börjat jobba
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    börjat jobba

    Jag har mått så himla bra denna graviditeten....helt chockerande eftersom jag har haft grym foglossning mm mm de andra gångerna. Nu börjar jag tro att det kan ha berott på att jag har haft semester de senaste veckorna. Jag började jobba i måndags och nu har jag så himla ont i ryggen, fötterna har svullnat till fotbollar (det har de inte gjort förrän nu) och halsbränna har jag hela kvällen....suck....hoppas det bara beror på ovana och att det blir bättre nästa vecka. Jag sitter mycket still på jobbet och sitter och tittar i mikroskop, det kanske ger svullna fötter (?) och allt kaffe jag häller i mig kanske ger upphov till halsbränna (?)

    Finns det någon huskur för att minska fotsvullnad?

    På senaste UL fick vi även reda på att vi troligen väntar ett ganska stort barn (de andra två har också varit stora)....kanske har hon en tillväxtspurt nu och det är det som känns ?!?!

    Ja ja nu är det helg
  2. 1
    börjat jobba Jag har mått så himla bra denna graviditeten....helt chockerande eftersom jag har haft grym foglossning mm mm de andra gångerna. Nu börjar jag tro att det kan ha berott på att jag har haft semester de senaste veckorna. Jag började jobba i måndags och nu har jag så himla ont i ryggen, fötterna har svullnat till fotbollar (det har de inte gjort förrän nu) och halsbränna har jag hela kvällen....suck....hoppas det bara beror på ovana och att det blir bättre nästa vecka. Jag sitter mycket still på jobbet och sitter och tittar i mikroskop, det kanske ger svullna fötter (?) och allt kaffe jag häller i mig kanske ger upphov till halsbränna (?)

    Finns det någon huskur för att minska fotsvullnad?

    På senaste UL fick vi även reda på att vi troligen väntar ett ganska stort barn (de andra två har också varit stora)....kanske har hon en tillväxtspurt nu och det är det som känns ?!?!

    Ja ja nu är det helg
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Jag har också haft väldigt stora problem med fogarna m.m. under mina graviditeter, inte den första men de andra två.
    Nu 4:e gången har jag hunnit passera mitten av graviditeten innan fogarna börjat bråka ordentligt.
    Jag har också fått stora barn och vi ska på tillväxt -ul även denna graviditet. Hur stora barn har ni fått? Spännande att jämföra krämpor med någon annan med stora barn.
    Mina barn:
    1:a 4000g 52cm född v.39+6
    2:a 4645g 53cm född v.40+3
    3:a 5300g 57cm född v.40+5
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  4. 2
    Jag har också haft väldigt stora problem med fogarna m.m. under mina graviditeter, inte den första men de andra två.
    Nu 4:e gången har jag hunnit passera mitten av graviditeten innan fogarna börjat bråka ordentligt.
    Jag har också fått stora barn och vi ska på tillväxt -ul även denna graviditet. Hur stora barn har ni fått? Spännande att jämföra krämpor med någon annan med stora barn.
    Mina barn:
    1:a 4000g 52cm född v.39+6
    2:a 4645g 53cm född v.40+3
    3:a 5300g 57cm född v.40+5
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Så tråkigt att du börjat må dåligt när du mått så bra innan. Hoppas att din kropp vänjer sig med jobbet snart, hur länge ska du jobba innan du blir mammaledig?
    Mycket kaffe kan väl vara en orsak till halsbrännan!

    Hjälp mot svullna fötter har jag tyvärr inte, har aldrig lidit av det. Men kan tänka mig att det kommer om man sitter mycket!?

    Hade själv foglossning när jag väntade ettan och med tvåan kunde jag knappt gå de sista månaderna.... nu har jag bara små känningar ännu.

    Har också fött två stora barn, men inte fått något tillväxt ul denna gång. MEN magen är ENORM redan
    1:a barnet var 4500g och 53cm
    2:a barnet var 4780g och 56cm, båda pojkar.

    Ha en skön helg!
    Kramis
  6. 3
    Så tråkigt att du börjat må dåligt när du mått så bra innan. Hoppas att din kropp vänjer sig med jobbet snart, hur länge ska du jobba innan du blir mammaledig?
    Mycket kaffe kan väl vara en orsak till halsbrännan!

    Hjälp mot svullna fötter har jag tyvärr inte, har aldrig lidit av det. Men kan tänka mig att det kommer om man sitter mycket!?

    Hade själv foglossning när jag väntade ettan och med tvåan kunde jag knappt gå de sista månaderna.... nu har jag bara små känningar ännu.

    Har också fött två stora barn, men inte fått något tillväxt ul denna gång. MEN magen är ENORM redan
    1:a barnet var 4500g och 53cm
    2:a barnet var 4780g och 56cm, båda pojkar.

    Ha en skön helg!
    Kramis
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    oj oj oj

    Jag försöker intala mig själv att man inte behöver få större och större barn, men ser man på dig så.......tja.

    Min första, en flicka, vägde 4 kg (gick 5 dagar över tiden), men andra, en pojke, vägde 4400 (gick 8 dagar över tiden). Nu väntar jag en flicka, så jag hoppades på ett mindre barn, men så verkar det inte bli I och för sig är det ju mest huvudstorleken som har betydelse (men mina barn har haft ganska stora huvuden också). Har dina förlossningar blivit jobbigare med större barn? Jag är själv ganska liten i kroppen , så det känns lite märkligt att jag bär på så stora barn.
  8. 4
    oj oj oj Jag försöker intala mig själv att man inte behöver få större och större barn, men ser man på dig så.......tja.

    Min första, en flicka, vägde 4 kg (gick 5 dagar över tiden), men andra, en pojke, vägde 4400 (gick 8 dagar över tiden). Nu väntar jag en flicka, så jag hoppades på ett mindre barn, men så verkar det inte bli I och för sig är det ju mest huvudstorleken som har betydelse (men mina barn har haft ganska stora huvuden också). Har dina förlossningar blivit jobbigare med större barn? Jag är själv ganska liten i kroppen , så det känns lite märkligt att jag bär på så stora barn.
  9. Medlem sedan
    Jun 2000
    #5

    Hej

    Kommer du få gå på något mer UL för att kolla storleken? Undra om det finns en gräns för hur stort barnet får beräknas vara innan man rekomenderar kejsarsnitt.
    Jag har inte lidit så mycket av den stora bebisen.....förrän nu då när fötterna svullnar upp osv. Helt plötsligt känner jag att jag är ganska nöjd på gravidfronten, skulle gärna slippa magen nu ett tag faktiskt.
  10. 5
    Hej Kommer du få gå på något mer UL för att kolla storleken? Undra om det finns en gräns för hur stort barnet får beräknas vara innan man rekomenderar kejsarsnitt.
    Jag har inte lidit så mycket av den stora bebisen.....förrän nu då när fötterna svullnar upp osv. Helt plötsligt känner jag att jag är ganska nöjd på gravidfronten, skulle gärna slippa magen nu ett tag faktiskt.
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Mina förlossningar har blivit lättare för varje barn trots storleksökningen. Kan inte påstå att de glidit ut eller ploppat som en del skriver om, men ut har de kommit med hjälp av lirkande och yttrepress. 1:a gången blev jag tångförlöst.
    Mina barn har haft huvudmått på 37cm och 36cm.
    Det konstiga är att jag aldrig får speciellt stor mage så bm och läkare brukar behöva överbevisas med ul innan de förstår hur stora barn jag bär. Jag är 173cm lång och det kanske kan ha en del med saken att göra vad det gäller hur jag bär mina barn.
    Vi har födelsevikter på över 5kg både i min och makens släkt, men vi vet inte om de varit överburna eller inte. Våra barn har ju blivit stora utan att jag gått över tiden.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  12. 6
    Mina förlossningar har blivit lättare för varje barn trots storleksökningen. Kan inte påstå att de glidit ut eller ploppat som en del skriver om, men ut har de kommit med hjälp av lirkande och yttrepress. 1:a gången blev jag tångförlöst.
    Mina barn har haft huvudmått på 37cm och 36cm.
    Det konstiga är att jag aldrig får speciellt stor mage så bm och läkare brukar behöva överbevisas med ul innan de förstår hur stora barn jag bär. Jag är 173cm lång och det kanske kan ha en del med saken att göra vad det gäller hur jag bär mina barn.
    Vi har födelsevikter på över 5kg både i min och makens släkt, men vi vet inte om de varit överburna eller inte. Våra barn har ju blivit stora utan att jag gått över tiden.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Hej! Ska träffa läkaren i v36 och då får jag veta om det blir nåt tillväxtUL.... har fött båda pojkarna på normalt sätt och det var inga problem, så BM oroar sig inte så mycket ifall det blir en stor bebis igen. MEN visst skulle det vara roligt att veta före!
  14. 7
    Hej! Ska träffa läkaren i v36 och då får jag veta om det blir nåt tillväxtUL.... har fött båda pojkarna på normalt sätt och det var inga problem, så BM oroar sig inte så mycket ifall det blir en stor bebis igen. MEN visst skulle det vara roligt att veta före!

Liknande trådar

  1. Börjat jobba
    By fru ragge in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 19:50
  2. Börjat jobba!
    By Jenny m 3 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 05:25
  3. Börjat jobba :(
    By Mette med ToJ in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 15:08
  4. Börjat jobba...
    By Agneta H med 3 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 20:54
  5. Börjat jobba
    By ninali in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 17:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar