara lite läskigt om man vill ha koll på läget.
    Men har hon lite olika häll-grejer att leka med själv, och hon badar rätt ofta kommer hon nog snart gå med på att ni häller lite försiktigt också. Sålänge hon är ren i hudveck och så klarar hon sej ett par veckor med skitigt hår, skulle jag säga
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Här hade vi också lite problem förut.
    Oliver var jätte rädd för dusch strålarna..men jag tog allt steg för steg..först fick han bara sitta i sin stol och titta på medans jag duschade..sen fick han komma upp i min famn..numera sitter han på dusch golvet medans jag tvättar honom. Fast tvätta håret tycker han är lite obehagligt men det funkar.

    Har du testat att ta en liten burk med vatten bara och skölja ur håret med istället för dusch slangen? Det kan göra stor skillnad.
    Annars finns det ju en dusch skärm man kan köpa..hindrar ju vattnet från att åka ner i ansiktet samt öron. Det kan ju vara den biten som är otäck också.

    Här har oliver fått lekt med tomma toapappersrullar och tomma tampong askar medans jag tvättar håret på honom..det är spännande att se hur pappret blir mjukare och mjukare..
  6. 3
    Här hade vi också lite problem förut.
    Oliver var jätte rädd för dusch strålarna..men jag tog allt steg för steg..först fick han bara sitta i sin stol och titta på medans jag duschade..sen fick han komma upp i min famn..numera sitter han på dusch golvet medans jag tvättar honom. Fast tvätta håret tycker han är lite obehagligt men det funkar.

    Har du testat att ta en liten burk med vatten bara och skölja ur håret med istället för dusch slangen? Det kan göra stor skillnad.
    Annars finns det ju en dusch skärm man kan köpa..hindrar ju vattnet från att åka ner i ansiktet samt öron. Det kan ju vara den biten som är otäck också.

    Här har oliver fått lekt med tomma toapappersrullar och tomma tampong askar medans jag tvättar håret på honom..det är spännande att se hur pappret blir mjukare och mjukare..

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Badrutiner
    By Bapelsin in forum _1106 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 21:21
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar