Kaskadkräkningar
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Kaskadkräkningar

    Min dotter har haft kaskadkräkningar 3 ggr idag
    Första gången imorse över hela min säng måste väl gå o kemtvätta??
    Sen kräktes hon får ca 1,5 timmar sen över hela henne och hennes täcke. När jag skulle bära henne bort till badrummet för att torka av och byta kläder fick jag också en "kräkdusch" över HELA mig och henne

    Hon har ärvt både min och makens gener med kaskadkräkningar

    Skulle gärna vilja ha tips på vad jag kan göra för att hon inte ska kräkas så mycket och om det är något särskillt jag bör tänka på??!

    Får ju gråten i halsen varje gång hon spyr och det forsar genom mun och näsa på henne

    Tacksam för tips.
  2. 1
    Kaskadkräkningar Min dotter har haft kaskadkräkningar 3 ggr idag
    Första gången imorse över hela min säng måste väl gå o kemtvätta??
    Sen kräktes hon får ca 1,5 timmar sen över hela henne och hennes täcke. När jag skulle bära henne bort till badrummet för att torka av och byta kläder fick jag också en "kräkdusch" över HELA mig och henne

    Hon har ärvt både min och makens gener med kaskadkräkningar

    Skulle gärna vilja ha tips på vad jag kan göra för att hon inte ska kräkas så mycket och om det är något särskillt jag bör tänka på??!

    Får ju gråten i halsen varje gång hon spyr och det forsar genom mun och näsa på henne

    Tacksam för tips.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Stackars lilla tösabit! Det låter inte roligt för varken henne eller er. Har hört om dom som har det så och det är jobbigt när det är så mycket....här kan jag gnälla över lite kräkningar, ska nog sluta med det
    Jag hittade några smarta kräklappar dom hade på HM. Avlånga rundande frotté och med kantband runt dem. Sådana köpte jag igår för att rädda lite av våra kläder, fast dom hjälper ju inte vid kaskadkräkningar. Hoppas det lättar snart så hon får behålla maten mer.
  4. 2
    Stackars lilla tösabit! Det låter inte roligt för varken henne eller er. Har hört om dom som har det så och det är jobbigt när det är så mycket....här kan jag gnälla över lite kräkningar, ska nog sluta med det
    Jag hittade några smarta kräklappar dom hade på HM. Avlånga rundande frotté och med kantband runt dem. Sådana köpte jag igår för att rädda lite av våra kläder, fast dom hjälper ju inte vid kaskadkräkningar. Hoppas det lättar snart så hon får behålla maten mer.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Så där höll vår stora dotter på tills hon var ca fyra månader. Minea kan göra så ibland, men det är inte så ofta numera. Jag har eg inget riktigt bra tips, för jag tycker jag testade allt möjligt med stora dottern och inget hjälpte... Det var bara att se till att alltid ha med flera ombyten både till henne ochmig varje gång vi skulle ivåg någonstans.

    Hoppas det slutar för henne snart!
  6. 3
    Så där höll vår stora dotter på tills hon var ca fyra månader. Minea kan göra så ibland, men det är inte så ofta numera. Jag har eg inget riktigt bra tips, för jag tycker jag testade allt möjligt med stora dottern och inget hjälpte... Det var bara att se till att alltid ha med flera ombyten både till henne ochmig varje gång vi skulle ivåg någonstans.

    Hoppas det slutar för henne snart!
  7. Anonym
    #4
    Nestargel från apoteket! Är ett fruktkärnmjöl, funkar verkligen jättebra! Googla det så hittar du mer info! Man måste beställa det på apteket, är inget som bruka finnas hemma!
  8. 4
    Nestargel från apoteket! Är ett fruktkärnmjöl, funkar verkligen jättebra! Googla det så hittar du mer info! Man måste beställa det på apteket, är inget som bruka finnas hemma!

Liknande trådar

  1. Baby med kaskadkräkningar
    By 3barnsmamma in forum Mage & tarm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 20:22
  2. Kaskadkräkningar
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 21:48
  3. Kaskadkräkningar
    By Jool in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 10:44
  4. Kaskadkräkningar
    By ia-fia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 20:17
  5. Hjälp! Kaskadkräkningar
    By Anna m Cindy in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 12:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar