90-tals kläder??? - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #21

    jepp

    det tycker jag iafall, att det inte fanns något direkt nytt som blivit tidstypiskt. Ett hopplock. Fast hur är 00- talet månntro?
  2. 21
    jepp det tycker jag iafall, att det inte fanns något direkt nytt som blivit tidstypiskt. Ett hopplock. Fast hur är 00- talet månntro?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #22
    Lite så såg jag ut (minus blonderingen m utväxt) -87/-88.
  4. 22
    Lite så såg jag ut (minus blonderingen m utväxt) -87/-88.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #23
    Ja, väldigt kort skinnjacka hade jag också där i början. Men jag tror att min stolthet var mer figursydd. Det var strax innan det brakade loss med de spräckliga skjortorna...
  6. 23
    Ja, väldigt kort skinnjacka hade jag också där i början. Men jag tror att min stolthet var mer figursydd. Det var strax innan det brakade loss med de spräckliga skjortorna...
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #24
    Allt är väl redan gjort kanske...?
    Minns inget direkt typiskt för nittiotalet egentligen,annat än västar och bodys...
  8. 24
    Allt är väl redan gjort kanske...?
    Minns inget direkt typiskt för nittiotalet egentligen,annat än västar och bodys...
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #25

    Jeans som man har klippt

    upp på sidorna nere vid bensluten. Helst på både in och utsidan *ryser vid minnet*
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  10. 25
    Jeans som man har klippt upp på sidorna nere vid bensluten. Helst på både in och utsidan *ryser vid minnet*
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #26
    Nä, det är ju det som är haken. Det fanns just inget mode. Det var liksom bara vanliga byxor och tröjor, eller har man glömt?
  12. 26
    Nä, det är ju det som är haken. Det fanns just inget mode. Det var liksom bara vanliga byxor och tröjor, eller har man glömt?
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #27
    Ja, men just det. Till de svarta platåskorna!!
  14. 27
    Ja, men just det. Till de svarta platåskorna!!
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #28
    Pilotjackan förstås!! Den hade jag glömt, men den finns inte heller kvar i garderoben. Ni vet den bruna skinnjackan med ljus luddig krage och ludd längst ned vid ärmsluten.
  16. 28
    Pilotjackan förstås!! Den hade jag glömt, men den finns inte heller kvar i garderoben. Ni vet den bruna skinnjackan med ljus luddig krage och ludd längst ned vid ärmsluten.
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #29

    "Bombarjacka"

    i dun av märket Boomerang
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  18. 29
    "Bombarjacka" i dun av märket Boomerang
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #30
    Ett axplock:

    Tights och andra tajta brallisar, typ ridbyxor
    Stickade tröjor med virkade kanter
    Boots av div slag
    Grova kängor
    Höga ganska smala klackar
    Krokopräglade läder i skor, väskor, skärp
    Breda skärp med stora spännen
    Polotröjor! Helst tajta
    Kavaj ovanpå polon
    Raka jeans
    Jeansjacka

    Äh, nu kommer jag inte på mer
  20. 30
    Ett axplock:

    Tights och andra tajta brallisar, typ ridbyxor
    Stickade tröjor med virkade kanter
    Boots av div slag
    Grova kängor
    Höga ganska smala klackar
    Krokopräglade läder i skor, väskor, skärp
    Breda skärp med stora spännen
    Polotröjor! Helst tajta
    Kavaj ovanpå polon
    Raka jeans
    Jeansjacka

    Äh, nu kommer jag inte på mer
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #31
    Jag hade cykelbyxor, och ett par svarta tajts med svart mönster, som en tapet. *ryser*
  22. 31
    Jag hade cykelbyxor, och ett par svarta tajts med svart mönster, som en tapet. *ryser*
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #32
    Jag minns ett par Marcel Marongiou-brallor som jag hade. De var midnattsblå, tajta m blixtlås i sidan och paljetter över hela rumpan. Och en Jean Paul Gaultier-jacka i svart jeanstyg (den har jag fortfarande kvar) som hade metallplåtar på framsidan. Oh, those were the days.
  24. 32
    Jag minns ett par Marcel Marongiou-brallor som jag hade. De var midnattsblå, tajta m blixtlås i sidan och paljetter över hela rumpan. Och en Jean Paul Gaultier-jacka i svart jeanstyg (den har jag fortfarande kvar) som hade metallplåtar på framsidan. Oh, those were the days.
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #33

    Filippa K jeans :D

    Gah vad jag älskade mina Filippa K jeans
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  26. 33
    Filippa K jeans :D Gah vad jag älskade mina Filippa K jeans
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #34
    Ja man visade ju ingen byst direkt den här tiden. Lite deppkläder vill jag minnas.
  28. 34
    Ja man visade ju ingen byst direkt den här tiden. Lite deppkläder vill jag minnas.
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #35
    Å, nu minns jag mer! Jag hade ett par skitcoola strumpbyxor som jag köpte i Paris. De var svarta med vita psykadeliska mönster på i gummi, typ. Shit, vad snygg man var. *s* Och fodral-klänningar. Gärna i sammet.
  30. 35
    Å, nu minns jag mer! Jag hade ett par skitcoola strumpbyxor som jag köpte i Paris. De var svarta med vita psykadeliska mönster på i gummi, typ. Shit, vad snygg man var. *s* Och fodral-klänningar. Gärna i sammet.
  31. Medlem sedan
    Apr 2000
    #36
    Var de dem med orange foder?
  32. 36
    Var de dem med orange foder?
  33. Medlem sedan
    Feb 2008
    #37
    Ja han ja! En gång fikade jag och en kompis med honom på nått nattöppet fik, han skulle precis flytta till Paris och bli känd berättade han. Jo, tjena tänkte nog vi men det gick ju bra . Han var väldigt trevlig.
  34. 37
    Ja han ja! En gång fikade jag och en kompis med honom på nått nattöppet fik, han skulle precis flytta till Paris och bli känd berättade han. Jo, tjena tänkte nog vi men det gick ju bra . Han var väldigt trevlig.
  35. Medlem sedan
    Sep 2001
    #38
    Hängde du på Ritz på 80-90-talet? Eller blandar jag ihop det nu?
  36. 38
    Hängde du på Ritz på 80-90-talet? Eller blandar jag ihop det nu?
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #39

    Nej

    min jacka hade inte orange foder men de där riktiga BJ hade det! Boomerang jackan kanske inte kallades så förresten men den var kort och i dun.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  38. 39
    Nej min jacka hade inte orange foder men de där riktiga BJ hade det! Boomerang jackan kanske inte kallades så förresten men den var kort och i dun.
  39. Medlem sedan
    Apr 2000
    #40
    Just det, jag gick ju runt på stan med ett par ridbyxliknande tights. Detta trots ridbyxlår redan vid så ung ålder. Det var självförtroende det :-)
  40. 40
    Just det, jag gick ju runt på stan med ett par ridbyxliknande tights. Detta trots ridbyxlår redan vid så ung ålder. Det var självförtroende det :-)
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. 60-tals kläder
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 17:04
  2. Apropå folk i 1800-tals kläder
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:31
  3. 90 tals kläder??
    By victoria75 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 18:27
  4. Hilfe bitte - 60-tals kläder
    By Angeliqua in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 19:40
  5. 70-tals kläder
    By Elsa in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar