Vad åt ni på första dejten...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Vad åt ni på första dejten...

    med den man/kvinna du är tillsammans med nu (eller senaste om du inte har någon)? Jag menar då middagsdejt hemma hos antingen dig eller partnern.

    Min stackars man fick endast pasta med parmesanost för det var absolut inte meningen att han skulle hänga med mig hem men i vilket fall fick han hänga med för att ta ett glas vin innan vi skulle gå på restaurang. Sen kom ett åskväder som medförde att vi inte kunde gå ut och det enda jag hade i kylskåpet var en bit parmesanost.
  2. 1
    Vad åt ni på första dejten... med den man/kvinna du är tillsammans med nu (eller senaste om du inte har någon)? Jag menar då middagsdejt hemma hos antingen dig eller partnern.

    Min stackars man fick endast pasta med parmesanost för det var absolut inte meningen att han skulle hänga med mig hem men i vilket fall fick han hänga med för att ta ett glas vin innan vi skulle gå på restaurang. Sen kom ett åskväder som medförde att vi inte kunde gå ut och det enda jag hade i kylskåpet var en bit parmesanost.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Min var aldrig hemma hos mig, jag var bara hemma hos honom, vi åt pepparbiff...Jag var 19 år...
  4. 2
    Min var aldrig hemma hos mig, jag var bara hemma hos honom, vi åt pepparbiff...Jag var 19 år...
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Popcorn och rom-och-cola-grogg. 21 år sen hemma i min etta jag boddei då. Verkligen kulinariskt,
  6. 3
    Popcorn och rom-och-cola-grogg. 21 år sen hemma i min etta jag boddei då. Verkligen kulinariskt,
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Fisksoppa...eh..gryta....

    Jag gjorde en skaldjurssoppa med grädde och saffran men han, som bad om ursäkt för att han var en kvart sen när han kom, var TVÅ timmar och en kvart senare än vi hade sagt så det hade hunnit bli gryta. Med rätt torr fisk... *s*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    Fisksoppa...eh..gryta.... Jag gjorde en skaldjurssoppa med grädde och saffran men han, som bad om ursäkt för att han var en kvart sen när han kom, var TVÅ timmar och en kvart senare än vi hade sagt så det hade hunnit bli gryta. Med rätt torr fisk... *s*
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Vi åt på Laxrestaurangen i Falkenberg. Vi ville vara på neutral mark, han bodde då i GBG och jag lika långt söderut, vi körde halva vägen var och möttes i Falkenberg och hade en underbar dag på höststormiga ständer och promenerade genom övergivna sommarstugeområden...
  10. 5
    Vi åt på Laxrestaurangen i Falkenberg. Vi ville vara på neutral mark, han bodde då i GBG och jag lika långt söderut, vi körde halva vägen var och möttes i Falkenberg och hade en underbar dag på höststormiga ständer och promenerade genom övergivna sommarstugeområden...
  11. Medlem sedan
    Feb 1999
    #6

    Första dejten hemma hos mig

    Jag bjöd på älgfilé, potatisgratäng, sallad och vin....
  12. 6
    Första dejten hemma hos mig Jag bjöd på älgfilé, potatisgratäng, sallad och vin....
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Min förra älskling, min stora kärlek i livet hittills... Vi var och handlade tillsammans när han kom hit första gången... men vad åt vi? Ingen aning!! Gissningsvis drack vi mjölk eller vatten eftersom han är nykterist. JAg minns en massa från den träffen, men vad vi åt är helt borta...
  14. 7
    Min förra älskling, min stora kärlek i livet hittills... Vi var och handlade tillsammans när han kom hit första gången... men vad åt vi? Ingen aning!! Gissningsvis drack vi mjölk eller vatten eftersom han är nykterist. JAg minns en massa från den träffen, men vad vi åt är helt borta...
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Svår fråga, verkligen...

    När vi blev tillsammans var båda två bostadslösa. Jag bodde hos en vän till oss båda och han hemma hos sina föräldrar en snabbis, så det blev som ingen middagsdate direkt. Däremot så flyttade vi ihop efter 1,5 vecka och då var det väl mest som en underbar vardag på en gång

    Svårt att komma ihåg eftersom vi åt tillsammans varje dag då...
  16. 8
    Svår fråga, verkligen...

    När vi blev tillsammans var båda två bostadslösa. Jag bodde hos en vän till oss båda och han hemma hos sina föräldrar en snabbis, så det blev som ingen middagsdate direkt. Däremot så flyttade vi ihop efter 1,5 vecka och då var det väl mest som en underbar vardag på en gång

    Svårt att komma ihåg eftersom vi åt tillsammans varje dag då...
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Oj....igen aning

    Vi träffades genom ett fritidsintresse och var ihop redan när vi bodde kvar hos våra föräldrar. Jag var 19 år då.
  18. 9
    Oj....igen aning Vi träffades genom ett fritidsintresse och var ihop redan när vi bodde kvar hos våra föräldrar. Jag var 19 år då.
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #10
    Första träffen hos honom, åt vi spagetti och falukorv. Hans barn var hemma så det blev barnvänligt Sen när de gått till mamman nån dag senare så åt vi nåt mumsig - men åter igen... ingen aning om vad, bara minns att vi hade kul i köket
  20. 10
    Första träffen hos honom, åt vi spagetti och falukorv. Hans barn var hemma så det blev barnvänligt Sen när de gått till mamman nån dag senare så åt vi nåt mumsig - men åter igen... ingen aning om vad, bara minns att vi hade kul i köket
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #11
    Jag minns verkligen inte! Han som jag numera är gift med var i alla fall hemma hos mig på dejt första gången. Förmodligen serverade jag väl nån mat, men jag minns inte alls vilken?
  22. 11
    Jag minns verkligen inte! Han som jag numera är gift med var i alla fall hemma hos mig på dejt första gången. Förmodligen serverade jag väl nån mat, men jag minns inte alls vilken?
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12
    Inget alls, vi träffades medan jag var fattig student och hade endast korta stunder då vi kunde träffas (eftersom han var lantbrukarson i en annan stad), då åkte vi till hamnen och åt hamburgare i bilen i stället. Alternativt drack rödtjut i min studentlägenhet.
  24. 12
    Inget alls, vi träffades medan jag var fattig student och hade endast korta stunder då vi kunde träffas (eftersom han var lantbrukarson i en annan stad), då åkte vi till hamnen och åt hamburgare i bilen i stället. Alternativt drack rödtjut i min studentlägenhet.
  25. Medlem sedan
    Mar 2007
    #13
    Drack te, dvs jag bjöd på te och det visade sig att han var en kaffe tunna dricker sällan...! Så kan det gå men vi är gifta ännu, gjorde visseligen annat också på den dejten fast kanske inte det ni tror...
  26. 13
    Drack te, dvs jag bjöd på te och det visade sig att han var en kaffe tunna dricker sällan...! Så kan det gå men vi är gifta ännu, gjorde visseligen annat också på den dejten fast kanske inte det ni tror...
  27. Medlem sedan
    Apr 2003
    #14
    vi hade middagsdejt hemma hos mig. Vi åt Älgbiff med smörslungad potatis, rödvinssås å en massa massa vin.
    Inte konstigt att vi blev så jädrans kära va
  28. 14
    vi hade middagsdejt hemma hos mig. Vi åt Älgbiff med smörslungad potatis, rödvinssås å en massa massa vin.
    Inte konstigt att vi blev så jädrans kära va
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15
    Fläskfilé och potatisgratäng och vin åt vi, hemma hos mig vår första dejt
  30. 15
    Fläskfilé och potatisgratäng och vin åt vi, hemma hos mig vår första dejt
  31. Medlem sedan
    Feb 2008
    #16
    *s* Det kan ha varit enda gången i livet han drack te Men det behövdes säkert till motvikt till alla liter kaffe han får i sig...
  32. 16
    *s* Det kan ha varit enda gången i livet han drack te Men det behövdes säkert till motvikt till alla liter kaffe han får i sig...
  33. Medlem sedan
    Sep 2005
    #17
    Mums dom har god mat!
  34. 17
    Mums dom har god mat!
  35. Medlem sedan
    Apr 2000
    #18

    Jag måste tänkta efter

    Första daten vi var på var vi med våra barn på Busborgen och sen åt vi på MAX (date utan kroppkontakt förutom en avskedskram). Andra gången vi träffas var också med barnen i pulkabacken så då vart det kaffe och bulle

    Efter det var vi på bio och vi hamna hemma hos honom så första datematen vart nog förutom det med barnen vår frukost tillsammans. Juice och smörgås

    Vi datea inte som det bruka vara för han har oftast sina barn när han inte jobbar. En otroligt bra kock som tom fick fiskgryta gjord på gädda att smaka gott.

    Nu är vi bara vänner
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  36. 18
    Jag måste tänkta efter Första daten vi var på var vi med våra barn på Busborgen och sen åt vi på MAX (date utan kroppkontakt förutom en avskedskram). Andra gången vi träffas var också med barnen i pulkabacken så då vart det kaffe och bulle

    Efter det var vi på bio och vi hamna hemma hos honom så första datematen vart nog förutom det med barnen vår frukost tillsammans. Juice och smörgås

    Vi datea inte som det bruka vara för han har oftast sina barn när han inte jobbar. En otroligt bra kock som tom fick fiskgryta gjord på gädda att smaka gott.

    Nu är vi bara vänner
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #19
    Han kom över dagen efter, med en veggo-pizza jag var vegetarian på den tiden...det var väldigt rart tycker jag! Andra dejten åt vi på kinakrog, friterade jätteräkor

    Han var så charmig så jag gifte mig med honom senare - och numer är han hobbykock så vi äter massor med gott fortfarande
  38. 19
    Han kom över dagen efter, med en veggo-pizza jag var vegetarian på den tiden...det var väldigt rart tycker jag! Andra dejten åt vi på kinakrog, friterade jätteräkor

    Han var så charmig så jag gifte mig med honom senare - och numer är han hobbykock så vi äter massor med gott fortfarande
  39. Medlem sedan
    May 2003
    #20
    Senaste dejten, ja då gjorde vi räksmörgåsar.
    Drack gott vitt vin till
  40. 20
    Senaste dejten, ja då gjorde vi räksmörgåsar.
    Drack gott vitt vin till
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. första dejten?
    By Anonym in forum Singelmingel
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 21:16
  2. Första dejten
    By Lina in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 14:52
  3. Första dejten - hur var den?
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 09:36
  4. efter första dejten
    By sofiii in forum Kärlek & relationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 16:56
  5. första "dejten"...
    By fikonstina in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar