Gult slemmigt löst bajs
Barnsjukdomar
  1. anonymt namn
    #1

    Gult slemmigt löst bajs

    Min 2 åriga son har varit snorig i snart en vecka (nu är snoret gul/grönt)men annars som vanligt,pigg och full fart,men i dag har han varit lös i magen och bajset har varit gult och slemmigt????
    Vad kan det vara?han har ätit som vanligt och är pigg.Kan det vara magsjuka?ingen annan är dålig och vi har inte träffat nån som är.
  2. 1
    Gult slemmigt löst bajs Min 2 åriga son har varit snorig i snart en vecka (nu är snoret gul/grönt)men annars som vanligt,pigg och full fart,men i dag har han varit lös i magen och bajset har varit gult och slemmigt????
    Vad kan det vara?han har ätit som vanligt och är pigg.Kan det vara magsjuka?ingen annan är dålig och vi har inte träffat nån som är.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Mina barn brukar bli konstiga i magen då de dragit i sig för mycket snor. Har blivit bättre ju bättre de blivit på att snyta sig!
  4. 2
    Mina barn brukar bli konstiga i magen då de dragit i sig för mycket snor. Har blivit bättre ju bättre de blivit på att snyta sig!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    låter som en förkylningsbajs. mina ungar kan oxå bli lite konstiga magen av förkylning.
  6. 3
    låter som en förkylningsbajs. mina ungar kan oxå bli lite konstiga magen av förkylning.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Väldigt vanligt och kan ta ett tag att bli av med. Förkylningen har påverkat tarmbakteriefloran. Undvik stekt och stark mat, gärna mjölkprodukter också ett tag så går det över. OM det håller i sig länge (tror vi fick rådet 1 månad) så kan man söka vårdcentral och göra bajsprov och matdagbok för att se om det ev kan vara allergier.
  8. 4
    Väldigt vanligt och kan ta ett tag att bli av med. Förkylningen har påverkat tarmbakteriefloran. Undvik stekt och stark mat, gärna mjölkprodukter också ett tag så går det över. OM det håller i sig länge (tror vi fick rådet 1 månad) så kan man söka vårdcentral och göra bajsprov och matdagbok för att se om det ev kan vara allergier.

Liknande trådar

  1. slemmigt bajs varför?
    By ~Marie~ in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 13:38
  2. Slemmigt bajs?
    By Cissi med G och A in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 17:28
  3. slemmigt bajs?
    By Nina med 3 busar in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 21:41
  4. Slemmigt gele-bajs!
    By ks66 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 10:33
  5. slemmigt bajs?
    By undrande mor in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 15:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar