3-åring som pillar på snippan
_05 Vårbarn
  1. Trådstartare
    #1

    3-åring som pillar på snippan

    Har en dotter som gärna pillar på snippan, för att det är skönt. Hon kan sitta framför tv:n och pilla och blir alldeles svettig och andfådd. Detta har också hänt på dagis under vilan. Vi har pratat med henne om detta och förklarat att om hon vill pilla så får hon göra det i sin säng när hon är själv. Inte bland folk och inte på dagis. För jag vill inte förbjuda henne att göra det, då lär det blir ännu roligare.

    Är detta bara en fas som gäller att härda ut? Tacksam för tankar och råd.
  2. 1
    3-åring som pillar på snippan Har en dotter som gärna pillar på snippan, för att det är skönt. Hon kan sitta framför tv:n och pilla och blir alldeles svettig och andfådd. Detta har också hänt på dagis under vilan. Vi har pratat med henne om detta och förklarat att om hon vill pilla så får hon göra det i sin säng när hon är själv. Inte bland folk och inte på dagis. För jag vill inte förbjuda henne att göra det, då lär det blir ännu roligare.

    Är detta bara en fas som gäller att härda ut? Tacksam för tankar och råd.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag vet inte om det är en fas men vi har samma situation här hemma och har löst det på samma sätt.
    Även storebror, 6år gillar att pilla på sin snopp och det samma gäller för honom - sängen för där får man vara själv och ifred.
    Pilla får de göra så mycket de vill så länge de håller sig i sängen.
  4. 2
    Jag vet inte om det är en fas men vi har samma situation här hemma och har löst det på samma sätt.
    Även storebror, 6år gillar att pilla på sin snopp och det samma gäller för honom - sängen för där får man vara själv och ifred.
    Pilla får de göra så mycket de vill så länge de håller sig i sängen.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Vår tjej (som nu är 5) gjorde också så när hon var ca 3 år. Fast hon satt med byxor på och rörde sig fram och tillbaka. Jag frågade henne vad hon gjorde, hon sa att det var skönt. Pratade med BVC om det, och de sa att vi skulle avvakta. Efter ca ett år så slutade hon.
    De hade även märkt på dagis vad hon gjorde.
  6. 3
    Vår tjej (som nu är 5) gjorde också så när hon var ca 3 år. Fast hon satt med byxor på och rörde sig fram och tillbaka. Jag frågade henne vad hon gjorde, hon sa att det var skönt. Pratade med BVC om det, och de sa att vi skulle avvakta. Efter ca ett år så slutade hon.
    De hade även märkt på dagis vad hon gjorde.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Självklart är nerver fullt fungerande även i det området redan på nyfödda. Barnet upplever en skön känsla när de pillar på sig själva men sex är något helt annat och har inget med detta pillande att göra.
  8. 4
    Självklart är nerver fullt fungerande även i det området redan på nyfödda. Barnet upplever en skön känsla när de pillar på sig själva men sex är något helt annat och har inget med detta pillande att göra.
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Skönt att höra att vi har resonerat "rätt". Tack för ditt svar!
    // Pippimamma
    med lill-Pippi (11 feb-05) och lillebror (11 april -08)
  10. 5
    Skönt att höra att vi har resonerat "rätt". Tack för ditt svar!
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Helt normalt, inget att oroa sig för, men jag tycker ni resonerar rätt när ni säger att hon ska vara ensam. Privat är ett ord jag brukar använda för sådant.
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  12. 6
    Helt normalt, inget att oroa sig för, men jag tycker ni resonerar rätt när ni säger att hon ska vara ensam. Privat är ett ord jag brukar använda för sådant.

Liknande trådar

  1. När barn pillar in
    By lördagsKAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 14:35
  2. syskon som pillar på varandra
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 10:37
  3. Pillar navelludd...
    By miffot in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 14:29
  4. Om jag pillar mej i naveln
    By petronela in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 14:45
  5. pillar på ALLT
    By mammaGåR in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 18:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar