NEEEEEEEJ!!!!!!!
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    NEEEEEEEJ!!!!!!!

    Jag tuggade precis på en nöt och den kilades fast mellan två tänder. När jag petade till den åkte den iväg och drog med sig en stor bit av tanden också. Det är en tand som är rejält lagad innan (var senast iväg med den för några veckor sen, just med den tanden) så den var ju extra känslig. Nej, nej, nej... 9qw87n v9875(/%&¤()/=))(/(/(//¤##/(= (för att blanka bort det jag just nu sitter och säger hela tiden)!!! Jag känner redan hur det ilar och drar i den, det blir nog tyvärr jouren i morgon. Suck! Ludvig och jag som ska ut och rida i morgon. Jag får ringa efteråt. Vi ska börja klockan nio så om jag ringer klockan tio ska jag väl förhoppningsvis få en tid. Grrrrrrrrrrr............. Och på måndag kan jag definitivt inte, tuffaste dagen på året på jobbet då (terminsstart).
  2. 1
    NEEEEEEEJ!!!!!!! Jag tuggade precis på en nöt och den kilades fast mellan två tänder. När jag petade till den åkte den iväg och drog med sig en stor bit av tanden också. Det är en tand som är rejält lagad innan (var senast iväg med den för några veckor sen, just med den tanden) så den var ju extra känslig. Nej, nej, nej... 9qw87n v9875(/%&¤()/=))(/(/(//¤##/(= (för att blanka bort det jag just nu sitter och säger hela tiden)!!! Jag känner redan hur det ilar och drar i den, det blir nog tyvärr jouren i morgon. Suck! Ludvig och jag som ska ut och rida i morgon. Jag får ringa efteråt. Vi ska börja klockan nio så om jag ringer klockan tio ska jag väl förhoppningsvis få en tid. Grrrrrrrrrrr............. Och på måndag kan jag definitivt inte, tuffaste dagen på året på jobbet då (terminsstart).
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Ånej, vad trist, ont och jobbigt. Det är inte roligt med tänder. Både dyrt och ont.
  4. 2
    Ånej, vad trist, ont och jobbigt. Det är inte roligt med tänder. Både dyrt och ont.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    Hur har det gått???

    Hej Tina!
    Hur har det gått för dig idag? Hoppas att tanden är ordnad, det är ett elände att få tandvärk!!! Hoppas att du mår bättre nu så du fixar terminsstarten imorgon! Läget annars?
    Lycka är en resa inte en destination.
  6. 3
    Hur har det gått??? Hej Tina!
    Hur har det gått för dig idag? Hoppas att tanden är ordnad, det är ett elände att få tandvärk!!! Hoppas att du mår bättre nu så du fixar terminsstarten imorgon! Läget annars?
  7. Medlem sedan
    Dec 2004
    #4
    Eller hur?! Jag har inte ringt än, det har faktiskt inte känts någonting på hela dagen. Däremot är det lite jobbigt när jag äter med en stor krater på ena sidan. I morgon ska jag ringa min egen tandläkare och hoppas att jag får en tid på en gång. De brukar kunna fixa akuta tider ganska bra.

    Jag läste om vad som hade hänt din kompis/bekant... Inte roligt alls. Jag skulle nog ha skickat ett kort tror jag. (För visst var det din signatur? Nu blev jag lite osäker bara för det.).

    Hur är det med din svärmor (svägerska?) förresten?
  8. 4
    Eller hur?! Jag har inte ringt än, det har faktiskt inte känts någonting på hela dagen. Däremot är det lite jobbigt när jag äter med en stor krater på ena sidan. I morgon ska jag ringa min egen tandläkare och hoppas att jag får en tid på en gång. De brukar kunna fixa akuta tider ganska bra.

    Jag läste om vad som hade hänt din kompis/bekant... Inte roligt alls. Jag skulle nog ha skickat ett kort tror jag. (För visst var det din signatur? Nu blev jag lite osäker bara för det.).

    Hur är det med din svärmor (svägerska?) förresten?
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Svärmor ser det bra ut för. Hennes huvudtumör har krympt bra och de 2 små hon hade under armarna är helt borta. Nu återstår en dos cellgift innan operation och strålning (och sen hormonbehandling).

    Jag ska gå förbi mamman i den familjen imorgon och höra om de på nåt sätt behöver hjälp med nåt. Bara för att visa att man finns där om de behöver.
  10. 5
    Svärmor ser det bra ut för. Hennes huvudtumör har krympt bra och de 2 små hon hade under armarna är helt borta. Nu återstår en dos cellgift innan operation och strålning (och sen hormonbehandling).

    Jag ska gå förbi mamman i den familjen imorgon och höra om de på nåt sätt behöver hjälp med nåt. Bara för att visa att man finns där om de behöver.
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6
    Jag har inte ringt idag eftersom jag inte har känt av det alls. Det kanske inte är så smart men jag inbillar mig att det kanske blir billigare att få en tid hos sin egen tandläkare än en jourtandläkare på en söndag. Fast det kunde inte komma olägligare (om nu det finns en läglig tid för en trasig tand), just med tanke på veckan (veckorna) som kommer.

    Annars är allt bra. Jag har precis börjat med GI (i princip samma diet som när jag hade grav.diab.) och har lyckats tappa fem kilo. Det känns skönt. Och det är inte så himla jobbigt med kosten, lite jobbigt att inte äta pasta, som jag tycker så mycket om bara. Hur är det med er? Din mamma? Har kinaresenären kommit hem än? Hoppas att han fick se något av OS åtminstone.
  12. 6
    Jag har inte ringt idag eftersom jag inte har känt av det alls. Det kanske inte är så smart men jag inbillar mig att det kanske blir billigare att få en tid hos sin egen tandläkare än en jourtandläkare på en söndag. Fast det kunde inte komma olägligare (om nu det finns en läglig tid för en trasig tand), just med tanke på veckan (veckorna) som kommer.

    Annars är allt bra. Jag har precis börjat med GI (i princip samma diet som när jag hade grav.diab.) och har lyckats tappa fem kilo. Det känns skönt. Och det är inte så himla jobbigt med kosten, lite jobbigt att inte äta pasta, som jag tycker så mycket om bara. Hur är det med er? Din mamma? Har kinaresenären kommit hem än? Hoppas att han fick se något av OS åtminstone.
  13. Medlem sedan
    Dec 2004
    #7
    Men så skönt (med svärmor)! Det låter väl positivt? Det är omtänksamt och snällt av dig att besöka mamman. Det är inte alla som tänker så när en familj drabbas, många drar sig undan istället. Och inte för att vara elaka alltså, utan för att man inte är säker på vad man ska göra.
  14. 7
    Men så skönt (med svärmor)! Det låter väl positivt? Det är omtänksamt och snällt av dig att besöka mamman. Det är inte alla som tänker så när en familj drabbas, många drar sig undan istället. Och inte för att vara elaka alltså, utan för att man inte är säker på vad man ska göra.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Stackars dig, inte kul med tandläkarkostnaderna. Tack för info om engelskan...har skrivit ut det och ska klistra fast det på pärmen så jag blir påmind!

    Thank`s!! /j
  16. 8
    Stackars dig, inte kul med tandläkarkostnaderna. Tack för info om engelskan...har skrivit ut det och ska klistra fast det på pärmen så jag blir påmind!

    Thank`s!! /j
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9

    Hej hej

    Är tanden fixad nu, eller?!?!

    Jo kinaresenären är hemma sedan i fredags! Han fick biljetter till boxning, så lite fick han se... Annars var det mest jobb.
    Det är bra med oss alla. Thea och Isac var idag på minisim för första gången ("plask och lek"). Thea doppade av misstag huvudet 3ggr och fröknarna fick fånga upp henne (vi föräldrar viftade och var nära att hoppa i bassängen). Angående mamma, så läs på allvarligt sjuka vuxna så har du en ny rapport.

    Dags att ses snart kanske (vi kan väl höras via mejl om det)?
    Lycka är en resa inte en destination.
  18. 9
    Hej hej Är tanden fixad nu, eller?!?!

    Jo kinaresenären är hemma sedan i fredags! Han fick biljetter till boxning, så lite fick han se... Annars var det mest jobb.
    Det är bra med oss alla. Thea och Isac var idag på minisim för första gången ("plask och lek"). Thea doppade av misstag huvudet 3ggr och fröknarna fick fånga upp henne (vi föräldrar viftade och var nära att hoppa i bassängen). Angående mamma, så läs på allvarligt sjuka vuxna så har du en ny rapport.

    Dags att ses snart kanske (vi kan väl höras via mejl om det)?

Liknande trådar

  1. Neeeeeeej!!!
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 15:22
  2. Neeeeeeej!!!!
    By Heidi.P in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 21:53
  3. Neeeeeeej!
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 09:21
  4. oh neeeeeeej
    By CexVa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 09:26
  5. Neeeeeeej...
    By trollpackan in forum Abort
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 15:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar