Aktiviteter i höst?
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Aktiviteter i höst?

    Har ni planerat in några roliga aktiviteter i höst?

    Jag och Linnea ska gå på babyrytmik.

    Skulle gärna gått på ÖF också men tyvärr är det bara på eftermiddagar här och då har jag mina stora killar hemma (de slutar kl 12 och kl 13 i skolan).
  2. 1
    Aktiviteter i höst? Har ni planerat in några roliga aktiviteter i höst?

    Jag och Linnea ska gå på babyrytmik.

    Skulle gärna gått på ÖF också men tyvärr är det bara på eftermiddagar här och då har jag mina stora killar hemma (de slutar kl 12 och kl 13 i skolan).
  3. Medlem sedan
    Apr 1998
    #2
    Här blir det jobbande som vanligt.. Samt ÖF när vi har lust och tid....

    Trist att det bara är på eftermiddagen. Men har dom inte babycafé någon dag?
  4. 2
    Här blir det jobbande som vanligt.. Samt ÖF när vi har lust och tid....

    Trist att det bara är på eftermiddagen. Men har dom inte babycafé någon dag?
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3

    Babycafé

    Det finns ett babycafé och jag & Linnea har varit där tre ggr.
    Vi har varit de enda besökarna alla gångerna... Så jag har väl mer eller mindre gett upp hoppet om en social mammaledighet ;-)
    Nu har jag gått här hemma och trallat i ett halvår, och man vänjer sig vid det också.
  6. 3
    Babycafé Det finns ett babycafé och jag & Linnea har varit där tre ggr.
    Vi har varit de enda besökarna alla gångerna... Så jag har väl mer eller mindre gett upp hoppet om en social mammaledighet ;-)
    Nu har jag gått här hemma och trallat i ett halvår, och man vänjer sig vid det också.
  7. Medlem sedan
    Apr 1998
    #4
    Ojdå, inte så välbesökt mao. Trist att det blir så... Men finns det bara vanlig Öf på eftermiddagrna?? Är det för att de med barn som går tre timmar ska gå dit och roa barnen sen?
    Här har vi det nog bra för här finns ÖF både förmiddag och eftermiddag. En eftermiddag är det för unga föräldrar och en förmiddag är det babycafé resten är för alla.
  8. 4
    Ojdå, inte så välbesökt mao. Trist att det blir så... Men finns det bara vanlig Öf på eftermiddagrna?? Är det för att de med barn som går tre timmar ska gå dit och roa barnen sen?
    Här har vi det nog bra för här finns ÖF både förmiddag och eftermiddag. En eftermiddag är det för unga föräldrar och en förmiddag är det babycafé resten är för alla.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Ja, de vänder sig mest till familjer med småbarn/förskolebarn. Jag som har skolbarn hamnar i skarven ;-)
    "Men vi kan ordna ett bord så de kan sitta och pyssla" sa de när jag kollade tiderna...
    Jojo..., kan de få mina killar till att sitta ner och pyssla så är de inte dåliga )D
    Mina vill ju absolut inte följa med dit (där är bara bebisar tycker de) och de är för små för att vara hemma själva.
    Synd för jag hade verkligen behövt ÖF. Gick på vårt gamla ÖF (där vi bodde innan) 2-3 ggr i veckan i 4 år.
  10. 5
    Ja, de vänder sig mest till familjer med småbarn/förskolebarn. Jag som har skolbarn hamnar i skarven ;-)
    "Men vi kan ordna ett bord så de kan sitta och pyssla" sa de när jag kollade tiderna...
    Jojo..., kan de få mina killar till att sitta ner och pyssla så är de inte dåliga )D
    Mina vill ju absolut inte följa med dit (där är bara bebisar tycker de) och de är för små för att vara hemma själva.
    Synd för jag hade verkligen behövt ÖF. Gick på vårt gamla ÖF (där vi bodde innan) 2-3 ggr i veckan i 4 år.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Babysim!

    Hjalmar började babysimma förra måndagen!
    Visserligen i Emmies simgrupp men det funkar, så gjorde vi när vi började simma med Emmie när hon va liten, hon fick börja i Melwins grupp....

    Mer än så har vi inte planerat...
    Det räcker med att både Emmie å Hjalmar badar kl 17.30 på måndagar å Melwin har gympa exakt samma tid!

    Vi har nog svårt att få det att g å ihop med tiderna...
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  12. 6
    Babysim! Hjalmar började babysimma förra måndagen!
    Visserligen i Emmies simgrupp men det funkar, så gjorde vi när vi började simma med Emmie när hon va liten, hon fick börja i Melwins grupp....

    Mer än så har vi inte planerat...
    Det räcker med att både Emmie å Hjalmar badar kl 17.30 på måndagar å Melwin har gympa exakt samma tid!

    Vi har nog svårt att få det att g å ihop med tiderna...
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Jag gick på babysim med mina två stora barn, när de var 3 mån-2 år.
    Skulle gärna gått på det med Linnea också men även det är på eftermiddagar här... *suck*
    Så jag får simma själv med henne när hennes ena storebror är på simskola.

    Det är fullt upp här också.
    Måndag fotbollsträning.
    Tisdag Babyrytmik.
    Onsdag fotbollsträning.
    Torsdag Miniorer.
    Söndag fotbollsträning.

    Sedan är det fotbollsmatcher nästan varje helg + att store killen vill börja spela tennis och mellankillen vill testa judo...
  14. 7
    Jag gick på babysim med mina två stora barn, när de var 3 mån-2 år.
    Skulle gärna gått på det med Linnea också men även det är på eftermiddagar här... *suck*
    Så jag får simma själv med henne när hennes ena storebror är på simskola.

    Det är fullt upp här också.
    Måndag fotbollsträning.
    Tisdag Babyrytmik.
    Onsdag fotbollsträning.
    Torsdag Miniorer.
    Söndag fotbollsträning.

    Sedan är det fotbollsmatcher nästan varje helg + att store killen vill börja spela tennis och mellankillen vill testa judo...
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8

    Rättelse

    Onsdagar har vi både fotbollsträning och simskola... blir visst snurrig bara av att skriva ner alla veckans aktiviteter

    Jag har funderat lite på att träna själv men troooooooor inte det får plats i almanackan
    Det får bli senare... i ett annat liv!
  16. 8
    Rättelse Onsdagar har vi både fotbollsträning och simskola... blir visst snurrig bara av att skriva ner alla veckans aktiviteter

    Jag har funderat lite på att träna själv men troooooooor inte det får plats i almanackan
    Det får bli senare... i ett annat liv!
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Vi har anmält oss till babysim som startar någon gång i september. Sen har vi möjlighet att gå på babycafé. Det är två gånger i veckan och oftast välbesökt. Kyrkan här på orten har något som motsvarar ÖF och de har öppet alla dagar i veckan (förmiddager). Så vi kommer med all säkerhet att kunna roa oss Linnéa och jag.
  18. 9
    Vi har anmält oss till babysim som startar någon gång i september. Sen har vi möjlighet att gå på babycafé. Det är två gånger i veckan och oftast välbesökt. Kyrkan här på orten har något som motsvarar ÖF och de har öppet alla dagar i veckan (förmiddager). Så vi kommer med all säkerhet att kunna roa oss Linnéa och jag.
  19. Medlem sedan
    Jul 2007
    #10
    Jag och W ska börja på babysång i morgon, ska bli kul. Vi provade förra terminen men då kändes det att W var för liten, han blev nästan rädd och väldigt trött. Men nu tror jag att han kommer att uppskatta det ´Här finns det många bra öpnna fsk. så jag ska välja nån/prova mig fram lite, det blir nog öpnna fsk 1-2 grr i veckan. Sen blir det nog även fortsatt många barnvagnspromenader (även om jag tyvärr märkt en tendens att jag börjat uppskatta dem mer än W men små turer blir det i alla fall )
  20. 10
    Jag och W ska börja på babysång i morgon, ska bli kul. Vi provade förra terminen men då kändes det att W var för liten, han blev nästan rädd och väldigt trött. Men nu tror jag att han kommer att uppskatta det ´Här finns det många bra öpnna fsk. så jag ska välja nån/prova mig fram lite, det blir nog öpnna fsk 1-2 grr i veckan. Sen blir det nog även fortsatt många barnvagnspromenader (även om jag tyvärr märkt en tendens att jag börjat uppskatta dem mer än W men små turer blir det i alla fall )
  21. Medlem sedan
    Jul 2007
    #11
    öppna fsk ska det stå... (för snabb på tangenterna)
  22. 11
    öppna fsk ska det stå... (för snabb på tangenterna)
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    Nej inga såna planer. Jag tycker det är rätt skönt att ha dagarna oplanerade faktiskt, sen brukar det ändå fyllas upp med det ena och det andra.
  24. 12
    Nej inga såna planer. Jag tycker det är rätt skönt att ha dagarna oplanerade faktiskt, sen brukar det ändå fyllas upp med det ena och det andra.
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    Vi börjar på babysim på söndag och babymassage nästa vecka. Annars roar vi oss med att umgås med andra bebismammor, känner rätt många som fått barn i år - jättekul!
  26. 13
    Vi börjar på babysim på söndag och babymassage nästa vecka. Annars roar vi oss med att umgås med andra bebismammor, känner rätt många som fått barn i år - jättekul!
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Vi började på babysim i fredags och nu på torsdag börjar vi på mamma-baby yoga. Sen ska vi väl prova på öppet kyrkis när det öppnar igen, det finns i alla fall här på orten. Annars måste vi bila till alla aktiviteter som erbjuds och snuttan hatar att åka bil
    snuttsnutt 080227
  28. 14
    Vi började på babysim i fredags och nu på torsdag börjar vi på mamma-baby yoga. Sen ska vi väl prova på öppet kyrkis när det öppnar igen, det finns i alla fall här på orten. Annars måste vi bila till alla aktiviteter som erbjuds och snuttan hatar att åka bil

Liknande trådar

  1. höst ute, höst i sinne
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 16:20
  2. Aktiviteter i höst?
    By Lilla Lo in forum _01 Höstbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 12:27
  3. Aktiviteter?
    By Filippas mamma! in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 13:45
  4. Aktiviteter
    By Katarina m L o M in forum _0407 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 22:30
  5. Aktiviteter?
    By jenny_u in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 20:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar