hemma efter
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    hemma efter

    kalas hos goda vänner. Det var namnkalas (borgerlig motsvarighet till dop) för deras yngste. VI känner dem via maken, men de är verkligen supertrevliga och deras två äldsta är precis lika gamla som våra, så det funkar så bra att umgås. Maken hade förhinder idag, pga sin konferens, men jag for själv. Fasen att jag ska vara så blyg bara. Känner bara några få av deras övriga umgänge och har så svårt att mingla. Hur lär man sig det? Barnen hade kul iaf, och själv hade jag väl också trevligt. Nu har de badat ett välbehövligt bad och varvar ner med Alfons innan nattning.
    Maken tittar på os.
  2. 1
    hemma efter kalas hos goda vänner. Det var namnkalas (borgerlig motsvarighet till dop) för deras yngste. VI känner dem via maken, men de är verkligen supertrevliga och deras två äldsta är precis lika gamla som våra, så det funkar så bra att umgås. Maken hade förhinder idag, pga sin konferens, men jag for själv. Fasen att jag ska vara så blyg bara. Känner bara några få av deras övriga umgänge och har så svårt att mingla. Hur lär man sig det? Barnen hade kul iaf, och själv hade jag väl också trevligt. Nu har de badat ett välbehövligt bad och varvar ner med Alfons innan nattning.
    Maken tittar på os.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    glömde, naturligtvis var det någon som trodde jag var gravid.
    Suck suck, snart köper jag en gördel.
  4. 2
    glömde, naturligtvis var det någon som trodde jag var gravid.
    Suck suck, snart köper jag en gördel.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Det låter mycket trevligt! Åh, Maria, du som är så trevlig borde bjuda lite mer på dig själv så fler upptäcker det härliga med att samtala med dig!

    Jag är ju en riktig babbel-Maja, men kan faktiskt känna mig ganska blyg ändå ibland...jo ganska ofta när jag träffar nya. Mitt bästa knep är att ställa frågor, att få andra att prata med andra ord, det är bra som inledning för sen kan man komma med lite kommentarer till det som de säger, och behöver inte själv komma på en massa saker att prata om. Det gäller att vara nyfiken Man lär sig en massa spännande dessutom.

    Själv har jag pysslat hemma hela dagen, vi försöker ordna i vårt kaos som blev efter att sakerna från malaysia anlände...nästa gång jag säger att jag funderar på att köpa lakan, handdukar, leksaker, dukar eller nåt annat husligt - hindra mig! Böcker borde jag ha livslångt köpstopp på, men det går ju faktiskt inte. Men jag måste nog rensa ut lite, böcker är härliga men det går inte att spara på hur mycket som helst...

    Supertrist förresten att folk inte kan hålla truten när det gäller gravid-spekulationer.

    Kram på lördagskvällen!
  6. 3
    Det låter mycket trevligt! Åh, Maria, du som är så trevlig borde bjuda lite mer på dig själv så fler upptäcker det härliga med att samtala med dig!

    Jag är ju en riktig babbel-Maja, men kan faktiskt känna mig ganska blyg ändå ibland...jo ganska ofta när jag träffar nya. Mitt bästa knep är att ställa frågor, att få andra att prata med andra ord, det är bra som inledning för sen kan man komma med lite kommentarer till det som de säger, och behöver inte själv komma på en massa saker att prata om. Det gäller att vara nyfiken Man lär sig en massa spännande dessutom.

    Själv har jag pysslat hemma hela dagen, vi försöker ordna i vårt kaos som blev efter att sakerna från malaysia anlände...nästa gång jag säger att jag funderar på att köpa lakan, handdukar, leksaker, dukar eller nåt annat husligt - hindra mig! Böcker borde jag ha livslångt köpstopp på, men det går ju faktiskt inte. Men jag måste nog rensa ut lite, böcker är härliga men det går inte att spara på hur mycket som helst...

    Supertrist förresten att folk inte kan hålla truten när det gäller gravid-spekulationer.

    Kram på lördagskvällen!
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4

    Känner igen mig

    Känner mig konstlad när jag "måste" vara social numera Hade jag sagt att jag var blyg medans jag bodde i Sverige hade mina vänner och arbetskamrater gapskrattat *snicker* Jag tror man kommer över det genom att öva, mera parties, go get 'em!
    Och kommentarer om graviditeter tycker jag kanske man kan hålla inne med tills den presumtivt gravida nämner något om det! *kram*
    Precis sett slutet på marathonen när jag kokade kräm =)
    From there to here, and here to there, funny things are everywhere ~ Dr. Seuss

    "Art thou a witch, viva Éspaña?"

    The Spanish Inquisition - Tadfield version
    Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens
  8. 4
    Känner igen mig Känner mig konstlad när jag "måste" vara social numera Hade jag sagt att jag var blyg medans jag bodde i Sverige hade mina vänner och arbetskamrater gapskrattat *snicker* Jag tror man kommer över det genom att öva, mera parties, go get 'em!
    Och kommentarer om graviditeter tycker jag kanske man kan hålla inne med tills den presumtivt gravida nämner något om det! *kram*
    Precis sett slutet på marathonen när jag kokade kräm =)
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    tack dina! Nu blev jag glad. Ska försöka bli bättre på att snacka med folk. det underlättar ju om de är så lättpratade som du :-)
  10. 5
    tack dina! Nu blev jag glad. Ska försöka bli bättre på att snacka med folk. det underlättar ju om de är så lättpratade som du :-)

Liknande trådar

  1. Hemma efter ett
    By Jennie väntar 4:an in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-02, 21:21
  2. hemma efter RUL
    By Black Lady in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 07:09
  3. Hemma efter RUL!
    By Jenny_ in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 07:08
  4. Hemma efter
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 21:34
  5. Hemma efter op
    By F.d bröstlös in forum Kroppsideal
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 16:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar