Första dagen på dagis!
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Första dagen på dagis!

    I dag var första dagen på dagis efter sommaruppehållet för lillskruttan.
    Hon var där i tre timmar och det här är första gången jag har "tre timmars" och då får man ju göra annat än att jobba när hon var där.
    Konstigt!!!!
    I dag var jag iväg på klädloppis. Så jag hann inte känna av ensamheten. Men i morgon då? DÅ ska jag vara hemma utan henne...
    Undrar hur man gör då? Har liksom aldrig varit med om detta.

    /Anki
    Mamma till 2.
  2. 1
    Första dagen på dagis! I dag var första dagen på dagis efter sommaruppehållet för lillskruttan.
    Hon var där i tre timmar och det här är första gången jag har "tre timmars" och då får man ju göra annat än att jobba när hon var där.
    Konstigt!!!!
    I dag var jag iväg på klädloppis. Så jag hann inte känna av ensamheten. Men i morgon då? DÅ ska jag vara hemma utan henne...
    Undrar hur man gör då? Har liksom aldrig varit med om detta.

    /Anki
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Första dagarna ensam hemma är faktiskt ganska sköna , man hittar alltid något att göra iallafall jag! Bara det att få sitta själv vid datorn och surfa tills man tröttnar av sig själv .

    Du vet väl att ni har rätt till barnomsorg till dottern full tid ända tills den nya bebisen är 1 månad. Min dotter kommer få gå mellan 9-16 ett bra tag till.

    Ha en bra dag idag!

    /Tezse
  4. 2
    Första dagarna ensam hemma är faktiskt ganska sköna , man hittar alltid något att göra iallafall jag! Bara det att få sitta själv vid datorn och surfa tills man tröttnar av sig själv .

    Du vet väl att ni har rätt till barnomsorg till dottern full tid ända tills den nya bebisen är 1 månad. Min dotter kommer få gå mellan 9-16 ett bra tag till.

    Ha en bra dag idag!

    /Tezse
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3

    Nä det känns...

    ... lite skumt att vara ensam hemma när man inte är van vid det. Var som här förra veckan när skolan hade börjat. Kändes väldigt tyst och tomt, men efter bara nån dag så kändes det himla skönt också att få "egentid". Bara ta det lugnt och göra lite vad man känner för.
    Mamma till A -9910, W -0808 och E -0912.
    Drabbades tyvärr av cancer under min senaste graviditet.

    Min blogg...
    http://lindaskriver.blogspot.com
  6. 3
    Nä det känns... ... lite skumt att vara ensam hemma när man inte är van vid det. Var som här förra veckan när skolan hade börjat. Kändes väldigt tyst och tomt, men efter bara nån dag så kändes det himla skönt också att få "egentid". Bara ta det lugnt och göra lite vad man känner för.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Men visst är det olika från kommun till kommun?

    Hos oss får man ha "vanliga" schemat tills bebisen blir två månader, men jag kan tänka mig att vissa kommuner kräver att man går ned på 15 timmar (eller vad de nu erbjuder barn till föräldralediga) direkt man tar ledigt. Eller är det är med en månad något lagstadgat..?
  8. 4
    Men visst är det olika från kommun till kommun?

    Hos oss får man ha "vanliga" schemat tills bebisen blir två månader, men jag kan tänka mig att vissa kommuner kräver att man går ned på 15 timmar (eller vad de nu erbjuder barn till föräldralediga) direkt man tar ledigt. Eller är det är med en månad något lagstadgat..?
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Olika i olika kommuner. Här är det 15 timmar från den dag man börjar vara föräldraledig (dottern börjde förra veckan). Och tar man semester innan får de inte vara där alls. I kommunen vi bodde i förut fick man ha kvar sina tider i en månad också, men tyvärr bestämmer kommunerna detta helt själva. Lagstadgat är endast 15 timmar per vecka.

    Min son är ledsen för han blev av med sin fritidsplats, här får de inte vara på fritids alls. Jag tycker i o f s att det är mysigt att han är hemma men han vill spela pingis/biljard/wii etc som de har på fritids så han är inte så glad...
  10. 5
    Olika i olika kommuner. Här är det 15 timmar från den dag man börjar vara föräldraledig (dottern börjde förra veckan). Och tar man semester innan får de inte vara där alls. I kommunen vi bodde i förut fick man ha kvar sina tider i en månad också, men tyvärr bestämmer kommunerna detta helt själva. Lagstadgat är endast 15 timmar per vecka.

    Min son är ledsen för han blev av med sin fritidsplats, här får de inte vara på fritids alls. Jag tycker i o f s att det är mysigt att han är hemma men han vill spela pingis/biljard/wii etc som de har på fritids så han är inte så glad...
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Och så får min äldste gå 25 timmar efter de första två månaderna eftersom han är fem år gammal (1-3 år 15 tim, 4-5 år 25 tim). Men det är olika i varje kommun!

    För min del passar det bra att Felix går hos dagmamman på heltid nu, han hade nog klättrat på väggarna om han varit tvungen att vara hemma med mamma och bebis som mest sitter i soffan och ammar alternativt försöker sova en stund...
  12. 6
    Och så får min äldste gå 25 timmar efter de första två månaderna eftersom han är fem år gammal (1-3 år 15 tim, 4-5 år 25 tim). Men det är olika i varje kommun!

    För min del passar det bra att Felix går hos dagmamman på heltid nu, han hade nog klättrat på väggarna om han varit tvungen att vara hemma med mamma och bebis som mest sitter i soffan och ammar alternativt försöker sova en stund...

Liknande trådar

  1. Första dagen på dagis
    By michelino in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 16:00
  2. Första dagen på dagis
    By stina2 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 17:37
  3. Första dagen på dagis...
    By MiaKL,S03+K06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 20:35
  4. Första dagen på dagis
    By Arwen_77 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 11:33
  5. Första dagen på dagis!!
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 11:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar