svamp!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    svamp!

    Det är väl kolosalt snälla byggare jag har - imorse knackade de på dörren och lämnade in en hink(!) med Karl Johansvamp! Hur mycket som helst och fina var de!
    Så jag stod och rensade svamp som en dåre och skar upp för att torka innan jag och småglina störtade iväg för att fira Äldsta Väninnans födelsedag. När vi kom hem efter att ha hämtat stora flickorna hos mormor, gjorde jag en karljohansvamprisotto till middag och gav killarna. Hoppas att de gillade den. De var nog ännu gladare över ett kuvert med pengar (var de nu ska göra av med dem - de är ju bara här ute hela tiden. Har de aldrig ledigt?)
    Det blir inte alltid som man tänkt sig. Då får man tänka om!

    K: 010127 (f), V: 030212 (f), A: 050426 (m), A: 070130 (f), H: 100630 (f)

    Mikrobloggar: TinTinsTirader
  2. 1
    svamp! Det är väl kolosalt snälla byggare jag har - imorse knackade de på dörren och lämnade in en hink(!) med Karl Johansvamp! Hur mycket som helst och fina var de!
    Så jag stod och rensade svamp som en dåre och skar upp för att torka innan jag och småglina störtade iväg för att fira Äldsta Väninnans födelsedag. När vi kom hem efter att ha hämtat stora flickorna hos mormor, gjorde jag en karljohansvamprisotto till middag och gav killarna. Hoppas att de gillade den. De var nog ännu gladare över ett kuvert med pengar (var de nu ska göra av med dem - de är ju bara här ute hela tiden. Har de aldrig ledigt?)
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Nämen vad söta de är!
  4. 2
    Nämen vad söta de är!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    väldigt rart! Vi var också ute i skogen igår och hittade bara karl Johan. Gott, men jag ville ha kantareller!!
    hur länge till ska byggarna bygga?
  6. 3
    väldigt rart! Vi var också ute i skogen igår och hittade bara karl Johan. Gott, men jag ville ha kantareller!!
    hur länge till ska byggarna bygga?
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    2-3 månader till, blir det väl.
  8. 4
    2-3 månader till, blir det väl.

Liknande trådar

  1. Är det svamp?
    By snart 4 barn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 08:57
  2. Svamp?
    By Jica in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 23:08
  3. svamp?
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 08:52
  4. svamp
    By helle_la in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 22:23
  5. Kan man äta svamp?
    By tl-67 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 17:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar