hur gör ni för att få rätt på...
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    hur gör ni för att få rätt på...

    kvällsrutinen? alltså, vi gör samma sak varje kväll men ibland eller ganska ofta så vill hon bara inte sova. ligger och babblar och skriker till oss i vardagsrummet. vi säger då bara god natt eller nu ska du sova för klockan är mycket.

    försöker ta bort sömnstunden på dagen nu men det går inte alltid och då blir det så här. hur göra? sen så ska hon ju snart börja dagis igen och då går det ju inte att lägga sig vid niotiden på kvällen ibland senare. hur gjorde ni när ni började lägga era barn tidigare?
  2. 1
    hur gör ni för att få rätt på... kvällsrutinen? alltså, vi gör samma sak varje kväll men ibland eller ganska ofta så vill hon bara inte sova. ligger och babblar och skriker till oss i vardagsrummet. vi säger då bara god natt eller nu ska du sova för klockan är mycket.

    försöker ta bort sömnstunden på dagen nu men det går inte alltid och då blir det så här. hur göra? sen så ska hon ju snart börja dagis igen och då går det ju inte att lägga sig vid niotiden på kvällen ibland senare. hur gjorde ni när ni började lägga era barn tidigare?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    För min lilla donna har följande gällt och det funkade för den stora sonen

    Nummer 1: Middagslur bort. Innan den var det jobbigt. Och ja, det var inte alltid kul när hon egentligen ville somna på dagen. Men det var en vecka som var rörig sen blev livet enklare

    Nummer 2: Fasta rutiner. Veta att när Bolibompa är slut är det sagodags, sen släcks lampan. ENORMT tråkigt kan tyckas, men det funkar
  4. 2
    För min lilla donna har följande gällt och det funkade för den stora sonen

    Nummer 1: Middagslur bort. Innan den var det jobbigt. Och ja, det var inte alltid kul när hon egentligen ville somna på dagen. Men det var en vecka som var rörig sen blev livet enklare

    Nummer 2: Fasta rutiner. Veta att när Bolibompa är slut är det sagodags, sen släcks lampan. ENORMT tråkigt kan tyckas, men det funkar
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    börja från början

    Jag tyckte vi hade jättebra sömnrutiner förut. Läste saga och sedan var det i säng kl 8. Funkade 90% av gångerna utan problem. Men nu när nappen tagits bort (2 måndare sedan) så känns det som vi börjat om från 0. Ropar för att få in mig i sovrummet. Tårar ibland upparbetat till hysteri. Numera sover hon nästan aldrig hela natten i sin säng, utan kommer över till mig någon gång under natten. Är såååå trött.
    Usch. Hoppas att det är en fas.
  6. 3
    börja från början Jag tyckte vi hade jättebra sömnrutiner förut. Läste saga och sedan var det i säng kl 8. Funkade 90% av gångerna utan problem. Men nu när nappen tagits bort (2 måndare sedan) så känns det som vi börjat om från 0. Ropar för att få in mig i sovrummet. Tårar ibland upparbetat till hysteri. Numera sover hon nästan aldrig hela natten i sin säng, utan kommer över till mig någon gång under natten. Är såååå trött.
    Usch. Hoppas att det är en fas.

Liknande trådar

  1. wow snacka om rätt person på rätt plats
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 12:04
  2. Rätt person på rätt plats....
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-03, 12:38
  3. Vilka val har du rätt/inte rätt att göra
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 20:07
  4. Rätt kvinna på rätt plats
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 18:11
  5. Rätt kvinna på rätt plats
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 09:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar