För att få lite fart härinne...
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    För att få lite fart härinne...

    så tänkte jag be om era bästa namntips till vår fyra! Det går verkligen inte, hittar inga namn. Eller, jag hittar en del (docj inga som känns riktigt bra), men Thomas ratar dem allihopa....men han har inga egna förslag :-(
    Jag menar inte att vi ska bestämma nu, men med de andra har vi altid haft massa förslag som man kan fundera på...
    Mina förslag just den här veckan:
    Elna (MIn storfavorit, efter min mormors mamma, men det kan annars få bli ett andranamn.
    Junia
    Irmeli
    Vinga
    Smilla
    Liv
    Tilly

    Vide
    Imre
    Alv

    Någon som vill komma med förslag, som jag kan samla på mig :-)

    Tack tack
  2. 1
    För att få lite fart härinne... så tänkte jag be om era bästa namntips till vår fyra! Det går verkligen inte, hittar inga namn. Eller, jag hittar en del (docj inga som känns riktigt bra), men Thomas ratar dem allihopa....men han har inga egna förslag :-(
    Jag menar inte att vi ska bestämma nu, men med de andra har vi altid haft massa förslag som man kan fundera på...
    Mina förslag just den här veckan:
    Elna (MIn storfavorit, efter min mormors mamma, men det kan annars få bli ett andranamn.
    Junia
    Irmeli
    Vinga
    Smilla
    Liv
    Tilly

    Vide
    Imre
    Alv

    Någon som vill komma med förslag, som jag kan samla på mig :-)

    Tack tack
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    När vi väntade vår trea hade vi Valter som killnamn. Nu blev det en Malva i stället, lite likt Alv som du hade redan. Annars var Elna finast av namnen ovan tycker jag.
  4. 2
    När vi väntade vår trea hade vi Valter som killnamn. Nu blev det en Malva i stället, lite likt Alv som du hade redan. Annars var Elna finast av namnen ovan tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Kanske skulle säga...

    att det gärna får vara ett i med, behöver dock inte börja på det. Känns som det flyter bäst med Tim, Isac & Ida då.
    Men det är inget måste
  6. 3
    Kanske skulle säga... att det gärna får vara ett i med, behöver dock inte börja på det. Känns som det flyter bäst med Tim, Isac & Ida då.
    Men det är inget måste
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Jag tycker att Irmelin är fint, det är ju nästan som ditt Irmeli. Så det är nog min favorit. Fast har man en egen favorit så är det svårt att byta.
  8. 4
    Jag tycker att Irmelin är fint, det är ju nästan som ditt Irmeli. Så det är nog min favorit. Fast har man en egen favorit så är det svårt att byta.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    Imre

    är mitt favoritpojknamn, det låg överst på min namnlista när jag väntade Måns! Ville att Måns skulle heta det, men då la mannen in sitt veto Enligt honom var det dessutom hans "tur" att bestämma namn. Jag gick med på Måns förutsatt att ungen fick heta Ture i andranamn

    Detta är min namnlista, rangordnad med favoriten överst:

    Imre
    Ture
    Vidar
    Eskil

    Signe
    Ejla
    Ida-Linn
    Liv
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  10. 5
    Imre är mitt favoritpojknamn, det låg överst på min namnlista när jag väntade Måns! Ville att Måns skulle heta det, men då la mannen in sitt veto Enligt honom var det dessutom hans "tur" att bestämma namn. Jag gick med på Måns förutsatt att ungen fick heta Ture i andranamn

    Detta är min namnlista, rangordnad med favoriten överst:

    Imre
    Ture
    Vidar
    Eskil

    Signe
    Ejla
    Ida-Linn
    Liv
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Ja, Valter är fint...

    och dessutom är ju Malva väldigt fint.
  12. 6
    Ja, Valter är fint... och dessutom är ju Malva väldigt fint.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Jag har det...

    också, på min ursprungliga lista står ett n inom parantes. Egentligen är det lite för långt, men det känns inte som vi kan va så kräsna när vi inte hittar nåt alls
  14. 7
    Jag har det... också, på min ursprungliga lista står ett n inom parantes. Egentligen är det lite för långt, men det känns inte som vi kan va så kräsna när vi inte hittar nåt alls
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Ja visst är det fint...

    tror tyvärr inte att jag får igenom det...
    Nallar några av dina namn till min lista.
    Trots att jag inte gill dubbelnamn, så måste jag ju säga att Ida-linn var gulligt, fast Ida är ju redan upptaget , så det skulle ju vara lite väl fatasilöst Men fint var det!!
    Tack!
  16. 8
    Ja visst är det fint... tror tyvärr inte att jag får igenom det...
    Nallar några av dina namn till min lista.
    Trots att jag inte gill dubbelnamn, så måste jag ju säga att Ida-linn var gulligt, fast Ida är ju redan upptaget , så det skulle ju vara lite väl fatasilöst Men fint var det!!
    Tack!

Liknande trådar

  1. Vilken fart det blev härinne!
    By michelino in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-31, 13:58
  2. Nu måsta vi få fart härinne!
    By Uwis in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 14:00
  3. Är det någon fart härinne?
    By Singel med 1 in forum Ensamförälder
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 07:42
  4. Verkar inte vara nån fart härinne....
    By smultron in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 14:30
  5. Dâlig fart härinne
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 15:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar