90-tals kläder??? - Sidan 3
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #41
    Nej, inte så mycket. Var där några gånger men inte riktigt min stil, jag var mer discobrutta tror jag
  2. 41
    Nej, inte så mycket. Var där några gånger men inte riktigt min stil, jag var mer discobrutta tror jag
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #42
    Mm, duktig som f*n.
  4. 42
    Mm, duktig som f*n.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #43
    Ja sammet minns jag också nu, det var ju matchande den här "tunga" perioden. Jag hade också många rejäla skor, och flera bekväma pumps med låg och bred klack. Lite flygvärdinneskor. Men jag jobbade med uniformskläder under 90-talet.
  6. 43
    Ja sammet minns jag också nu, det var ju matchande den här "tunga" perioden. Jag hade också många rejäla skor, och flera bekväma pumps med låg och bred klack. Lite flygvärdinneskor. Men jag jobbade med uniformskläder under 90-talet.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #44
    Aha. Det vi kallade discofittor rent av? (Sorry. *s*)
  8. 44
    Aha. Det vi kallade discofittor rent av? (Sorry. *s*)
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #45
    Haha, nej jag var nog inte så bimboaktig i alla fall. Ville mest vara lite glassig liksom. Jag gick på en del klubbar och ville gärna vara lite glamourös
  10. 45
    Haha, nej jag var nog inte så bimboaktig i alla fall. Ville mest vara lite glassig liksom. Jag gick på en del klubbar och ville gärna vara lite glamourös
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #46
    skinnarmband, plastarmband, stentvättade slitna jeans, skinnkavaj kanske gympadojjor. gärna också chockerhalsband/indianhalsband. halvlångt hår väldigt glansigt.
  12. 46
    skinnarmband, plastarmband, stentvättade slitna jeans, skinnkavaj kanske gympadojjor. gärna också chockerhalsband/indianhalsband. halvlångt hår väldigt glansigt.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #47
    Ja, skinnarmbanden hade jag glömt bort. De tyckte jag faktiskt om.
  14. 47
    Ja, skinnarmbanden hade jag glömt bort. De tyckte jag faktiskt om.
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #48
    Aha, sån var jag bara ibland. Hänge förresten mest på bögklubbar.
  16. 48
    Aha, sån var jag bara ibland. Hänge förresten mest på bögklubbar.
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #49
    Jag har kvar en del av mina gamla kläder från den tiden...inget särskilt utmärkande alls.Det som är "normalt" mode är bara sjuttiotalsaktigt eller vanliga toppar,det andra tunikor,trasiga jeans och liknande
  18. 49
    Jag har kvar en del av mina gamla kläder från den tiden...inget särskilt utmärkande alls.Det som är "normalt" mode är bara sjuttiotalsaktigt eller vanliga toppar,det andra tunikor,trasiga jeans och liknande
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #50

    Jag minns 90-talet..

    ..som väldigt anti. Jag hade mycket begagnat, säckiga kläder. Jag knöt scarves runt handlederna. Grova kängor, rufsigt hår. Man knöt grejor i midjan. Det var viktigt att inte se för brydd ut och jag hade noll koll på märken. Jag hade ganska mycket ögonsmink. Svart. Väskan skulle väl hänga långt ner mot knäna har jag för mig. Och sliten skulle den vara.
  20. 50
    Jag minns 90-talet.. ..som väldigt anti. Jag hade mycket begagnat, säckiga kläder. Jag knöt scarves runt handlederna. Grova kängor, rufsigt hår. Man knöt grejor i midjan. Det var viktigt att inte se för brydd ut och jag hade noll koll på märken. Jag hade ganska mycket ögonsmink. Svart. Väskan skulle väl hänga långt ner mot knäna har jag för mig. Och sliten skulle den vara.
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #51
    Mycket kavajer, rätt långa, och en del axelvaddar hängde kvar sen 80-talet en bit in på 90... När jag träffade min man (-90) hade jag på mig senapsfärgade brallor, en vit blus och bruna pumps....Ja, det var ganska "dressat" mode har jag för mig, i början på 90. Tuperad lugg. Långt, permanentat hår. Cykelbyxor. Midjekorta jackor. (Nu snackar vi början på 90!)
    Vid -94 vet jag att de låånga västarna var poppis. Tänker på Ace of Base. Volang och kråsblusar...
  22. 51
    Mycket kavajer, rätt långa, och en del axelvaddar hängde kvar sen 80-talet en bit in på 90... När jag träffade min man (-90) hade jag på mig senapsfärgade brallor, en vit blus och bruna pumps....Ja, det var ganska "dressat" mode har jag för mig, i början på 90. Tuperad lugg. Långt, permanentat hår. Cykelbyxor. Midjekorta jackor. (Nu snackar vi början på 90!)
    Vid -94 vet jag att de låånga västarna var poppis. Tänker på Ace of Base. Volang och kråsblusar...
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #52
    Senapsgula och vinröda byxor hade jag i början på 90-talet. Men det var inget speciellt med modellen om jag minns rätt. Bara helt vanliga byxor.
  24. 52
    Senapsgula och vinröda byxor hade jag i början på 90-talet. Men det var inget speciellt med modellen om jag minns rätt. Bara helt vanliga byxor.
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #53
    Anti... Det är möjligt. Kängorna kommer jag ihåg och väskan. Lite miljötänk också om jag inte minns fel. De här vällingfärgade bomullsplaggen i någon sorts ekotrend som var inne ett tag.
  26. 53
    Anti... Det är möjligt. Kängorna kommer jag ihåg och väskan. Lite miljötänk också om jag inte minns fel. De här vällingfärgade bomullsplaggen i någon sorts ekotrend som var inne ett tag.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #54
    Cowboyboots, tights och långa stickade polotröjor får jag upp en bild av nu... -94 ? Långa trikåklänningar med västar till. Korta jeansjackor...
    Kul att tänka tillbaks :-)
  28. 54
    Cowboyboots, tights och långa stickade polotröjor får jag upp en bild av nu... -94 ? Långa trikåklänningar med västar till. Korta jeansjackor...
    Kul att tänka tillbaks :-)
  29. Medlem sedan
    Jan 2001
    #55
    jag med hade hela handlederna fulla
  30. 55
    jag med hade hela handlederna fulla
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #56
    Oj, just -94 när du skriver om kråsblusar så var jag väldigt grunge.

    Lite olika!
  32. 56
    Oj, just -94 när du skriver om kråsblusar så var jag väldigt grunge.

    Lite olika!
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #57
    Ja just det, krossad sammet! Jag hade hur många plagg som helst i krossad sammet.
  34. 57
    Ja just det, krossad sammet! Jag hade hur många plagg som helst i krossad sammet.
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #58
    Fast jag tycker byxmodellerna vid tidigt nittiotal var väldigt "morot" jämfört med vanliga raka byxor. Alltså hög smal midja, lös lårvidd och avsmalnande mot fötterna. Jämfört med 2000-talet.
  36. 58
    Fast jag tycker byxmodellerna vid tidigt nittiotal var väldigt "morot" jämfört med vanliga raka byxor. Alltså hög smal midja, lös lårvidd och avsmalnande mot fötterna. Jämfört med 2000-talet.
  37. Medlem sedan
    Jun 1999
    #59
    Melrose Place-frisyr. En sådan där upptupperad bulle "där bak".
    Ska man göra saker rätt eller göra rätt saker?
  38. 59
    Melrose Place-frisyr. En sådan där upptupperad bulle "där bak".
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande trådar

  1. 60-tals kläder
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 17:04
  2. Apropå folk i 1800-tals kläder
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:31
  3. 90 tals kläder??
    By victoria75 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 18:27
  4. Hilfe bitte - 60-tals kläder
    By Angeliqua in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 19:40
  5. 70-tals kläder
    By Elsa in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar