Snart närmar sig 2 årsdagen...!!!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Snart närmar sig 2 årsdagen...!!!

    & min fråga är vad ska era "små" få i födelsedagspresent????

    Jag har väl börjat fundera lite, men det är svårt...
    ***Klädhängare (har sett fina på en inredningsaffär)
    *** En rosa brio dockvagn
    ***Säng (letar efter en gammal växasäng som jag ska måla vit)
    ***Sänglampa
    ***Kläder
    *** Pippi hus
    *** Dunder Karlsson & Blom

    Detta är vad jag har kommit på, men sen får vi se vad det blir. Förhoppningsvis kan man få lite tips av er andra!!!
  2. 1
    Snart närmar sig 2 årsdagen...!!! & min fråga är vad ska era "små" få i födelsedagspresent????

    Jag har väl börjat fundera lite, men det är svårt...
    ***Klädhängare (har sett fina på en inredningsaffär)
    *** En rosa brio dockvagn
    ***Säng (letar efter en gammal växasäng som jag ska måla vit)
    ***Sänglampa
    ***Kläder
    *** Pippi hus
    *** Dunder Karlsson & Blom

    Detta är vad jag har kommit på, men sen får vi se vad det blir. Förhoppningsvis kan man få lite tips av er andra!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Oj, jag har inte ens börjat tänka på det. Vi har en som blir 11 på tisdag så slutet av oktober känns så långt bort.
    Någon liten leksak blir det nog men inte så mycket då hon nyss fått säng och klädgarderoben är proppfull
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  4. 2
    Oj, jag har inte ens börjat tänka på det. Vi har en som blir 11 på tisdag så slutet av oktober känns så långt bort.
    Någon liten leksak blir det nog men inte så mycket då hon nyss fått säng och klädgarderoben är proppfull
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Hmm nu ska vi se....(rullar ut den långa önskelistan)
    Hon har önskat sig av släkt och vänner:

    * Ett disney våffel/toast järn som d blir musse av.
    * Musikpussel
    * Magnet rit tavla (vet inte va d heter igentligen)
    * Talande bok
    * vanliga böcer (typ Nicke nyfiken,nalle phu, bamse dom e poppis)
    *Vanliga pussel
    *Fingerfärg
    *Badkritor
    * Badkarsleksaker
    * Musik/ sagocd

    Och så kläder och pengar så klart .Det kommer säkert att läggas till både en och två saker, d e ju fortfarande en stund kvar till den stora dagen hihi

    Av oss ska hon få ett kök från BR...d enda hon gör e att lagar mat och servera oss och mjukisarna.
    Och så ska jag köpa en rosa lampa med döskalle från EM kan bara inte låta bli hihi.
    Vi brukar köpa saker för 1000kr när d e födelsedag och jul.
  6. 3
    Hmm nu ska vi se....(rullar ut den långa önskelistan)
    Hon har önskat sig av släkt och vänner:

    * Ett disney våffel/toast järn som d blir musse av.
    * Musikpussel
    * Magnet rit tavla (vet inte va d heter igentligen)
    * Talande bok
    * vanliga böcer (typ Nicke nyfiken,nalle phu, bamse dom e poppis)
    *Vanliga pussel
    *Fingerfärg
    *Badkritor
    * Badkarsleksaker
    * Musik/ sagocd

    Och så kläder och pengar så klart .Det kommer säkert att läggas till både en och två saker, d e ju fortfarande en stund kvar till den stora dagen hihi

    Av oss ska hon få ett kök från BR...d enda hon gör e att lagar mat och servera oss och mjukisarna.
    Och så ska jag köpa en rosa lampa med döskalle från EM kan bara inte låta bli hihi.
    Vi brukar köpa saker för 1000kr när d e födelsedag och jul.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Här har vi också påbörjat önskelistan!

    **Tripp trapp stol, vit
    ** docka med potta
    ** Nicke nyfiken docka
    ** duplo
  8. 4
    Här har vi också påbörjat önskelistan!

    **Tripp trapp stol, vit
    ** docka med potta
    ** Nicke nyfiken docka
    ** duplo
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Inte den blekaste faktiskt..! Det blir väl lite småsaker, kanske nån rolig musik CD (I är ju så musikalisk har vi märkt *skryter*) och en DVD med Anki vore helt ok, han är inne i en "Anki-period"just nu Annars känns det inte som om han behöver något, möjligen ska vi byta säng snart men det finns en växasäng att ärva...hm, jag kanske borde måla den så den blir lite roligare? Den är i furu, ganska trist tycker jag! Han kanske ska få en burk med vit målarfärg i present ?
  10. 5
    Inte den blekaste faktiskt..! Det blir väl lite småsaker, kanske nån rolig musik CD (I är ju så musikalisk har vi märkt *skryter*) och en DVD med Anki vore helt ok, han är inne i en "Anki-period"just nu Annars känns det inte som om han behöver något, möjligen ska vi byta säng snart men det finns en växasäng att ärva...hm, jag kanske borde måla den så den blir lite roligare? Den är i furu, ganska trist tycker jag! Han kanske ska få en burk med vit målarfärg i present ?
  11. Cissi med G och A
    #6

    Är det pippihuset

    i trä du tänker på? Har funderat på det eftersom Annie gillar Pippi men jag vet inte om hon är för liten, ja är rädd att hon kommer att bita av både armar och ben av dockorna
  12. 6
    Är det pippihuset i trä du tänker på? Har funderat på det eftersom Annie gillar Pippi men jag vet inte om hon är för liten, ja är rädd att hon kommer att bita av både armar och ben av dockorna
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Jo, det är det jag tänker på. Men jag är lite sådär till att köpa det, då jag tror hon är för liten för det + att hon kanske tar sönder det, det första hon gör. Det är sambon som vill köpa det. Kompisarnas dotter tog nämligen sönder det när hon precis hade fått det....

    Lova har (nästan) alla dockor och hon ÄLKAR dem!! Går omkring med dem i en pippiväska och grejar med dem väldigt ofta. Även storebror på 4½ leker med dem. Tror inte du behöver vara rädd för att hon ska bita sönder dem, Lova har bitit på dem och de är hela än så länge...
    Tror det kommer bli en uppskattad present om ni väljer att köpa dockorna, för de blev det här!
  14. 7
    Jo, det är det jag tänker på. Men jag är lite sådär till att köpa det, då jag tror hon är för liten för det + att hon kanske tar sönder det, det första hon gör. Det är sambon som vill köpa det. Kompisarnas dotter tog nämligen sönder det när hon precis hade fått det....

    Lova har (nästan) alla dockor och hon ÄLKAR dem!! Går omkring med dem i en pippiväska och grejar med dem väldigt ofta. Även storebror på 4½ leker med dem. Tror inte du behöver vara rädd för att hon ska bita sönder dem, Lova har bitit på dem och de är hela än så länge...
    Tror det kommer bli en uppskattad present om ni väljer att köpa dockorna, för de blev det här!
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Visst har jag börjat att fundera

    Något med Byggare Bob, typ små figurdockor och bilar
    Blixten Mcqueen-bil
    Max-böcker el. liknande
    Taklampa
    Enklare radiostyrd bil
    Bebisdocka
    Säkert några klädesplagg också, det är det jag funderar på mest iaf.
    Hans käre far har en idè om att köpa ett munspel till honom -han har haft ett (av Lucas mycket omtyckt) som gick sönder.. om han enbart underhåller sin far med det så, visst!
  16. 8
    Visst har jag börjat att fundera

    Något med Byggare Bob, typ små figurdockor och bilar
    Blixten Mcqueen-bil
    Max-böcker el. liknande
    Taklampa
    Enklare radiostyrd bil
    Bebisdocka
    Säkert några klädesplagg också, det är det jag funderar på mest iaf.
    Hans käre far har en idè om att köpa ett munspel till honom -han har haft ett (av Lucas mycket omtyckt) som gick sönder.. om han enbart underhåller sin far med det så, visst!
  17. Medlem sedan
    Oct 2005
    #9

    Hmm...

    Klurig fråga..men de börjar ju faktiskt bli dax att tänka på den biten..

    JAg vet att jag ska köpa:
    *Kläder
    *Pussel
    *Dockvagn
    *Köksredskap (i plast, från typ BR)

    Och så ska jag hinna måla om en brudkista från gräsligt skrikig grön, till vit, och så ska de målas två ängla-prinsessor på den..
    Och i den ska vi förvara alla hennes MILJONER gossedjur! ... Mmmm... Måste bara komma på en bra lösning på hur man ska få locket att hålla uppe, o INTE smälla av några små barnfingrar....

    Kanske något tips som lockar?!...

    Kram
  18. 9
    Hmm... Klurig fråga..men de börjar ju faktiskt bli dax att tänka på den biten..

    JAg vet att jag ska köpa:
    *Kläder
    *Pussel
    *Dockvagn
    *Köksredskap (i plast, från typ BR)

    Och så ska jag hinna måla om en brudkista från gräsligt skrikig grön, till vit, och så ska de målas två ängla-prinsessor på den..
    Och i den ska vi förvara alla hennes MILJONER gossedjur! ... Mmmm... Måste bara komma på en bra lösning på hur man ska få locket att hålla uppe, o INTE smälla av några små barnfingrar....

    Kanske något tips som lockar?!...

    Kram

Liknande trådar

  1. Snart årsdagen
    By Mamma till Johan in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 21:15
  2. 2-årsdagen närmar sig...
    By Pigeon in forum _0501 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:27
  3. Årsdagen
    By Johans mamma in forum Änglabarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 12:22
  4. 1-årsdagen närmar sig
    By Ina m 2 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 08:21
  5. 1-årsdagen närmar sej!
    By disney in forum Föräldraledighet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 18:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar