Födelsedag idag :)
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Födelsedag idag :)

    Idag är det Tösens födelsedag. Dagen började med att hon (omedveten om att det var en speciell dag) vaknade först! Hon kom till vår säng nån gång i natt. Så jag fick förklara att det var hennes födelsedag o att det nog var lämpligt att hon la sig på "rätt ställe" så skulle vi snart komma... Hon kom då på att Plutten minsann fick en massa paket när han fyllde nyligen, så snabbt sprang hon in till sin säng o kröp ner där, medan vi gick ner o förberedde. Sen låg hon snällt där o väntade till vi kom med paket o sång o hennes flaggstång (bordsflagga). Hon konstaterade att Plutten fick fler paket, men var nöjd med det hon packade upp Repstege, en liten traktor m vagn till sandlådan (alla andra är Storebrors) en liten pixibok fr Plutten, ett spel, ett klädpaket m klänning, tröja o tights som matchar samt en jeansklänning blev det. Då glömde vi bort kusinernas i god tid hitsända paket så det får bli senare ikväll.
    Sen var det vanlig dag hos dagmamman, o nu sover hon i soffan. Jag ska fixa middag o sen kommer farmor o farfar på tårta ikväll

    Sen får vi se om vi orkar bjuda lite kompisar till henne framöver. Hon har inga jämnåriga vänner, men några grannar har flickor som är 4 o 2 år, som gärna kan komma o leka en stund. Bra ursäkt att göra ett litet kalas
  2. 1
    Födelsedag idag :) Idag är det Tösens födelsedag. Dagen började med att hon (omedveten om att det var en speciell dag) vaknade först! Hon kom till vår säng nån gång i natt. Så jag fick förklara att det var hennes födelsedag o att det nog var lämpligt att hon la sig på "rätt ställe" så skulle vi snart komma... Hon kom då på att Plutten minsann fick en massa paket när han fyllde nyligen, så snabbt sprang hon in till sin säng o kröp ner där, medan vi gick ner o förberedde. Sen låg hon snällt där o väntade till vi kom med paket o sång o hennes flaggstång (bordsflagga). Hon konstaterade att Plutten fick fler paket, men var nöjd med det hon packade upp Repstege, en liten traktor m vagn till sandlådan (alla andra är Storebrors) en liten pixibok fr Plutten, ett spel, ett klädpaket m klänning, tröja o tights som matchar samt en jeansklänning blev det. Då glömde vi bort kusinernas i god tid hitsända paket så det får bli senare ikväll.
    Sen var det vanlig dag hos dagmamman, o nu sover hon i soffan. Jag ska fixa middag o sen kommer farmor o farfar på tårta ikväll

    Sen får vi se om vi orkar bjuda lite kompisar till henne framöver. Hon har inga jämnåriga vänner, men några grannar har flickor som är 4 o 2 år, som gärna kan komma o leka en stund. Bra ursäkt att göra ett litet kalas
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Grattis Tösen! (som jag är rädd att jag inte kommer ihåg vad hon heter men du kanske inte vill att det ska skrivas här heller?) Och Grattis Azza! En till på väg...
  4. 2
    Grattis Tösen! (som jag är rädd att jag inte kommer ihåg vad hon heter men du kanske inte vill att det ska skrivas här heller?) Och Grattis Azza! En till på väg...
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    GRATTIS!!

    Låter som en lagom 3-årsfödelsedag! Kul att hon fattade att det var läge att lägga sig igen.
    Men har Plutten fyllt år? Han föddes väl typ nyss? Man hinner då inte med i svängarna Jag har kommit fram till att det är därför Sara är så omedveten. Här fyller ju alla på hösten/vintern. Både jag och Pontus hinner fylla före henne, så lagom till sin egen födelsedag är hon nog medveten om vad det handlar om.
  6. 3
    GRATTIS!! Låter som en lagom 3-årsfödelsedag! Kul att hon fattade att det var läge att lägga sig igen.
    Men har Plutten fyllt år? Han föddes väl typ nyss? Man hinner då inte med i svängarna Jag har kommit fram till att det är därför Sara är så omedveten. Här fyller ju alla på hösten/vintern. Både jag och Pontus hinner fylla före henne, så lagom till sin egen födelsedag är hon nog medveten om vad det handlar om.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Men å vad du är uppmärksam

    och jag missar! GRATTIS Azza!!! Vad roligt med en fyra!!!!
  8. 4
    Men å vad du är uppmärksam och jag missar! GRATTIS Azza!!! Vad roligt med en fyra!!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Grattis tösen....

    ... och grattis Azza. En fyra. Wow . Är imponerad. Klarar knappt av mina två.
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  10. 5
    Grattis tösen.... ... och grattis Azza. En fyra. Wow . Är imponerad. Klarar knappt av mina två.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    Grattis till både lilla treåringen och till det lilla livet i magen
    Mysigt
    Låter som en fin födelsedag!
  12. 6
    Grattis till både lilla treåringen och till det lilla livet i magen
    Mysigt
    Låter som en fin födelsedag!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Tack för grattisar! Visst är väl Tösen ett jättebra cybernamn Och mmm, det blir spännande...
  14. 7
    Tack för grattisar! Visst är väl Tösen ett jättebra cybernamn Och mmm, det blir spännande...
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Haha, jag hoppas få ansluta mig till er på 4barnssnacket sen Och vi har just ikväll släppt "bomben" för svärisarna De sa åtminstone inget negativt, så de vänjer sig nog Men det är länge dit än!
  16. 8
    Haha, jag hoppas få ansluta mig till er på 4barnssnacket sen Och vi har just ikväll släppt "bomben" för svärisarna De sa åtminstone inget negativt, så de vänjer sig nog Men det är länge dit än!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Japp, det gjorde susen med en födelsedag i juli Så hon hinner säkert börja längta! Men vi har inte snackat föd dag i flera veckor, utan bara nån dag innan, så blir det inte så upphaussat för henne Det är ju skönt om dom sover nåt nätterna före!!!
  18. 9
    Japp, det gjorde susen med en födelsedag i juli Så hon hinner säkert börja längta! Men vi har inte snackat föd dag i flera veckor, utan bara nån dag innan, så blir det inte så upphaussat för henne Det är ju skönt om dom sover nåt nätterna före!!!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Tack för grattisar! Nja, imponerad kan du vänta med, vi har inte bevisat att vi klarar det än Och det blir nog några jobbiga år nu Bläk, det är inget kul att må illa o torka bajsrumpa o samtidigt hjälpa Tösen med pärlplattor
  20. 10
    Tack för grattisar! Nja, imponerad kan du vänta med, vi har inte bevisat att vi klarar det än Och det blir nog några jobbiga år nu Bläk, det är inget kul att må illa o torka bajsrumpa o samtidigt hjälpa Tösen med pärlplattor
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Tack för det! Jo, vi är nöjda, det blev lagom "litet" kalasande. Jag mår ju tjuvtjockt mest hela tiden, så... Men kan somliga reda ut 7 så ska vi förhoppningsvis klara 4, eller? Spännande blir det
  22. 11
    Tack för det! Jo, vi är nöjda, det blev lagom "litet" kalasande. Jag mår ju tjuvtjockt mest hela tiden, så... Men kan somliga reda ut 7 så ska vi förhoppningsvis klara 4, eller? Spännande blir det
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12
    Försenat GRATTIS till 3-åriga tösen!!! Och GRATTIS till azza med liten, liten bebbe i magen!

    Min man pratar ibland om ett tredje barn, lägger demonstrativt fram tidningsartiklar om att det föds för få barn i Europa (och även i Sverige, fast vi hör till de länder i E där det föds flest barn per kvinna) - men... Jag känner mig nöjd. Det är härligt med växande mage och en liten nyföding, men jag känner att jag har mer än fullt upp med våra två vildar, jobbet och att få tiden att räcka till något lite till (vänner kanske?) ibland.

    Hur mår du? Inte alltför illa, hoppas jag!
  24. 12
    Försenat GRATTIS till 3-åriga tösen!!! Och GRATTIS till azza med liten, liten bebbe i magen!

    Min man pratar ibland om ett tredje barn, lägger demonstrativt fram tidningsartiklar om att det föds för få barn i Europa (och även i Sverige, fast vi hör till de länder i E där det föds flest barn per kvinna) - men... Jag känner mig nöjd. Det är härligt med växande mage och en liten nyföding, men jag känner att jag har mer än fullt upp med våra två vildar, jobbet och att få tiden att räcka till något lite till (vänner kanske?) ibland.

    Hur mår du? Inte alltför illa, hoppas jag!
  25. Medlem sedan
    May 2001
    #13

    Å, vad trevligt!

    Ja, du är så välkommen dit!
  26. 13
    Å, vad trevligt! Ja, du är så välkommen dit!
  27. Medlem sedan
    May 2001
    #14

    Håller med

    Min man är expert på att haussa upp dem kvällen innan, men det är inte kul om de inte sover. Speciellt inte om det är en vardag dagen efter.
  28. 14
    Håller med Min man är expert på att haussa upp dem kvällen innan, men det är inte kul om de inte sover. Speciellt inte om det är en vardag dagen efter.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    en dag senare grattis

    till 3 åringen.
  30. 15
    en dag senare grattis till 3 åringen.
  31. Medlem sedan
    Oct 1999
    #16
    Ja självklart!
    Det svåraste är ju att bli mamma allra första gången, sen rullar det ju på så att ha fyra barn är såklart en baggis
    Två eller sju, jag kan inte säga att det är nån sån där extrem skillnad, lite mera tvätt och trångt i bilen bara
    Lycka till!!!
  32. 16
    Ja självklart!
    Det svåraste är ju att bli mamma allra första gången, sen rullar det ju på så att ha fyra barn är såklart en baggis
    Två eller sju, jag kan inte säga att det är nån sån där extrem skillnad, lite mera tvätt och trångt i bilen bara
    Lycka till!!!
  33. Medlem sedan
    Nov 2004
    #17
    GRATTIS på födelsedagen !
  34. 17
    GRATTIS på födelsedagen !

Liknande trådar

  1. Min födelsedag idag.
    By - Veronica - in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 11:25
  2. Födelsedag idag
    By fru_bill in forum _05 Höstbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 14:25
  3. Födelsedag idag med
    By skanetjej in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 14:10
  4. Födelsedag idag
    By Boel in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 19:03
  5. Idag är det födelsedag!
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 06:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar