Förvärkar, mol och dålig mage.
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Förvärkar, mol och dålig mage.

    I flera nätters tid har jag haft kramp i ljumskarna nattetid med stenhård mage som komplement, inatt fick jag andas mig igenom dessa, vad jag tror är förvärkar.

    Moler nu rejält emellan benen som mensvärk
    Magen är helt upp och ner sedan två dagar (kunde knappt hålla mig till toaletten i morse, alltså för nr 2).
    Flytning som var brunfärgad igår, men inget som jag tänkte på förrän jag läste om slemproppen nyss...

    Bebisen är fixerad sedan förra veckan.

    Hmmm...
    Läskigt, känns som massa tecken redan. Kanske inte är så många veckor kvar trots allt, vilket skulle kännas skönt med tanke på hur jag mått i min graviditet...

    Ska be specmödravården ta sig en titt imorgon, på livmodertappen, tror jag.
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  2. 1
    Förvärkar, mol och dålig mage. I flera nätters tid har jag haft kramp i ljumskarna nattetid med stenhård mage som komplement, inatt fick jag andas mig igenom dessa, vad jag tror är förvärkar.

    Moler nu rejält emellan benen som mensvärk
    Magen är helt upp och ner sedan två dagar (kunde knappt hålla mig till toaletten i morse, alltså för nr 2).
    Flytning som var brunfärgad igår, men inget som jag tänkte på förrän jag läste om slemproppen nyss...

    Bebisen är fixerad sedan förra veckan.

    Hmmm...
    Läskigt, känns som massa tecken redan. Kanske inte är så många veckor kvar trots allt, vilket skulle kännas skönt med tanke på hur jag mått i min graviditet...

    Ska be specmödravården ta sig en titt imorgon, på livmodertappen, tror jag.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Oj oj oj! Låter spännande detdär Låter precis som om nåt är på G, bäst att du ilar iväg och kolla tappen imorgon!
    Väntar med spänning på vad som är på G!!!!

    KRAMIS
  4. 2
    Oj oj oj! Låter spännande detdär Låter precis som om nåt är på G, bäst att du ilar iväg och kolla tappen imorgon!
    Väntar med spänning på vad som är på G!!!!

    KRAMIS
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Oj låter som du kan komma igång tidigare, barnet redan fixerat sig.
    Ja be dom specmöd ta koll på det där.
  6. 3
    Oj låter som du kan komma igång tidigare, barnet redan fixerat sig.
    Ja be dom specmöd ta koll på det där.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Det låter väldigt misstänkt! Allting låter som tecken på att kroppen är pågång och förossningen närmar sig, bruna flytningar och kraftigare mensvärk är ofta tecken på att man börjat öppna sig.

    Jag fick en stor utskällning av min BM när jag upplevde samma sak och inte hade åkt in till förlossningen omedelbums. Då var jag i v33-34 och hade GBS-UVI varför hon var extra orolig såklart, men händer samma sak igen innan jag passerat v37+0 har jag stränga order om att åka in direkt.
  8. 4
    Det låter väldigt misstänkt! Allting låter som tecken på att kroppen är pågång och förossningen närmar sig, bruna flytningar och kraftigare mensvärk är ofta tecken på att man börjat öppna sig.

    Jag fick en stor utskällning av min BM när jag upplevde samma sak och inte hade åkt in till förlossningen omedelbums. Då var jag i v33-34 och hade GBS-UVI varför hon var extra orolig såklart, men händer samma sak igen innan jag passerat v37+0 har jag stränga order om att åka in direkt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Räknar med att det kan ta flera veckor till, och helst ska den väl stanna i ca två veckor till, är ju bara i v 34+2 eller något (bf 6 okt).
    Både förvärkar och slempropp kan ju hålla på i veckor, så...vi får se vad bm säger.
  10. 5
    Räknar med att det kan ta flera veckor till, och helst ska den väl stanna i ca två veckor till, är ju bara i v 34+2 eller något (bf 6 okt).
    Både förvärkar och slempropp kan ju hålla på i veckor, så...vi får se vad bm säger.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    det är tydligen ganska ovanligt att andra barnet fixerar sig innan förlossningen. Skulle vara skönt att få reda på vad jag har i kroppen innan förlossningen bara och få någon behandling innan bebisen kommer (om jag tex har någon infektion)
  12. 6
    det är tydligen ganska ovanligt att andra barnet fixerar sig innan förlossningen. Skulle vara skönt att få reda på vad jag har i kroppen innan förlossningen bara och få någon behandling innan bebisen kommer (om jag tex har någon infektion)
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Lova att åka in genast om det börjar hända mer saker eller om värkarna blir starkare!!!
    Låter i allafall som om det närmar sig......
  14. 7
    Lova att åka in genast om det börjar hända mer saker eller om värkarna blir starkare!!!
    Låter i allafall som om det närmar sig......
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Jaha, oj då. Födde du för tidigt då?
    Jag ska vara på spec mvc imorgon klockan elva, jag räknar kallt med att inget händer innan dess...och blir det värre får jag väl åka in akut.
    det KAN ju ha att göra något med min "odiagnosticerade sjukdom" att göra också, kanske bebisen blir påverkad av den också, även om de inte vet vad det är än.
  16. 8
    Jaha, oj då. Födde du för tidigt då?
    Jag ska vara på spec mvc imorgon klockan elva, jag räknar kallt med att inget händer innan dess...och blir det värre får jag väl åka in akut.
    det KAN ju ha att göra något med min "odiagnosticerade sjukdom" att göra också, kanske bebisen blir påverkad av den också, även om de inte vet vad det är än.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    det KAN ju ha att göra något med min "odiagnosticerade sjukdom" att göra också, kanske bebisen blir påverkad av den också, även om de inte vet vad det är än. Kanske finns risk för prematurfödsel då?
    De har ju bara kört massa CTG på sjukhuset, inte kollat med Ultraljud på navelsträngsflöden mm. Kanske skulle be dem kolla upp det?
    Nu blev jag ju orolig på RIKTIGT
  18. 9
    det KAN ju ha att göra något med min "odiagnosticerade sjukdom" att göra också, kanske bebisen blir påverkad av den också, även om de inte vet vad det är än. Kanske finns risk för prematurfödsel då?
    De har ju bara kört massa CTG på sjukhuset, inte kollat med Ultraljud på navelsträngsflöden mm. Kanske skulle be dem kolla upp det?
    Nu blev jag ju orolig på RIKTIGT
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #10
    Jag har det samma...
    I 1-2 veckor nu så vaknar jag på nätterna av sten hård mage, kramp i ljumskar och mage och det tar ett tag innan det släpper.
    Har dock inga flytningar.
    Men när jag går upp på morgonen så försvinner det så det är bara på nätterna.
    På dagarna får jag sammandragningar när jag rör mig mycket eller böjer mig för mycket.

    Min lilla bebbe är med fixerad och har varit det i två veckor nu.

    Ring din BM och kolla..som du säger så kanske dt ligger något bakom eftersom du inte har fått alla provsvar ännu.
    Du kanske skulle fått komma in och göra ett UL. Oror gör inte sammandragningarna bättre heller ju...

    Ta hand om dig vännen. Tänker på dig!!
  20. 10
    Jag har det samma...
    I 1-2 veckor nu så vaknar jag på nätterna av sten hård mage, kramp i ljumskar och mage och det tar ett tag innan det släpper.
    Har dock inga flytningar.
    Men när jag går upp på morgonen så försvinner det så det är bara på nätterna.
    På dagarna får jag sammandragningar när jag rör mig mycket eller böjer mig för mycket.

    Min lilla bebbe är med fixerad och har varit det i två veckor nu.

    Ring din BM och kolla..som du säger så kanske dt ligger något bakom eftersom du inte har fått alla provsvar ännu.
    Du kanske skulle fått komma in och göra ett UL. Oror gör inte sammandragningarna bättre heller ju...

    Ta hand om dig vännen. Tänker på dig!!
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    På ett vis skönt att höra att det är fler som har "ljumskkramper", sammandragningar och fixerad bebis (det är nog vanligare med första bebisen att den fixerar sig tidigt, min dotter gjorde det).

    Eftersom jag har något konstigt i kroppen, känns det inte helt okej, man blir ju klart lite orolig. Ska be om att få ett UL imorgon om möjligt, och hålla tummarna för att de hittat "nånting" som går att behandla enkelt med pencillin eller något. (Det värsta är nog om de inte hittar något och massa värden ändå är fel ...)

    Tack för omtanken, kram!
  22. 11
    På ett vis skönt att höra att det är fler som har "ljumskkramper", sammandragningar och fixerad bebis (det är nog vanligare med första bebisen att den fixerar sig tidigt, min dotter gjorde det).

    Eftersom jag har något konstigt i kroppen, känns det inte helt okej, man blir ju klart lite orolig. Ska be om att få ett UL imorgon om möjligt, och hålla tummarna för att de hittat "nånting" som går att behandla enkelt med pencillin eller något. (Det värsta är nog om de inte hittar något och massa värden ändå är fel ...)

    Tack för omtanken, kram!
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12
    oh va spännande det låter =) hoppas det går bra imon då!
    Kram
  24. 12
    oh va spännande det låter =) hoppas det går bra imon då!
    Kram
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Tror inte du behöver oroa dig, men om du inte känner dig trygg, så be dem kolla allt som bara är möjligt imorgon! Jag tror att beisen myser och har det så gott och skönt i din mage

    *kramar om dig hårt*
  26. 13
    Tror inte du behöver oroa dig, men om du inte känner dig trygg, så be dem kolla allt som bara är möjligt imorgon! Jag tror att beisen myser och har det så gott och skönt i din mage

    *kramar om dig hårt*
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    spännande, nervöst, oroligt och allt på samma gång. Hade jag mått toppenbra, så hade det varit lugna gatan, men jag har ju lite i bagaget med sjukskrivning och specmvc så...
  28. 14
    spännande, nervöst, oroligt och allt på samma gång. Hade jag mått toppenbra, så hade det varit lugna gatan, men jag har ju lite i bagaget med sjukskrivning och specmvc så...
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15
    Med det jag har i bagaget, så är det klart man blir orolig om flera påpekar att kroppen redan börjar förbereda sig.
    Hade nog innerst inne hoppats på svar som :
    "Det kan ta veckor ändå". "Så har jag också haft i flera veckor" osv

    det är ju ltie för tidigt och jag hoppas att lillebror ligger och myser några veckor till
    Tack för lugnande ord och kram tebax.
  30. 15
    Med det jag har i bagaget, så är det klart man blir orolig om flera påpekar att kroppen redan börjar förbereda sig.
    Hade nog innerst inne hoppats på svar som :
    "Det kan ta veckor ändå". "Så har jag också haft i flera veckor" osv

    det är ju ltie för tidigt och jag hoppas att lillebror ligger och myser några veckor till
    Tack för lugnande ord och kram tebax.
  31. Medlem sedan
    Dec 2000
    #16
    Verkar som något är på gång.
    Min mage har varit kass i flera månader nu, men kommer det så där plötsligt så skulle jag misstänka att det var på gång.
    Jag skulle gissa att du öppnat dig lite i alla fall med tanke på starka förvärkar och flytningen. Man kan ju vara öppen någon eller några cm långt innan det är dax, men kanske är du på gång med tanke på alla dina andra krämpor också.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  32. 16
    Verkar som något är på gång.
    Min mage har varit kass i flera månader nu, men kommer det så där plötsligt så skulle jag misstänka att det var på gång.
    Jag skulle gissa att du öppnat dig lite i alla fall med tanke på starka förvärkar och flytningen. Man kan ju vara öppen någon eller några cm långt innan det är dax, men kanske är du på gång med tanke på alla dina andra krämpor också.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Åtminstone till 37 v, sedan kan han få komma ut, för då mår de väl rätt bra och klarar sig med lungorna och allt. Önskar förstås att jag inte får vänta och behöver må såhär till 42 v
  34. 17
    Åtminstone till 37 v, sedan kan han få komma ut, för då mår de väl rätt bra och klarar sig med lungorna och allt. Önskar förstås att jag inte får vänta och behöver må såhär till 42 v
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18
    Mmm...vi får se imorgon, men jag hoppas han stannar därinne en två -tre veckor till iallafall så han får må bra när han kommer.
  36. 18
    Mmm...vi får se imorgon, men jag hoppas han stannar därinne en två -tre veckor till iallafall så han får må bra när han kommer.
  37. Medlem sedan
    Feb 2008
    #19
    Ja det är klart. Fastän man hoppas att inget är fel så är det skönt om dem hittar något så man kanske kan stoppa det. Inte dags att komma ut nu bebben...
  38. 19
    Ja det är klart. Fastän man hoppas att inget är fel så är det skönt om dem hittar något så man kanske kan stoppa det. Inte dags att komma ut nu bebben...
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20
    Nä, det lugnade ner sig efter ett par dagars vila (sängläge) och en antibiotikakur men det var skrämmande nära har jag förstått såhär i efterhand..

    Vad är det för sjukdom du har? Eller vad misstänker de?
  40. 20
    Nä, det lugnade ner sig efter ett par dagars vila (sängläge) och en antibiotikakur men det var skrämmande nära har jag förstått såhär i efterhand..

    Vad är det för sjukdom du har? Eller vad misstänker de?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. dålig mage
    By malla402 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 20:30
  2. Dålig mage
    By 1Charlotta in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 09:41
  3. Dålig mage
    By anonym in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 13:18
  4. dålig mage
    By fialisa in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 20:44
  5. Mage i olag eller förvärkar?
    By stajnus in forum Komplikationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 22:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar