Ett år kvar, sedan skola...
_0312 Decemberbarn
  1. Datsun med Albin
    #1

    Ett år kvar, sedan skola...

    Albin går på en liten lugn och fin förskola med bara en avdelning. Han har gått där sedan han var 16 månader och både han och vi (föräldrar) trivs.

    Nu är det två problem
    1. Det fylls på med småbarn när större barn flyttar eller slutar av annan anledning. Det är bara ett litet urval med jämnåriga kompisar kvar.

    2. Ingen av de jämnåriga kommer att börja i samma skola som Albin nästa höst.

    Jag vacklar hela tiden om vi skall försöka byta till den förskolan som eg. är en naturlig avknoppning till den skola Albin skall gå i. Eller om vi skall låta honom gå kvar. Hur mycket tuffare är det att få nya kompisar som 6-åring än som 5-åring?

    Hur hade ni gjort?
  2. 1
    Ett år kvar, sedan skola... Albin går på en liten lugn och fin förskola med bara en avdelning. Han har gått där sedan han var 16 månader och både han och vi (föräldrar) trivs.

    Nu är det två problem
    1. Det fylls på med småbarn när större barn flyttar eller slutar av annan anledning. Det är bara ett litet urval med jämnåriga kompisar kvar.

    2. Ingen av de jämnåriga kommer att börja i samma skola som Albin nästa höst.

    Jag vacklar hela tiden om vi skall försöka byta till den förskolan som eg. är en naturlig avknoppning till den skola Albin skall gå i. Eller om vi skall låta honom gå kvar. Hur mycket tuffare är det att få nya kompisar som 6-åring än som 5-åring?

    Hur hade ni gjort?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Svårt...

    men om han trivs och ändå har kompisar så hade jag nog låtit honom gå kvar för att byta sen, det blir ju ändå ett byte om ett år även om en del kompisar hänger med. Elias går också på en avdelning där de flesta hör till en annan skola men jag tror inte att det blir några problem, känns mer naturligt att skaffa nya kompisar då.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  4. 2
    Svårt... men om han trivs och ändå har kompisar så hade jag nog låtit honom gå kvar för att byta sen, det blir ju ändå ett byte om ett år även om en del kompisar hänger med. Elias går också på en avdelning där de flesta hör till en annan skola men jag tror inte att det blir några problem, känns mer naturligt att skaffa nya kompisar då.

    Kram!

Liknande trådar

  1. två dagar kvar sedan har jag semester!
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 16:58
  2. ingen skola sedan i tisdags
    By Vildmärren in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 22:17
  3. Har kvar glögg sedan tidigare år
    By Mirk in forum Mat & dryck
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 19:06
  4. 2 timmar kvar sedan har jag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 14:38
  5. Byta skola eller vara kvar...
    By Safiren in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 15:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar