dusch och gympa?
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    dusch och gympa?

    Brukar era barn tvätta håret efter gymnastiken oxå?
    Jag känner att med Rebeccas långa hår och hennes väldigt lugna (långsam) tempo
    att det är overkill.....vad tycker ni skall dom klara av det själva i ettan?

    Hon har gymnastik 2 ggr i veckan.
  2. 1
    dusch och gympa? Brukar era barn tvätta håret efter gymnastiken oxå?
    Jag känner att med Rebeccas långa hår och hennes väldigt lugna (långsam) tempo
    att det är overkill.....vad tycker ni skall dom klara av det själva i ettan?

    Hon har gymnastik 2 ggr i veckan.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Isac tvättar inte håret....

    efter idrotten. Han kan tvätta sitt hår själv hemma, men då kollar vi alltid innan han kliver ur, och ofta får han skölja en gång till, så jag skulle inte säga att han klara det själv. Dessutom har de ju oftast begränsad tid i duschen, och iallfall på Isacs skola vill de helst inte att de tvättar håret.
  4. 2
    Isac tvättar inte håret.... efter idrotten. Han kan tvätta sitt hår själv hemma, men då kollar vi alltid innan han kliver ur, och ofta får han skölja en gång till, så jag skulle inte säga att han klara det själv. Dessutom har de ju oftast begränsad tid i duschen, och iallfall på Isacs skola vill de helst inte att de tvättar håret.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Min son tvättar inte håret efter gympan. Har till och med sagt att jag inte vill att han blöter ner håret. Känns inte bra att springa ut med blött hår när det kallt och vinter. Och så himla svettigt är det inte redan i ettan att man måste varken blöta ner det eller tvätta det.
    När han blir större och närmar sig tonåren... då kommer han kanske vilja själv, men då får det stå för honom.. Och då kan han ju torka håret bättre själv oxå osv.
  6. 3
    Min son tvättar inte håret efter gympan. Har till och med sagt att jag inte vill att han blöter ner håret. Känns inte bra att springa ut med blött hår när det kallt och vinter. Och så himla svettigt är det inte redan i ettan att man måste varken blöta ner det eller tvätta det.
    När han blir större och närmar sig tonåren... då kommer han kanske vilja själv, men då får det stå för honom.. Och då kan han ju torka håret bättre själv oxå osv.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4

    Kevin "tvättar"

    Men han har bara ca 4mm hår på huvudet, så det är i princip torrt när han kliver ur duschen.
    Vet att några i klassen använder badmössor när de duschar, P.g.a att de har fasta duschar, annars är det svårt att undvika att bli blöt.
  8. 4
    Kevin "tvättar" Men han har bara ca 4mm hår på huvudet, så det är i princip torrt när han kliver ur duschen.
    Vet att några i klassen använder badmössor när de duschar, P.g.a att de har fasta duschar, annars är det svårt att undvika att bli blöt.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Om det går att undvika

    tycker jag också att hon ska låta bli - det blir ju kallt sedan och så blir det ju bara trassel av alltihop. Tror inte mina killar blött håret efter gympan.
  10. 5
    Om det går att undvika tycker jag också att hon ska låta bli - det blir ju kallt sedan och så blir det ju bara trassel av alltihop. Tror inte mina killar blött håret efter gympan.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6
    Tack alla för svaren.....

    Frågade idag efter gympan hur alla hade gjort ...enligt Rebecca var det 1 tjej (av 5) de är hela 8 barn i klassen,
    som har tvättat håret 1 gång...Det är som ni säger att det får dom göra tids nog när dom blivit äldre.

    Skönt att kunna stämma av med alla andra föräldrar med barn i samma ålder här på AFF .
  12. 6
    Tack alla för svaren.....

    Frågade idag efter gympan hur alla hade gjort ...enligt Rebecca var det 1 tjej (av 5) de är hela 8 barn i klassen,
    som har tvättat håret 1 gång...Det är som ni säger att det får dom göra tids nog när dom blivit äldre.

    Skönt att kunna stämma av med alla andra föräldrar med barn i samma ålder här på AFF .
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    faktum är att jag inte ens

    tänkt skicka med O tvål till skolans gympa. De lär inte härja så han blir svettig på det viset ialla fall. Han har tyckt att det varit nog så bökigt med duschandet innan så det kan gott räcka med att duscha 2ggr/ v i skolan. På det duschar han ju (med tvål o shampoo) i simhallen innan OCH efter simskolan. På jobbet fuinns det ngn som har tvål med sig men ingen behöver duscha ngt hår ... det skulle vi inte hinna rodda... med alla dessa långa och dessutom tjocka hår. *ryser vid tanken* *ler* Går väl an med killarna ;-)


    ~Z
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  14. 7
    faktum är att jag inte ens tänkt skicka med O tvål till skolans gympa. De lär inte härja så han blir svettig på det viset ialla fall. Han har tyckt att det varit nog så bökigt med duschandet innan så det kan gott räcka med att duscha 2ggr/ v i skolan. På det duschar han ju (med tvål o shampoo) i simhallen innan OCH efter simskolan. På jobbet fuinns det ngn som har tvål med sig men ingen behöver duscha ngt hår ... det skulle vi inte hinna rodda... med alla dessa långa och dessutom tjocka hår. *ryser vid tanken* *ler* Går väl an med killarna ;-)


    ~Z
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8
    Halloj!
    hjälper ni dom i duschen hos er?
    här får dom klara sig själva. Jo jag håller med det är ju lite overkill att skicka med tvål o shampoo
    Går O i simskolan? skoj Rebecca gick förförra året men hon hade ju redan lärt sig att simma innan och i simskolan bromsade dom upp det hela så vi skippade det helt hon tog sälen märket i Danmark förra året...Detta året har det inte blivit så mycket simma av i badhuset i alla fall får se till att skärpa oss : )
    Kram
  16. 8
    Halloj!
    hjälper ni dom i duschen hos er?
    här får dom klara sig själva. Jo jag håller med det är ju lite overkill att skicka med tvål o shampoo
    Går O i simskolan? skoj Rebecca gick förförra året men hon hade ju redan lärt sig att simma innan och i simskolan bromsade dom upp det hela så vi skippade det helt hon tog sälen märket i Danmark förra året...Detta året har det inte blivit så mycket simma av i badhuset i alla fall får se till att skärpa oss : )
    Kram
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Nej, jag har sagt att hon inte ska göra det och hon har inte schampo eller balsam med sig, och har faktiskt duschmössa i väskan. Men hon duschar tydligen håret ändå den busan. Min tjeja har dock endast väldigt tjock hår i kort page.

    Mina ettor i skolan brukar inte duscha håret, eller i alla fall inte tvätta det.
  18. 9
    Nej, jag har sagt att hon inte ska göra det och hon har inte schampo eller balsam med sig, och har faktiskt duschmössa i väskan. Men hon duschar tydligen håret ändå den busan. Min tjeja har dock endast väldigt tjock hår i kort page.

    Mina ettor i skolan brukar inte duscha håret, eller i alla fall inte tvätta det.
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10
    Hej !
    kul att höra en tjejsida oxå....killar har ju oftast lite lättare med hårtvätten : )
    Duschmössa är ju ett alternativ (visste inte att dom fanns längre) : )
    Var får man tag på en så'n tro?
  20. 10
    Hej !
    kul att höra en tjejsida oxå....killar har ju oftast lite lättare med hårtvätten : )
    Duschmössa är ju ett alternativ (visste inte att dom fanns längre) : )
    Var får man tag på en så'n tro?
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11
    Jag köpte Emilias på ica maxi för kanske 15 kronor. vi har en hemma oxå som hon använder när hon duschar och håret inte ska bli blött.
  22. 11
    Jag köpte Emilias på ica maxi för kanske 15 kronor. vi har en hemma oxå som hon använder när hon duschar och håret inte ska bli blött.
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12
    Nä, hon tvättar inte håret. Jag brukar fläta det hårt de dagar hon har gympa så gör det inget om det blir vått när hon duschar.
  24. 12
    Nä, hon tvättar inte håret. Jag brukar fläta det hårt de dagar hon har gympa så gör det inget om det blir vått när hon duschar.
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13
    Hej Jo fläta blev det här i morse oxå.... i alla fall en fördel med långt hår då man kan fläta det : )
  26. 13
    Hej Jo fläta blev det här i morse oxå.... i alla fall en fördel med långt hår då man kan fläta det : )
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14
    Oki tackar....då skall jag titta nästa gång vi är där (har ett nyöppnat fint i Borås) ica maxi alltså : )
  28. 14
    Oki tackar....då skall jag titta nästa gång vi är där (har ett nyöppnat fint i Borås) ica maxi alltså : )
  29. Medlem sedan
    Jan 2001
    #15

    Hej,

    nja hjälper o hjälper... jag står med o ser så de inte "somnar" , kommer ihåg vad de ska göra *ler* och så där. Förekommer lite retningar o sånt. Jag brukar vara med killarna, vilket de ibland kommer på att jag är TJEJ.... jag brukar kontra med att jag inte är tjej på detviset och attjag faktiskt har en son som är likagammal som dem och att jag inte tycker att det det minsta spännande med barn som duschar. Svaret brukar bli : "Åh ja det glömde vi. " *ler*

    Oli går i simskola + att han ofta simmar med mormor o morfar ett par gånger i månaden. Ibland tom varje vecka. Om jag fattat rätt så flyttar de upp barnen till en mer avancerad grupp om de lär sig simma tillräckligt under terminens gång. Jag är ju inte med utan det är mormor o morfar som tar Oli dit. Jag jobbar ju när det är.


    ~Zirie

    Ps jag vet jag skulle ringt dig... *blush* ... men fattar inte hur fort tiden går... shit... tack för kläningarna. Det var kul att se dem igen. :-)
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  30. 15
    Hej, nja hjälper o hjälper... jag står med o ser så de inte "somnar" , kommer ihåg vad de ska göra *ler* och så där. Förekommer lite retningar o sånt. Jag brukar vara med killarna, vilket de ibland kommer på att jag är TJEJ.... jag brukar kontra med att jag inte är tjej på detviset och attjag faktiskt har en son som är likagammal som dem och att jag inte tycker att det det minsta spännande med barn som duschar. Svaret brukar bli : "Åh ja det glömde vi. " *ler*

    Oli går i simskola + att han ofta simmar med mormor o morfar ett par gånger i månaden. Ibland tom varje vecka. Om jag fattat rätt så flyttar de upp barnen till en mer avancerad grupp om de lär sig simma tillräckligt under terminens gång. Jag är ju inte med utan det är mormor o morfar som tar Oli dit. Jag jobbar ju när det är.


    ~Zirie

    Ps jag vet jag skulle ringt dig... *blush* ... men fattar inte hur fort tiden går... shit... tack för kläningarna. Det var kul att se dem igen. :-)
  31. Medlem sedan
    Jun 2001
    #16
    Hej ! det är väl jag som skall tacka
    *tittar skamset ner på golvet* bara sex år på mig att lämna tillbaka dom : )

    Det är ju inte så konstigt att vi aldrig hinner höras av då . ) / Kram
    psssst har du flyttat mejla om du inte vill skriva här
  32. 16
    Hej ! det är väl jag som skall tacka
    *tittar skamset ner på golvet* bara sex år på mig att lämna tillbaka dom : )

    Det är ju inte så konstigt att vi aldrig hinner höras av då . ) / Kram
    psssst har du flyttat mejla om du inte vill skriva här
  33. Medlem sedan
    Jan 2001
    #17

    flyttat

    har jag inte. Jag bor kvar i huset. Känns som om jag och O har landat här nu.

    Vad gäller kläningarna så hade jag helt glömt att du hade dem, eller att de överhuvudtaget fanns:-P


    ring eller så fast du får kolla eniro för jag har bytt både mobil o hem telefonnr.

    *k*

    ~Z
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  34. 17
    flyttat har jag inte. Jag bor kvar i huset. Känns som om jag och O har landat här nu.

    Vad gäller kläningarna så hade jag helt glömt att du hade dem, eller att de överhuvudtaget fanns:-P


    ring eller så fast du får kolla eniro för jag har bytt både mobil o hem telefonnr.

    *k*

    ~Z
  35. Medlem sedan
    Jan 2001
    #18

    Nej

    Filippa har också gympa 2 ggr/v och hon behöver bara duscha av sig lite snabbt. Tvättar håret gör hon hemma, ca en gång/v. Hon har så långt hår, så hon behöver balsam och det är inget hon ska behöva hålla på med i skolduschen anser jag!
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  36. 18
    Nej Filippa har också gympa 2 ggr/v och hon behöver bara duscha av sig lite snabbt. Tvättar håret gör hon hemma, ca en gång/v. Hon har så långt hår, så hon behöver balsam och det är inget hon ska behöva hålla på med i skolduschen anser jag!
  37. Medlem sedan
    Jun 2001
    #19
    hej! jo speciellt när vintern kommer och med dessa långhåriga tjejer....hujedamig va kallt och utsätta sig för risk med öron problem o dyl....nej räcker nog väl med att tvätta hemma.
  38. 19
    hej! jo speciellt när vintern kommer och med dessa långhåriga tjejer....hujedamig va kallt och utsätta sig för risk med öron problem o dyl....nej räcker nog väl med att tvätta hemma.

Liknande trådar

  1. Dusch/Bad
    By Beda in forum Mammasnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 20:12
  2. Bad och dusch
    By jenlon in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 21:57
  3. Bad/dusch (OT)
    By Berta99 in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 12:41
  4. En sån där BuS-dusch...
    By annchen in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 00:01
  5. Nu ska jag ta en dusch
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 10:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar