Appropå cyklar och dans för flickor
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Appropå cyklar och dans för flickor

    Har ni tänkt på att småttingarnas cyklar är helt könsuppdelade! Det är svarta med flames till gossarna, och rosa pluttegull till flickorna, fastän cyklarna är samma modell, särskilt i de minsta storlekarna. Men varför? Varför varför varför???
  2. 1
    Appropå cyklar och dans för flickor Har ni tänkt på att småttingarnas cyklar är helt könsuppdelade! Det är svarta med flames till gossarna, och rosa pluttegull till flickorna, fastän cyklarna är samma modell, särskilt i de minsta storlekarna. Men varför? Varför varför varför???
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Hähä..du skulle se Frejas 12tummare... Vi köpte en blå "pojkcykel" och pimpde upp den med rosa presentsnören som fladdrari fartvinden a la HD-stuk!

    Men visst är de rettfullt att nästan allt, inte bara cyklar, till pojkar är tufft och till flickorna är det gulligt.
  4. 2
    Hähä..du skulle se Frejas 12tummare... Vi köpte en blå "pojkcykel" och pimpde upp den med rosa presentsnören som fladdrari fartvinden a la HD-stuk!

    Men visst är de rettfullt att nästan allt, inte bara cyklar, till pojkar är tufft och till flickorna är det gulligt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Jennie har en röd

    Men det är för all del lite blommor på den. Om Pontus mot förmodan skulle ha synpunkter på blommorna får vi väl lacka över dem

    Men jag tycker det är sjukt irriterande. Vad är det för del på vanliga röda, gröna, gula cyklar utan en massa tryck på?

    Men jag tror som vanligt. Varför ska handeln ändra sig. Kan man få folk att köpa två olika cyklar om de har barn av olika kön så varför inte?
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Jennie har en röd Men det är för all del lite blommor på den. Om Pontus mot förmodan skulle ha synpunkter på blommorna får vi väl lacka över dem

    Men jag tycker det är sjukt irriterande. Vad är det för del på vanliga röda, gröna, gula cyklar utan en massa tryck på?

    Men jag tror som vanligt. Varför ska handeln ändra sig. Kan man få folk att köpa två olika cyklar om de har barn av olika kön så varför inte?
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Elsas cykel är mörklila och vit, rätt diskret tycker jag nog. Tanken är att småbrorsorna ska ta över den så småningom. Men visst, jag stör mig också på det där, och egentligen mer på den "hårda" killframtoningen med blixtar och grejer än på tjejputtenuttet.
  8. 4
    Elsas cykel är mörklila och vit, rätt diskret tycker jag nog. Tanken är att småbrorsorna ska ta över den så småningom. Men visst, jag stör mig också på det där, och egentligen mer på den "hårda" killframtoningen med blixtar och grejer än på tjejputtenuttet.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Åhh det hade varit nåt för mig

    Lila är verkligen en favorit här. Inte nödvändigtvis hos barnen men hos mig. Pontus får gå klädd mycket i lila nu eftersom det finns så mycket fint i affärerna och han ännu inte protesterar och vill välja kläder själv

    Jennie däremot är mer åt det rosa hållet och hade hon fått välja helt själv hade hon nog valt en rosa cykel, men det fick hon inte.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  10. 5
    Åhh det hade varit nåt för mig Lila är verkligen en favorit här. Inte nödvändigtvis hos barnen men hos mig. Pontus får gå klädd mycket i lila nu eftersom det finns så mycket fint i affärerna och han ännu inte protesterar och vill välja kläder själv

    Jennie däremot är mer åt det rosa hållet och hade hon fått välja helt själv hade hon nog valt en rosa cykel, men det fick hon inte.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Den cykel Kevin har nu är militärgrön. Den han hade innan och som lillasyster nu har är mörkblå och silvrig. Jag har inte för avsikt att köpa en ny till lillasyster! När hon blir större kommer hon nog att få egna cyklar, mest för att hon inte bara ska få "ärvda" grejer men också för att Kevin är en helgalen cyklist som säkert kommer slita sönder sin cykel innan nästa sommar.
    För övrigt funderar vi på att köpa en cykel med växlar till Kevin nu ganska snart. Han trampar ihjäl sig...

    Men jag tycker att det är sjukt. Färg är färg.
  12. 6
    Den cykel Kevin har nu är militärgrön. Den han hade innan och som lillasyster nu har är mörkblå och silvrig. Jag har inte för avsikt att köpa en ny till lillasyster! När hon blir större kommer hon nog att få egna cyklar, mest för att hon inte bara ska få "ärvda" grejer men också för att Kevin är en helgalen cyklist som säkert kommer slita sönder sin cykel innan nästa sommar.
    För övrigt funderar vi på att köpa en cykel med växlar till Kevin nu ganska snart. Han trampar ihjäl sig...

    Men jag tycker att det är sjukt. Färg är färg.
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Mina ungar hade ALDRIG godkänt nån annan cykel är ROSA Men jag har sett att iaf Crescent är unisex, de kör med sin oranga stil även till barn.
  14. 7
    Mina ungar hade ALDRIG godkänt nån annan cykel är ROSA Men jag har sett att iaf Crescent är unisex, de kör med sin oranga stil även till barn.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Va? Albins Crescent är grön med killiga detaljer (minns bara inte vad just nu), och det fanns en snarlik modell som var mörkblå med samma killiga detaljer. Cykeln köptes ny i våras, hade gärna sett att den var med köns-neutral.
  16. 8
    Va? Albins Crescent är grön med killiga detaljer (minns bara inte vad just nu), och det fanns en snarlik modell som var mörkblå med samma killiga detaljer. Cykeln köptes ny i våras, hade gärna sett att den var med köns-neutral.
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    Oj nu har det blivit vinter och inlägget har inte ens kommit till sidan två. Nu kan man irriitera sig på att sprtaffärn har delat upp barnskidorna i flickskidor med lila blommor, och pojkskidor med grönt och svart. Vojvoj vart är världen på väg? Snart får vi väl limpor och mjölkpaket i två färgställningar...
  18. 9
    Oj nu har det blivit vinter och inlägget har inte ens kommit till sidan två. Nu kan man irriitera sig på att sprtaffärn har delat upp barnskidorna i flickskidor med lila blommor, och pojkskidor med grönt och svart. Vojvoj vart är världen på väg? Snart får vi väl limpor och mjölkpaket i två färgställningar...

Liknande trådar

  1. Dans, dans, dans...
    By KorallmedK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 20:19
  2. Det går som en dans
    By Kakafoni in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 12:36
  3. dans?
    By Älskar dans in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 21:45
  4. Han cyklar!! Tametusan han cyklar!
    By aasha in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 08:33
  5. Appropå pojkar och flickor
    By -nin- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 17:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar